A Mercedes tegnap mutatta be 2024-es versenygépét, a W15-öst, majd rögtön pályára is küldték egy shakedown keretében. A közönség pedig érdeklődve szemlélte az autó első szárnyának kialakítását.
A szárny két elemből áll, és újszerű megközelítése a szabályok adta lehetőségek kihasználására. De hogy a konstrukció megfelel-e az FIA további vizsgálatainak, vagy ellenáll-e más csapatok panaszainak, azt még nem tudni.
A Motorsport.com szerint az is előfordulhat, hogy ez csupán csak egy csel, amivel az ellenfelek figyelmét akarják elterelni az autójuk más területeiről.
Az is szembeötlő a szárny kapcsán, hogy annak belső, felső része nem mozgatható, ellenben meglehetősen karcsú. Kívül azonban „hagyományosnak” tűnik a szárnyelem, és a szabályok által megemelkedett pontig ível felfelé.
Mondhatni drasztikus változás, hogy a Mercedes a 2024-es évre az első szárny és az orr elrendezését is megváltoztatta. Ez is mutatja, hogy mindent igyekeznek megtenni azért, hogy visszakerüljenek az élmezőnybe és versenyre kelhessenek a Red Bullal. Az orr rövidebb lett, mint az elődöké, mivel a csúcs most az első szárny második eleméig ér, nem pedig közvetlenül a szárny legelejéig.
Ez bizonyára javítani fog az autó aerodinamikáján, de talán ennél is izgalmasabb kérdés, hogy mit fognak ehhez szólni a rivális csapatok, valamint az irányító testület.
Megérkezett a W15-ös is, Hamilton utolsó Mercedes-versenyautója!