Motorsportol.hu
2025. augusztus 20, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Drasztikus döntés: Egy F1-es motorgyártó nem szállít tovább erőforrást

Egy csapatnak mindenképp új motorszállítót kell keresnie!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.09.30.
Drasztikus döntés: Egy F1-es motorgyártó nem szállít tovább erőforrást

Fotó: Vámosi Péter

ADVERTISEMENT

A Renault úgy döntött, hogy 2026-tól bezárja Viryben a gyári motorprogramját, ami azt jelenti, hogy az Alpine F1-es csapata is egy másik motorgyártónak lesz az ügyfélcsapata.

A Renault F1-es erőforrásprogramjának bezárását az elmúlt hónapokban már értékelték, mire a dolgozók az Olasz Nagydíj idején tiltakozni kezdtek a bezárás ellen.

Ez is érdekelhet

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

2025.08.20.
Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

2025.08.20.

A Renault úgy látja, hogy a program bezárása – amely programot akkor indítottak el, amikor 1977-ben, a turbókorszakban beléptek az F1-be – azt a célt szolgálja, hogy növeljék az F1-es Alpine csapat versenyképességét, mely jelenleg, Renault-erőforrással hanyatlik.

Mindez annak ellenére történt, hogy az alkalmazottak pozitív első adatokról számoltak be a 2026-os F1-es erőforrásukról, amely megerősített elektromos rendszerrel rendelkezik majd.

Minden érintett alkalmazottnak a viry-i újonnan indított „Hypertech Alpine” projekt keretében kínálnak majd új állást.

Ez a „mérnöki kiválósági központ” 2024 végéig elindul, és folytatja a motorsportban való jelenlétet, beleértve az Alpine szuperautót, az akkumulátoros és elektromos technológia kutatását és fejlesztését, valamint egy F1-es megfigyelőegység megvalósítását „a technikai fejlesztések elsajátítására”.

Az Alpine WEC és Dakar programjait mindez nem érinti.

A Viry alkalmazottaival folytatott konzultációs folyamatot követően az Alpine egy „F1 monitoring egység” létrehozása mellett döntött.

Ennek célja az lesz, hogy az alkalmazottak „ismeretei és készségei megmaradjanak ebben a sportágban, és továbbra is az innováció élvonalában maradjanak a Hypertech Alpine különböző projektjei számára”.

Az F1-es erőforrások gyártása 2025 végéig folytatódik, a telephelyet pedig „a mérnöki és csúcstechnológiai kiválóság központjává” alakítják át.

„Ennek a Hypertech Alpine központnak a létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiája és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiája szempontjából” – magyarázta Phillippe Krief, az Alpine vezérigazgatója.

„Ez fordulópontot jelent a Viry-Châtillon-i telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát és ritka készségeinek bevonását a Csoport ambiciózus jövőjébe, miközben megerősíti az Alpine „innovációs garázsként” betöltött pozícióját.

„A versenyzésre való hajlam, igény továbbra is a márka sarokköve marad. Továbbra is egy példátlan ipari és autóipari projektet fog táplálni, különösen a Hypertech Alpine-nak köszönhetően.”

Source: RacingNews365
Tags: Alpine F1 TeamF1Forma-1RenaultViry
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Kilátogatsz hétvégén a MotoGP Magyar Nagydíjára?
89 Szavazat · 89 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • Räikkönen lesz az új Verstappen?

    Räikkönen lesz az új Verstappen?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ma 2 éve, hogy Massa beperelte a Forma-1-et – Lássuk, hol tart az ügy most!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclercnek már szúrja a szemét Hamilton ferraris fizetése

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Ferrari korábbi pilótája ledobta az atombombát: „Senki sem akarta Hamiltont Maranellóban”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu