Christian Horner szerint a Red Bull 2022-es autójának közel 20 kilogrammos súlycsökkentése volt a kulcsa a 2023-as hihetetlen sikerüknek.
A Red Bull a 2022-es mindkét bajnoki cím megnyerését követően megvédte elsőségét, a szezonban 22 nagydíjból 21-et, hatból öt sprintgyőzelmet aratott, 860 bajnoki ponttal és a pilóták bajnokságának első kettős győzelmével zárta az idényt. Az RB19-et az 1988-as McLaren MP4/4, a Ferrari F2004 és a Mercedes 2020-as W11-es modellje mellett minden idők egyik legjobb versenyautójaként emlegették. Horner ugyanakkor kifejtette, hogy a hatalmas súlycsökkentés volt a kulcs a győzelmek szinte tiszta sorozatához:
„Amit nem szabad feledni, hogy az RB19 esetében rengeteg alkatrész származott az RB18-ból: a sebességváltó, a felfüggesztés jó része, és a futómű fele. Gyakorlatilag ez az idei évre egy újravágás volt, és kész. A legjelentősebb dolog, amivel foglalkoztunk, a súly volt. Annyira későn léptünk át az új szabályokra 2021-ben, a bajnoki harc miatt, hogy az autó 2022-ben egy kissé vaskos volt. Sikerült 20 kilót lefaragnunk az autóból az idei év elejére, és rendbe hozni pár tökéletlenséget. Nagyon sok áthozott alkatrészünk volt, és pár alkatrész valóban nyert, Max autójában 19 futamot idén és 15-öt tavaly, így a kettő együtt 34 futamgyőzelmet jelent. Nem volt egy konkrét terület, amiről le lehetett volna venni a súlyt. Csak minimális nyereség volt minden területen. Azt hiszem, valószínűleg ez volt az alapvető különbség a 2022-es és a 2023-as konstrukció között.”
Horner sem hisz abban, hogy a Red Bull valaha is megismétli 2023-as F1-es sikerét