Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Räikkönen egy csapatot kisegített, egyet pedig majdnem tönkretett anyagilag

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.01.12.
Räikkönen egy csapatot kisegített, egyet pedig majdnem tönkretett anyagilag

Fotó: Tajthi Andrea

Kimi Räikkönen Forma-1-es pályafutása 2001-ben vette kezdetét, és egészen 2022 végéig tartott. Eközben mindössze két évet volt távol a királykategóriától.

F1-es karrierje során óriási rajongótábort szerzett magának világszerte, annak ellenére, egészen introvertált személy.

Ez is érdekelhet

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

2025.05.22.
Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

2025.05.22.

Mindig is keveset beszélt, de ha szólt, azt nyersen és őszintén tette. Sosem törődött a külsőségekkel és mások véleményével. Talán épp ez tette szimpatikussá az emberek számára. Hogy nem mutatott semmi színpadiasságot, hanem mindig azt nyújtotta, ami valóban ő maga. Mindeközben a feladatára maximálisan összpontosított és nem ismert kifogást.

Ezen tulajdonságait menedzserei, és csapatfőnökei is hamar felismerték és értékelték.

Räikkönen mögött mindössze néhány Formula Renault-s verseny volt, mikor kiharcolták számára az F1-es szuperlicenszet és rajthoz állt a 2001-es F1-es szezonnyitón a Sauberrel.

Menedzserei, David és Steve Robertson hosszútávú szerződést kötöttek Räikkönen számára a Sauberrel. Első szezonja azonban olyan meggyőző volt, hogy a McLaren csapatfőnöke Ron Dennis őt akarta a távozó (akkor még azt mondták, hogy csak egy év pihenőt tart) Mika Häkkinen helyére ültetni. Meg is szerezte a fiatal finnt Peter Saubertől, de mélyen a zsebébe kellett nyúlnia ahhoz, hogy kivásárolja a versenyzőt a szerződésből. Az összegből a Sauber frissíteni tudta kamionos flottáját és így sikerült a csapatnak befejezni a szélcsatornájuk építését. Végülis, mindenki jól járt.

Másként alakult azonban Räikkönen és a Lotus kapcsolata. 2012-ben és 2013-ban versenyzett a csapatnál (mely azóta Renault-vá, majd Alpine-ná alakult).

A csapatnál nyújtott teljesítménye kiemelkedő volt, a két év alatt 390 pontot szerzett 13 dobogós helyezéssel és két futamgyőzelmmel. Eredményességével pedig Raikkönen majdnem csődbe vitte a csapatot amiatt a bónusz miatt, amelyet minden egyes világbajnoki pontért kapott, a szerződése szerint. Szerződtetésekor valószínűleg nem sejtették, hogy azzal az autóval ilyen jó eredményeket tud majd elérni.

8 millió eurós alapfizetésén felül minden egyes megszerzett világbajnoki pont után 50 ezer euró járt volna neki (mai árfolyamon kb 19 millió forint pontonként). Fizetését azonban nem kapta meg, állítólag egész szezon során nem kapott fizetést.

Igen ám, de a szerződésében volt egy záradék is, amely szerint Räikkönen addig nem kap fizetést, amíg a csapat nem kapja meg szponzori kifizetéseit. A szponzorok azonban nem fizettek időben, és Raikkönen nem volt hajlandó addig vezetni, amíg ki nem fizetik. Így a 2013-as szezon utolsó két versenyén Räikkönen már nem állt rajthoz, bár ezt úgy intézte, hogy akkorra időzítette egy műtétjét, így hivatalosan amiatt nem állt rajthoz. A Lotus végül a csődöt elkerülte, de Räikkönent elvesztette. A finn 2014-re visszaigazolt a Ferrarihoz.

Nem nyert, de annál többször kiesett, mégis mindenkit lenyűgözött: Räikkönen 15 éve kezdett ralizni

Tags: csődF1Forma-1Kimi RäikkönenLotusMcLarenSauber
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
249 Szavazat · 249 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.