Motorsportol.hu
2025. november 22, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az FIA stewardjai konstruktív párbeszédet kezdeményeznek a Forma-1-es versenyzőkkel

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.11.30.
Az FIA stewardjai konstruktív párbeszédet kezdeményeznek a Forma-1-es versenyzőkkel

Fotó: Jo Klausmann

ADVERTISEMENT

A Forma-1-es FIA Stewardok elnöke, Garry Connelly volt a házigazdája annak a találkozónak, amelyen az FIA versenybíráin kívül a Forma-1-es versenyzők és csapatok képviselői, valamint az FIA versenyfelügyeletének képviselői, köztük Rui Marques versenyigazgató is részt vettek.

A találkozó célja az volt, hogy még pontosabban meghatározzák az előzést végrehajtó és az előzött versenyző jogait és felelősségét, ezáltal ösztönözve a biztonságos és ellenőrzött kerék a kerék elleni versenyzést, valamint elősegítve a stewardok döntéseinek következetességét. Erről az FIA tett közzé hivatalosa közleményt.

Ez is érdekelhet

Az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon gyakori a fűszag – Ez az oka!

Az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon gyakori a fűszag – Ez az oka!

2025.11.22.
Leclerc borús képet fest a Ferrariról, van amivel évek óta szenvednek

Leclerc borús képet fest a Ferrariról, van amivel évek óta szenvednek

2025.11.22.

„Ez a találkozó volt a legtermékenyebb, amelyen [valaha] részt vettünk” – ismerte el Connelly. „A versenyzők fantasztikusan adták a véleményüket. Nagyon konstruktívak voltak. Egyetlen negatív megjegyzés sem hangzott el. Nem volt ujjal mutogatás. Nagyon inspiráló volt látni, hogy a világ legjobb versenyzői világosan kommunikáltak és konstruktívan beszéltek arról, hogyan javíthatnánk a Vezetési Standard Irányelveit a versenyzők javára és mindannyiunk munkájának megkönnyítésére.”

„Stewardként nem azért vagyunk itt, hogy problémát okozzunk a versenyzőknek. Azért vagyunk itt, hogy egyenlő feltételeket biztosítsunk. Nem mi állunk a versenyzőkkel szemben, hanem a versenyzők a versenyzőkkel szemben, és azért vagyunk itt, hogy mindenki tisztességes lehetőséget kapjon.”

„Nyitott ajtók politikája van. A stewardok szobájának ajtaja mindig nyitva áll minden olyan versenyző előtt, aki fel akar jönni hozzánk, és beszélni akar velünk egy döntésről, amelyet akár vele, akár bármely más versenyzővel kapcsolatban hoztak. Úgy gondoljuk, hogy a csütörtöki találkozó hangsúlyozta ezt a nyitott ajtók politikáját.”

„A Vezetési Standard Irányelvei egy élő dokumentum, így az F1 Stewardjaiként minden évben megpróbálunk találkozni a versenyzőkkel, a sportigazgatókkal és az FIA képviselőivel, hogy megnézzük, kell-e finomítani az irányelveken, hogy felhasználjuk az elmúlt 12 hónap tapasztalatait, és hogy milyen fejlesztéseket tudunk végrehajtani a következetesség biztosítása érdekében. Az irányelvek célja a következetesség.”

„Stewardként, ha a versenyzők, a csapatok és az FIA egyetértenek abban, hogy olyan szabályokat vagy irányelveket szeretnének, amelyek lehetővé teszik az agresszívabb vezetést, akkor ezeket a szabályokat vagy irányelveket fogjuk alkalmazni. Hasonlóképpen, ha szigorúbb vezetési normákat akarnak, akkor azokat fogjuk alkalmazni” – zárta.

Az FIA együléses sportigazgatója, Tim Malyon is egyetértett Connelly felfogásával a találkozóról.

„Mindig is igyekszünk majd elősegíteni az ilyen találkozókat, mert a visszajelzések megszerzése, a versenyzők meglátásai rendkívül fontosak ahhoz, hogy az irányelveket a megfelelő irányba tudjuk fejleszteni” – foglalta össze Malyon.

