Motorsportol.hu
2025. május 24, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Ezért nem jön 2026-tól a BMW a Forma-1-be

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.02.15.
Ezért nem jön 2026-tól a BMW a Forma-1-be

Fotó: John Townsend/BMW AG

A BMW motorsport főnök, Andreas Roos az F1 2026-tól történő, fokozottan elektromos hajtásra való áttérését nem tartja igazán új technológiának.

A Forma-1 mostanában véglegesíti a következő generáció új erőforrás-szabályzatát, amely 2026-ban lép életbe. Ennek értelmében az autók egy 1,6 literes, hathengeres, hibrid rendszerrel összekapcsolt motort üzemeltetnek, amelyek mindegyike körülbelül 500 lóerős teljesítményt produkál elektromos rásegítés nélkül. A világbajnokság ugyanakkor egy fenntartható üzemanyag kifejlesztésén is dolgozik. Ez a megközelítés csábította az Audit az F1-be, és a Honda is visszafordult, miután újfent kiléptek. A Ford is bejelentette részvételét a Red Bull Powertrains-szal együttműködve. A General Motors pedig az új szabályok hatására a Cadillac márkájával motorszállítóként jelentkezett be. A BMW-t ezek azonban nem győzték meg. Roos a Speedcafe kérdésére így felelt:

Ez is érdekelhet

3-ból 3 szabadedzést nyert Leclerc, míg Hamilton odacsapta a Ferrarit

3-ból 3 szabadedzést nyert Leclerc, míg Hamilton odacsapta a Ferrarit

2025.05.24.
Ki a felelős a Ferrari gyenge szerepléséért? Vasseur olyat hibáztat, aki már nincs is a csapatnál?

Ki a felelős a Ferrari gyenge szerepléséért? Vasseur olyat hibáztat, aki már nincs is a csapatnál?

2025.05.24.

„Az biztos, hogy a Forma-1 mindig érdekes, de számunkra mint márka jelenleg nincs képben. Mondjuk úgy, hogy nem a megfelelő ablakban van, ahol azt mondanánk, hogy részt szeretnénk venni. Jelenleg a Forma-1-ben az a terv, hogy 2026-ban jön a belsőégésű motor hibrid rendszerrel, amit az utcai autókon már több éve láthatunk. Szóval ez nem igazán egy új technológia, vagy valami olyan, amiről úgy gondoljuk, hogy elég érdekes.”

A BMW komolyan részt vesz azonban a sportautó-versenyzésben, a Hypercar és a GT3 osztályokban a World Endurance Championshipben is szerepel. Vitathatatlanul az előbbi az, ami távol tartja a bajor márkát a Forma-1-től, mivel a 2026-ra készülő szabályok nem kínálnak elegendő szabadságot ahhoz, hogy változtassanak. Így folytatta ezért Roos:

„Ha őszinték vagyunk, akkor azokra a hibrid autókra gondolok, amelyeket már most is üzemeltetünk a hosszútávú világbajnokságon, szintén fenntartható üzemanyaggal mennek. Az üzemanyag, amit a WEC-bajnokságban használunk, szintén 100 százalékban fenntartható. Szerintem már most 60 százalékban Co2-semleges, azzal a céllal, hogy még tovább haladjunk ezen az úton. Ha csak ezt hozza a Forma-1 2026-ban, akkor alapvetően már a WEC-bajnokságban futunk így, a technológia tekintetében.”

Ez nem minden motorgyártó esetében van így, és különösen a Ford a technológia átadását jelölte meg a részvételének kulcsfontosságú elemeként. Ez nem feltétlenül magára a hibrid egységre vonatkozik, amelyhez az amerikai óriás az akkumulátorok fejlesztésében ad segítséget, hanem a tesztelési és diagnosztikai technológiákra, valamint az aerodinamikai szakértelemre, amely visszaköszönhet az utcai autókkal kapcsolatos tevékenységeikben. A BMW nem tekint ugyanígy az F1-re, ezért Roos így zárt:

„A Forma-1 egy tisztán technológia-vezérelt formula, és ott számunkra egyértelműen olyasvalaminek kellene lennie, amire azt mondjuk, hogy „ó, igen, ez az a dolog, ahol mi magunkat látjuk, ahol a technológiát látjuk fejlődni, és ahol nagyon érdekes nekünk a technológia fejlesztése.” Ezt pedig jelenleg nem látjuk, és ezért van az, hogy az F1 jelenleg nincs a radarunkon.”

A BMW korábban hivatalos és nem hivatalos formában is versenyzett az F1-ben.

Motorjai már az 1950-es és 1960-as években is szerepeltek a rajtrácson. Majd a Bernie Ecclestone vezette Brabham csapattal társultak az 1980-as évek elején, leginkább az ikonikus BT52-essel, amely Nelson Piquet-nek 1983-ban világbajnoki címet eredményezett. A sportág csúcsától távol töltött időszakot követően 2000-ben visszatértek a Williams motorszállítójaként. 2005 közepén megvásárolták a Sauber csapatot, és a saját képükre formálták át az alakulatot.

A BMW 2009 végén hagyta el a száguldó cirkuszt.

Talmácsi Kiss Norbi ellen BMW-vel, na ki nyert?

Tags: Andreas RoosAudiBernie EcclestoneBMWBrabhamCadillacF1FordForma-1General MotorsGT3HondahypercarNelson PiquetRed Bull PowertrainsSauberWECWilliams Racing
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
286 Szavazat · 286 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.