A mezőny idén is, akár csak az elmúlt években egyetlen háromnapos teszttel készült fel az idényre. Carlos Sainz szerint ez roppantul kevés.
A Forma-1-ben alapvetően teszt tilalom van, így az aktuális autókkal csak a hivatalosan kijelölt teszteken lehet pályára, illetve nagyon kevés km-re limitált filmes napokon.
A háttérben azonban szintén korlátozva van, de jóval több időt lehet a szimulátorban tölteni. Ez a rendszer azonban egy csapatot váltó pilótánál, vagy bármilyen komolyabb módosításnál hátrányosan érintheti az adott pilótát vagy csapatot.
Az előbbibe tartozik Carlos Sainz is, aki a Ferrariból ült át idénre a Williamsbe, Bahreinben pedig másfél napot tölthetett csupán az új autója mögött, amit érthetően kevesel is.
„Furcsa érzések vannak bennem, mert mindösszesen mésfél napot töltöttem az autóban és így már versenyre kell mennem. Úgy érzem, hogy nem elég, nagyon kevés. Nevetségesen kevés időt töltünk az autóban az első futam előtt.” – fogalmazott őszintén a spanyol.
A pilóták szervezetének újdonsült elnöke pedig tovább fokozta gondolatmenetét, szerinte ugyanis a szimulátoros tesztek nem helyettesíthetik a valós körözést.
„[…] A tapasztalat, az tapasztalat, amit csak valós versenypályán, igazi autóval tudsz szerezni. Őszintén megmondva, szerintem a Forma-1 egy kicsit jobban is megerőltethetné magát, hogy jobb teszt lebonyolítást találjon ki. Rengeteg csapat végtelen mennyiségű pénzt költ a szimulátorra, hogy a pilóták Monacóból elrepüljenek az Egyesült Királyságba. Nem érte, miért van csak három tesztnapunk, miközben ezt a temérdek pénzt bele lehetne fektetni, mondjuk egy nyolc napos tesztbe is akár.”
„Nem kérek túl sokat. Nyolc vagy tíz nap, ahol a csapatok megválaszthatják, hogy hol szeretnének tesztelni. Az jó, hogy van egy kollektív teszt. Ennek szerintem maradnia is kellene, de az én javaslatom az lenne, hogy a költségvetési limitbe írjuk bele a tesztnapokat és a szimulátort és nézzük meg, hogy a csapatok mire költenek inkább, tíz napos tesztre vagy szimulátorozásra.” – javasolta Sainz.