A megbeszélésen több esettanulmányt is kielemeztek, különösen az idei Amerikai Nagydíj előzéseit.

„Az elmúlt néhány versenyen nagyon konstruktív versenyzői megbeszéléseket tartottunk, és ez egy külön megbeszélés volt, amelyet azért hoztunk létre, hogy teret biztosítsunk ennek a párbeszédnek a folytatásához, hogy nyílt eszmecserét folytathassunk a versenyzőkkel, amelyre szükségünk van ahhoz, hogy a jövő évi irányelveket fejleszteni tudjuk” – tette hozzá Malyon.

„Általában évente legalább egyszer, néha kétszer tartunk ilyen ülést, a felmerülő témáktól függően. Idén ezt a találkozót a mexikói és az austini konstruktív megbeszélések utánra időzítettük.”

Az FIA korábbi biztonsági igazgatója arról is beszélt, hogy maguk a pályák, különösen a pályabejárási területek milyen szerepet játszanak abban, hogy a versenyzők hogyan viszonyulnak a kerék a kerék ellen való küzdelemhez.

„Mi, az FIA, folyamatosan együtt dolgozunk a pályákkal, hogy sok szempontból fejlődjünk. Nyilvánvalóan dolgozunk a pályák biztonsági aspektusán. De az a találkozó rávilágított arra, hogy számos olyan megfontolás van a sportszakmai oldalon, amelyeket a pályák számára prioritásként kezelhetünk a jövőben” – magyarázta.

„Ahogy idén is tettük, Ausztriában kezdtük a kavicságyak bevezetését, és nyilvánvaló, hogy a mostani hétvége talán a legnyilvánvalóbb, amikor több helyen is kavicságyakat építettünk be. Továbbra is együtt dolgozunk a pályákkal minden témában, de a tegnapi megbeszélésen nagyon hasznos volt, hogy a versenyzők által betekintést nyerhettünk, és láthattuk, hogyan helyezik előtérbe a kavicságyakoncepciót, nem csak a pályakorlátok, hanem az elmúlt négy-öt futam során az előzésekkel kapcsolatban felmerült néhány helyzet kezelése szempontjából is. Összességében az volt az elkötelezettség, hogy együtt dolgozzunk, hogy olyan megoldásokat találjunk, amelyek mindenki számára működnek” – mondta Malyon.

Connelly kitért az FIA High Performance Programme fontosságára is.

Ez a sportág legjobb stewardjai és versenyigazgatói számára nyújt személyre szabott képzést és mentorálást annak érdekében, hogy felkészítse őket az FIA világbajnoki szintű versenyein betöltött szerepekre.

„A HPP az elnökünk, Mohammed Ben Sulayem kezdeményezése. Egyikük ma itt van velünk, Caroline Tuta Mionki, egy kenyai hölgy. A HPP-programunk célja, hogy a tehetséges fiatalokat gyorsított ütemben juttassuk be a rendszerbe, képezzük ki őket, és amint teljes képesítést szereznek, Stewardként részt vehetnek az FIA bajnokságain” – magyarázta.

Az FIA HPP-nek 23 résztvevője van, akik 16 különböző FIA-tagklubot képviselnek hat régióból. Emellett az FIA regionális Steward-képzési programja 195 egyedi résztvevőt gyűjtött össze, az átlagéletkor 37,5 év, a női részvétel pedig 42%-os volt.

Tags: F1FIAForma-1
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Melyik F1-es kollaborációnak örülsz a legjobban?
57 Szavazat · 57 szavazat
Szavazok

Ajánló

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17.
Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.

TOP 5

  • Fények, csillogás és hajnali kelés – itt az F1-es Las Vegas-i Nagydíj menetrendje

    Fények, csillogás és hajnali kelés – itt az F1-es Las Vegas-i Nagydíj menetrendje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mindenkit meglepett Razgatlıoğlu a teszt után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ítélet született Massa perében: folytathatja, de világbajnok már nem lesz

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Perez elárulta végre, miért szenvedett ennyire tavaly a Red Bullnál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa pere a 2008-as bajnoki címért egyre hevesebbé válik

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.