Motorsportol.hu
2025. július 4, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Ajánló

Interjú a MotoGP legendával, aki először nálunk nyert és a fia a Forma-1-be tart

Hegedűs Dávid by Hegedűs Dávid
2023.08.09.
Interjú a MotoGP legendával, aki először nálunk nyert és a fia a Forma-1-be tart

Fotó: Sebastian Marko / Red Bull Content Pool

Egy Forma-1-es versenyhétvége igazi ínyenc falat a motorsport szerelmeseinek, már ami a sztárok felvonulását jelenti. Legyen szó két- vagy négykerékről, biztos, hogy az ember a paddockban van annak környékén járva bele fog botlani régi klasszisokba, legendákba. Így volt ez nálunk is a Hungaroringen, ahol a Formula 2-es paddockban összefutottunk a korábbi MotoGP legendával, az ötszörös világbajnok Mick Doohannel. Aki azonban nem véletlenül bukkan fel a versenyhétvégéken, hanem jó oka van rá, a fia Jack Doohan ugyanis az Alpine akadémia tagja és a Formula 2-es mezőny egyik top versenyzője, aki komoly léptekkel közelít a Forma-1 felé. Mi pedig kapva kaptunk az alkalmon, és néhány kérdéssel faggattuk az ausztrál motoros legendát.

Doohan korának egyik legmeghatározóbb MotoGP versenyzője volt, 1994 és 1998 között zsinórban ötször nyerte meg a világbajnoki címet, e mutatóban pedig csak a legenda Giacomo Agostini áll előtte, aki hétszer nyert zsinórban, de egálban van vele Valentino Rossi, aki sorozatban ötször (majd később még kétszer) volt a kétkereűek uralkodója.

Ez is érdekelhet

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

2025.07.04.
Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

2025.07.03.

Talán még a legmegszállottabb MotoGP fanok sem biztos, hogy tudják, hogy karrierje csúcsán, 1998-ban kapott egy tesztlehetőséget a korszak akkori legsikeresebb Forma-1-es csapatától, a Williamstől. A teszt nem igazán volt sikeres, mivel összetörte az autót. Első körben erre kérdeztünk rá nála:

„Nem teljesen igaz, mert ez nem teszt volt valójában, hanem inkább egy bemutató. Egy bemutató velem és Jacques Villeneuve-vel, mert akkor mindketten világbajnokok voltunk és ugyanaz az a dohány cég szponzorált minket. A teszten végül megforogtam, de összességében nem mondanám ezt egy sikertelen menetnek, amikor megtettem tíz kört. De mégegyszer mondom, nem volt egy klasszikus értelemben vett tesztelés.

Minden bizonnyal kellemes helyet foglal el hazánk Doohan szívében, hiszen élete első MotoGP sikerét 1990-ben éppen a Hungaroringen ünnepelhette. (A MotoGP összesen kétszer látogatott el a Ringre, 1990-ben és 1992-ben.). Azóta sem tért vissza hazánkba a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnye, noha pályákat szép számmal terveztek erre. Kíváncsiak voltunk az ötszörös bajnok véleményére, hogy szerinte mi lehet az oka, hogy a jelenlegi Hungaroring nem alkalmas MotoGP futamokra.

„Nem vagyok már annyira szorosan benne a sportban, és régóta nem is jártam már a pályán, de amit látok a tévén keresztül az az, hogy a bukóterek nem MotoGP kompatibilisek, sok helyen változtatni kellene rajtuk, hogy újra vendégül láthassák a mezőnyt.” – felelte.

Embed from Getty Images

Nem mehettünk el szó nélkül hazánk új pályájának megemlítése nélkül. Mint ismert, a Balaton Park Circuit kifejezetten a MotoGP számára épült, de vajon Doohan hallott már róla?

„Valamit hallottam róla, de nem sok mindent tudok a pályáról.” – ragált, majd ezután arra voltunk kíváncsiak, hogy ha lehetősége adódna rá, kipróbálná-e a versenypályát. „Nem igazán, jó pár éve teljesen visszavonultam, szóval már nem lenne értelme számomra ilyenekben részt venni.”

Mivel ő maga sikeres volt ezen a pályán, ezért az iránt is érdeklődtünk, hogy tud-e valamilyen tanáccsal szolgálni a fia számára a pályával kapcsolatban.

„Nem, semmivel, mivel ez a pálya teljesen más két keréken, mint négy keréken. A saját versenyét futja, én pedig azért vagyok itt, hogy támogatást és segítséget nyújtsak neki. Teljesen másképp, a saját módján alkalmazkodik a versenypályákhoz.”

Végül pedig azzal zártuk a kérdéseket, hogy hogyan látja a fia esélyét, láthatjuk-e őt már akár jövőre a Forma-1-ben.

„Nehéz erre válaszolni. Először is, nincs olyan sok elérhető ülés, másodszor, azon is sok minden fog múlni, hogy az év végéig egyáltalán milyen lehetőségek fognak jönni.”

Egy viszont biztos, a fia jó úton halad az F1 felé, amire az apuka is minden bizonnyal büszke, hiszen az Alpine akadémia egyik elsőszámú versenyzője, valamint éppen a Hungaroringen szerezte meg az első F2-es főfutam sikerét, amelyet Belgiumban is megismételt. Tavaly Mexikóban pedig először vezethetett F1-es eseményen, miután megkapta az egyik Alpine-t az első szabadedzésre. Jelenleg pedig az F2 pontversenyének negyedik helyán áll.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Dávid Hegedűs (@hegedavid96) által megosztott bejegyzés

Shakira, zene, Forma-1 – páros interjú Juan Pablo Montoyával és fiával

Tags: HungaroringinterjúJack DoohanMick DoohanMotoGP
Hegedűs Dávid

Hegedűs Dávid

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
53 Szavazat · 67 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Stroll helye veszélyben? Bejelentette új versenyzőjét az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.