Motorsportol.hu
2025. október 5, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Máris szigorít az FIA, emiatt az egyik csapat nem leplezi az örömét

Csonka Nikolett by Csonka Nikolett
2025.04.02.
Máris szigorít az FIA, emiatt az egyik csapat nem leplezi az örömét

Fotó: Simon Galloway/LAT Images/McLaren

ADVERTISEMENT

A felvételeket látva azonnali lépére szánta el magát az FIA, így szigorított a hátsó szárnyak rugalmassági tesztjén.

Már tavalyi is vitát szított a csapatok körében a flexi hátsó szárnyak kérdésköre. A McLaren alkalmazta a leghatékonyabban a kiskapukat, ugyanis a ,,mini-DRS-ük” rendkívül hasznosnak bizonyult egyes pályákon. Ám az újítást végül el kellett engednie a wokingi csapatnak és a Szövetség az idei évre módosítást is eszközölt a DRS-t meghatározó szabályokban.

Ez is érdekelhet

Norris szerint ütközése Piastrival csupán „jó versenyzés” volt

Norris szerint ütközése Piastrival csupán „jó versenyzés” volt

2025.10.05.
Hamilton büntetést kapott, elveszítette 7. helyét

Hamilton büntetést kapott, elveszítette 7. helyét

2025.10.05.

Ám a Red Bull még a szezon előtti tesztek alatt felhívta a nyilvánosság és az FIA figyelmét arra, hogy a 2024-es konstruktőri bajnok és a Ferrari szárnyai jobban mozognak a kelleténél.

Bár, a technikai vizsgálaton minden konstrukció sikeresen átjutott, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy látta jónak, hogy Melbourne-ben nagyobb felbontású kamerákat alkalmaznak a kérdéses területen. Eredetileg a Spanyol Nagydíjtól léptek volna életbe a szigorúbb tesztek, ám az FIA az Ausztrál Nagydíj után az azonnali cselekvés mellett döntött.

Mi fog változni?

A Kínai Nagydíjtól életbe lépő technikai direktíva elő írja, hogy a 75 kg-os terhelés alatt a rés mérete 0,5 millimétert változhat. Ezt korábban 2 milliméterig engedték. Mivel a csapatoknak nem volt idejük arra, hogy nagyobb módosításokat eszközöljenek a szóban forgó elemen, 0,25 milliéteres tűréshatárt enged a Szövetség.

Az értesítést tegnap délután kapták meg a csapatok, majd az FIA a következő közleményt adta ki:

„Amint azt korábban közöltük, a 2024-es szezon vége és a 2025-ös szezon kezdete között az FIA a Technikai Szabályzat 3.15.1-es cikkelyében biztosított hatáskörével élve, új vagy szigorúbb terheléses hajlékonysági teszteket vezet be az első szárnyra, a hátsó szárnyra és a gerendaszárnyra. Ezen felül az FIA felszólította a csapatokat, hogy az Ausztrál Nagydíj szabadedzései során használjanak nagy felbontású kamerákat a pályán tapasztalt deformációk pontosabb megfigyelésére és elemzésére. 

Ez a döntés jelentős kihívást jelent a csapatok számára, akiknek rendkívül rövid idő alatt kell az érintett aerodinamikai elemeket módosítaniuk és azok szabályosságát igazolniuk. Az új előírások célja az aerodinamikai rugalmasság ellenőrzése és az esetleges szabálysértések minimalizálása, amelyek kritikus hatással lehetnek a konstrukciók teljesítményére és versenyképességére.

Az FIA a Melbourne-ben végzett vizsgálatok során elemezte a hátsó szárny deformációiról készült felvételeket, valamint a garázsában végzett statikus elhajlási mérések eredményeit. Ennek alapján arra a következtetésre jutott, hogy elegendő indok áll fenn egy szigorúbb teszt bevezetésére a soron következő Kínai Nagydíjtól kezdődően.”

Ezen felül a Szövetség kihangsúlyozta, Ausztráliában az összes versenygép megfelelt a technikai szabályzat 3.15.17-es cikkelyében szereplő követelményeknek, így minden autó szabályosnak minősült.

Az új iránymutatás ismertetését követően a Red Bullnál örültek leginkább. Helmut Marko elmondta, a szigorúbb felxi szabályok nagyban segítségükre lesznek abban, hogy utolérjék a McLarent.

Source: FIA X
Tags: Ausztrál NagydíjF1FIAflexi szárnyForma-1Kínai NagydíjMcLarenMcLaren Racingmini-drsRed BullRed Bull Racingtechnikai direktíva
Csonka Nikolett

Csonka Nikolett

Lesz 2025-ben dobogós helyezése Lewis Hamiltonnak (nagydíjon, nem sprinten)?
103 Szavazat · 103 szavazat
Szavazok

Ajánló

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

2025.09.26.
Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

2025.09.21.
Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.

TOP 5

  • Így alakul az F1 szingapúri hétvégéje – részletes menetrend

    Így alakul az F1 szingapúri hétvégéje – részletes menetrend

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Versenyzőként egy szar volt, emberként pedig még szarabb” – Így jellemezte hónapok óta sérült pilóta a versenytársát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Sainz őszinte véleménye Hamiltonról, aki egykoron a példaképe volt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Családon belül „becsmérelték” Verstappen GT3-as győzelmét

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Mercedes egyik pilótája már 100%, hogy marad 2026-ban is

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.