Közel állt ahhoz Valentino Rossi, hogy a Suzuki versenyzője legyen.
Ha Valentino Rossira gondol valaki bizonyára a Yamaha vagy a Ducati jut az eszébe. Hiszen a japán márkával négy világbajnoki címet szerzett, és szinte egybeolvadt a neve a Yamahával. A Ducatinál 2011-ben és 2012-ben, egy sikertelen projektben volt részes, azonban a csapatát, a VR46 Racing Teamet az olaszok látják el motorral.
Arról viszont kevesek tudnak, hogy a Rossi a magához képest gyenge 2011-es szezon után, majdnem a Suzukihoz került. Erről Davide Brivio mesélt, a Trackhouse Racing jelenlegi csapatfőnöke, aki 2013-ban került a Suzukihoz, miután a Yamahánál töltött tizenkét évet, így ott volt a Rossi sikereinél.
„Én is 2010 végén távoztam a Yamahától, akárcsak Vale. 2011 végén a Suzuki kiszállt a MotoGP-ből, de a paddockban köztudott volt, hogy már 2010 végén el akartak menni, ezért 2011-ben csak egy motorral csak azért versenyeztek, hogy tiszteletben tartsák a Dornával kötött szerződést. A visszavonulást bejelentő hivatalos közleményben az állt, hogy visszatérünk. Így a paddockban mindenki tudta, hogy a történet ezzel nem ért véget. Akkoriban én biztosan nem gondoltam volna, hogy hamarosan a Suzukival kell foglalkoznom.” – kezdte a Brivio.
2011-ben Rossi éppen a ducatis pályafutása kellős közepén volt. A Doktor és a Ducati soha nem jött ki jól egymással, ami azt eredményezte, hogy a szörnyű 2011-es debütáló szezon után már fontolgatta, hogy máshova igazol.
„2012 elején a Suzuki MotoGP főnöke, Shinichi Sahara felvette velem a kapcsolatot. Azt mondta, hogy nagyon szeretnénk visszatérni, és 2014-ben meg is fogják tenni. Ezért szeretnék tudni, hogy Valentino érdekelt-e a projektben. Beszéltem erről Valentinóval, úgy, hogy a Ducatival kötött szerződése a 2012-es bajnokság végéig érvényes volt. Valentino viszont azt mondta, hogy 2013-ra kell neki motor, nem 2014-re. Tehát nem tudott várni a Suzukira. Pontosan ezt mondtam Shinichi Saharának, hogy köszönöm az érdeklődését, de nem tehetünk semmit. Ő tudomásul vette, és egy ideig nem hallottunk egymásról. Aztán egy idő után Sahara újra felvette velem a kapcsolatot, és ezúttal azt mondta nekem, ha Olaszországot tartanánk meg az új Suzuki csapatbázisának, érdekelne a vezetése?” – folytatta az olasz szakember.
Végül Rossi a ismét a Yamahát választotta, és egészen a motoros pályafutása befejezéséig ott is versenyzett. Amíg tervben volt Rossi leigazolása, Suzuki képes lett volna Olaszországból dolgozni. Hiába nem jött a kilencszeres világbajnok, a csapat mégis az olaszoknál települt le, Cambiagóban.
„Amikor Sahara felvette velem a kapcsolatot Valentino ügyében, azt is elmondta, hogy hajlandóak lennének Olaszországban létrehozni a csapat székhelyét, hogy közel legyen hozzá. Tehát az ötlet, hogy Olaszországban legyen a bázis, már akkor megvolt. Mindenesetre ezúttal érdekelt a lehetőség. Ez 2012 nyarán volt, és ősz elején Japánba utaztam, hogy megbeszéljük az új projektet.” – elevenítette fel a történteket.
Brivio végül 2013-ban lett a Suzuki MotoGP-főnöke, és hét évvel később Joan Mirt és a Suzukit a világbajnoki címhez vezette. A Suzuki a 2022-es szezon végén kivonult, és egyelőre nem tudni mikor térnek vissza.
Így akadályozhatná meg Rossi Marc Márquez 10. világbajnoki címét