Motorsportol.hu
2025. augusztus 28, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az F1-esek a Concorde-egyezményben tiltanák meg új csapat érkezését

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.04.16.
Az F1-esek a Concorde-egyezményben tiltanák meg új csapat érkezését

Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A 10 jelenlegi Forma-1-es csapat állítólag azt szeretné, ha a hamarosan megújításra kerülő Concorde-egyezményben 12-ről 10-re csökkentenék a mezőny csapatainak maximális létszámát.

Bár most 10 csapat szerepel a rajtrácson, a jelenlegi feltételek szerint ez a szám akár 12 is lehetne. Az FIA-t, a tavalyi év elején pályázatot írt ki, hogy egy vagy két új csapatot vonzzon be az F1-be.

Ez is érdekelhet

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

2025.08.28.
Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

2025.08.28.

Az Andretti volt az egyetlen pályázó, amely jelentkezését jóváhagyta az FIA, de a Formula One Managementtől (FOM) nem kapott zöld utat a 2025-ös belépésre.

Mivel az F1 értéke nő, és ezzel együtt a csapatok értéke is, a következő Concorde-egyezményben – melyben a kereskedelmi feltételeket a 2026-tól 2030-ig tartó időszakra vonatkozóan rögzítik – azt szorgalmazzák állítsák le a rajtrács növekedését. Mivel az „hígítaná” az anyagiakat, hiszen több csapat esetén több felé osztanák a csapatoknak járó kereskedelmi bevételeket.

Joe Saward tudósító úgy tudja, hogy mind az F1, mind a benne lévő csapatok szeretnék 10 lenne a résztvevő csapatok maximális száma. Ez egyben azt is jelentené, hogy egy új belépő csak akkor vehetne részt, ha megvásárol egy már meglévő csapatot.

Amióta a Liberty Media 2017-ben felvásárolta a Forma-1 anyagilag szárnyal, így érthető, hogy a jelenlegi csapatok nem szeretnének jobban osztozkodni.

A 2020-as Covid-járvány idején elszenvedett pénzügyi gondok óta a 10 jelenlegi F1-es csapat jelenleg 1 milliárd font körnéykére értékelhető. Legalábbis a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint.

Ha a sorozatba beengedett csapatok számát nem sikerül a jövőben maximalizálni, akkor több mint valószínű, hogy a leendő csapatoknak fizetendő hígulás elleni díj a kezdeti 200 millió dollárról az egekbe szökik.

A Saward által említett másik lehetséges vitás pont a csapatok tulajdonosi struktúráját érinti. Arról beszélnek, hogy a sorozat érdekeit az szolgálná, ha minden csapat független tulajdonban lenne.

Így például a Red Bull anyavállalat nem lehetne a Red Bull Racing és a faenzai székhelyű RB tulajdonosa is. Ezt a fajta struktúrát az elmúlt időszakban többen is kritizálták, többek között a McLaren vezérigazgatója Zak Brown.

A McLaren vezérigazgatója még odáig is elment, hogy a Red Bull esetében a két csapat tulajdonlása „a sportág tisztességével ellentétes”.

A következő, 2026-tól 2030-ig érvényes Concorde-egyezményt alkotó új kereskedelmi megállapodásokat még a jövő év vége előtt alá kell írni.

Andretti bizonygatja erejét: Új létesítményét nyitott Silverstone-ban

Tags: Concorde EgyezményF1Forma-1
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Lesz újonc versenyző az F1-es mezőnyben 2026-ban?
18 Szavazat · 18 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Négyszeres bajnokot igazolna a Red Bull Verstappen mellé

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ő lehetne Hamilton utódja a Ferrarinál?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kimi után Räikkönen is kell Toto Wolffnak?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu