Motorsportol.hu
2025. október 29, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Newey hiperautójának olyan brutális leszórítóereje van, hogy nem bírják a gumik!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.08.21.
Newey hiperautójának olyan brutális leszórítóereje van, hogy nem bírják a gumik!

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A Red Bull jelenlegi műszaki igazgatója, Adrian Newey szerint RB17-es autója több leszorítóerőt termel, mint amennyit a testreszabott abroncsok el tudnak viselni kanyarodás közben – számolt be róla a RaceFans.

A sztártervező elmondta, hogy úgy oldották meg a problémát, hogy bizonyos sebesség felett csökkentették a Forma-1-es ihletésű autó által generált leszorítóerőt. Úgy tudni, hogy ezt az autó elején és hátulján aktív aerodinamikával érték el, ahogyan azt az F1-es autók esetében is teszik majd 2026-tól.

Ez is érdekelhet

Verstappen elkezdett komolyan érdeklődni az Aston Martin iránt?

Verstappen elkezdett komolyan érdeklődni az Aston Martin iránt?

2025.10.16.
Jos Verstappen ismét savazta egy kicsit Hornert, a Red Bull F1 korábbi főnökét

Jos Verstappen ismét savazta egy kicsit Hornert, a Red Bull F1 korábbi főnökét

2025.10.04.

Korábban más gyártók is adtak már maximális sebességkorlátozást a hiperautókhoz, hogy megakadályozzák a gumiabroncsok meghibásodását extrém végsebességnél. A 2017-ben megjelent Bugatti Chiron például elektronikusan 240 km/h-ra van korlátozva.

De míg a Chiron 1500 lóerős és alig két tonna súlyú, addig az RB17 tömege ennek kevesebb mint a fele, mindössze 900 kilogramm, viszont 1200 lóerős.

Az RB17 végsebessége 370 km/h, és Newey elmondta, hogy a gumik kanyarodás közbeni védelme érdekében is lépéseket kellett tenniük.

„A gumik jelentős szempontot képviseltek” – mondta. „Nagyon korán szerződést kötöttünk a Michelinnel, hogy kifejezetten az autóhoz fejlesszenek abroncsokat.”

„De még ezekkel a speciális abroncsokkal is el kell kezdenünk csökkenteni a leszorítóerőt 241 km/h felett.”

„Nyilvánvalóan ez a teljes gumiterhelés, tehát az autó súlya plusz az aero terhelés” – magyarázta. „Szóval a sok ok egyike, amiért valóban arra koncentráltunk, hogy megpróbáljuk a lehető legalacsonyabbra csökkenteni a súlyt, az az volt, hogy tudtuk, hogy végül nagy sebességnél a gumik korlátozzák majd a sebességünket.”

Ugyanezek az érvek vezették Newey-t arra, hogy a normál szívómotor mellett döntsön, és elvetette az első tengelyen elhelyezett hibrid hajtásláncra vonatkozó korai terveket.

„Az autó rengeteg cikluson n ment keresztül” – mondta. „Úgy indult, hogy az elektromos motor az első tengelyen négykerék-meghajtást biztosít majd. De a szimulációk azt mutatták, hogy valójában gyorsabb lenne súlyt megtakarítani, és csak a hátsó tengelyre tenni.”

„Kezdetben egy V8-as duplaturbós motorral indult. Természetesen mindenki szívó motort akart, de a kérdés az volt, hogy hogyan tudnánk egy szívó motort úgy kialakítani, hogy az a teljesítményt, a a csomag méretét és a súlycélokat is elérje, amelyeket kitűztünk magunk elé.”

„Ez elég nagy kihívást jelentett, és amint a hajtásláncokkal foglalkozó csoportunk – a megfelelő időzítéssel – elkezdett megoldásokat találni, együttműködve ezzel a fiatal csoporttal, megszületett a V10-es normál szívó motor.”

Newey 140 fős csapattal dolgozik az autón, amelyből mindössze 50 példány készül majd.

A szélsőséges, F1-es teljesítménycélok ellenére, amelyeket kitűzött elé, azt mondja, nem lesz megerőltető vezetni a járművet.

„Olyan autót próbáltunk kitalálni, amely viszonylag kevés tapasztalattal rendelkező ember számára is elérhető” – mondta Newey. „Képes legyen érezni az autót, kezes legyen, nem túl harapós, és nem túl nehéz vezetni.”

„Aztán ahogy fejlődnek a saját képességeid, az autó alkalmazkodó lenne, és tudnád hangolni, különböző gumikkal, különböző leszorítóerő-szintekkel és így tovább, így együtt tudnál fejlődni az autóval, ami végül – igaz, egy profi kezében – képes Forma-1-es köridőkre.”

„Valójában a minap az egyik ügyfelünk ült a szimulátorban, aki valójában nem profi, hanem egy nagyon jó amatőr versenyző, és ő a szimulátorban egy másodperccel megszerezte volna a pole pozíciót Silverstone-ban az autóval.”

Source: racefans.net
Tags: Adrian NeweyhiperautóleszorítóerőRB17
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Jogos volt Hamilton mexikói 10 mp-es büntetése?
327 Szavazat · 327 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Perez újabb fájó részletet árult el arról, hogy milyen Max Verstappen csapattársának lenni

    Perez újabb fájó részletet árult el arról, hogy milyen Max Verstappen csapattársának lenni

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Váratlan csapatnál köthet ki Yuki Tsunoda

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa ha bukik a héten az F1-es bírósági ügyében, anyagi válságba is kerülhet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Toto Wolff Miss Ausztriát dobta későbbi feleségéért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ez kellett ahhoz, hogy Hamilton elkerüljön egy hat futamos eltiltást

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.