Fotó: World Superbike Media
Álvaro Bautista hétvégéje jól indult, majd kieséssel zárult, de összességében pozitívan nyilatkozott.
A Ducati kétszeres világbajnok versenyzője, Álvaro Bautista remekül nyitotta az új, balatoni versenyhétvégét. Szombaton harmadik lett, majd vasárnap a Superpole-on újfent harmadik, aztán a második futamon eldobta a nyolcas kanyarban és kiesett. A vasárnapi főfutam után többek között a Motorsportol.hu kérdésére is válaszolva mesélte el az esése előtti pillanatokat:
„Ültem a sóderágyban, és láttam, hogy a motor a légkorlátban landolt. Nagyon sajnálom. A Superpole futamán jól teljesítettünk, ráadásul a körülmények nem voltak könnyűek. A második főversenyen jól rajtoltam, de az első körökben ismét csak utas voltam. Legfeljebb meg tudtam védeni a pozíciómat, és nem tehettem mást, mint hogy megpróbáljak nem túl sokat veszíteni. Néhány kanyarral a baleset előtt úgy éreztem, hogy kezdek kicsit jobban vezetni. De aztán balesetet szenvedtem.”
A Ducati pilótája a kiesése miatt visszacsúszott a tabella ötödik helyére, mivel Andrea Locatelli megelőzte őt egy ponttal, és Danilo Petrucci pedig tizenhat ponttal elhúzott előle a harmadik helyen. Az idei kiírásban nem gondol a bajnoki címre, de számára két világbajnoki cím után is fontos a jó szereplés:
„Sokkal jobb érzés, ha harmadik vagy és dobogós, mintha negyedik vagy ötödik. Az teljesen mindegy.”
Arra a kérdésre, hogy miként tudná jellemezni a hétvégéjét, miután szombaton még a dobogón pezsgőzött, és vasárnap pedig eldobta a vasat:
„A hétvégém egyszerre volt édes és keserű. Jó munkát végeztünk, a balesetek előfordulhatnak. Jobb, ha a saját hibámból esek el, mint hogy egy másik versenyzővel ütközzek és az ő miatta balesetezzek. Előre nézek, a teljesítményem jó volt. Jól kell menjek, hogy harcolhassak a harmadik helyért az összetettben, mert további fordulók lesznek még a bajnokságban, ahol különbség csak nőhet és nőhet.”
A futam után szóba jött a kétszeres világbajnok továbbra is kérdőjeles jövője, amivel még mindig nem tudott konkrétumokkal szolgálni:
„A jövő hónapban senki nem dolgozik, szóval nehéz tárgyalni. A menedzserem dolgozik az ügyön, azonban szeptemberig nem valószínű, hogy tudok mit mondani. A Ducatival aláírtunk egy szerződést 2025-re és 2026-ra is, de olyan lehetőséggel, hogy nem folytatjuk tovább együtt. Egyébként ők sosem mondták, hogy nem akarnak megtartani jövőre, ebben a pillanatban azt mondták nekem, várjak. Szóval várok, az ajtó nincs zárva előttem.”
Azt is elárulta, hogy őt nem a pénz motiválja:
„Kétszeres világbajnok vagyok, nekem már nem számít, hogy ezer eurót, vagy négyszázat kapok. Vannak feltételeim, nem csinálom szívességként.”
Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre! 1986-ban Bernie…
A McLaren világbajnoki éllovasa Oscar Piastri remek versenyzéssel nyerte Belgiumban, amivel megszilárdította vezető helyét a…
1976. augusztus 1-je a motorsport történetének egyik legsötétebb, de különleges módon mégis valahogy leginspirálóbb napja…
Max Verstappen a Magyar Nagydíj előtt elmondta, melyik csapatnál fog versenyezni jövőre. A holland világbajnok…
Nico Rosberg próbálta felkérdezni Jos Verstappent a Horner-ügyben. Kicsit kellemetlen lett a válasz. Jos Verstappen,…
Az Aston Martin által támogatott Jak Crawford mindent megtesz azért, hogy 2026-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben…