Fernando Alonso azzal viccelődött, hogy Gabriel Bortoletónak „nem lesz vacsora” a Szaúd-Arábiai Nagydíjról hazafelé tartó közös repülőútjukon, miután a két pilóta épphogy elkerült egy nagy sebességű balesetet az egyes kanyar féktávjánál.
A Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson megelőzte Bortoletót az első kanyarnál, és mivel nem volt esélye visszavágni, kívülre sodródott, hogy jobban be tudjon menni a kanyarba. A Sauber pilótája azonban nem tudta, hogy Alonso megpróbálta felvenni velük a ritmust egy külső íven. Bortoleto a fal felé szorította a kétszeres világbajnokot, és a két autó kereke összeért, Alonso pedig egy pillanat alatt egyenesen a rázókövön kívülre került. Szerencsére mindkét pilóta komolyabb sérülés nélkül megúszta az érintkezést. Alonso így magyarázta álláspontját a közeli élményükről:
„Meglepődtem, majdnem összeütköztünk, ami az utolsó dolog, amit az ember akar, de ő nem látott engem. Ki kellett kerülnöm azt a kanyart, aztán visszaadtam a pozíciót, mert nem akartam büntetést kapni. Most már együtt repülünk majd haza, de talán nem lesz vacsora neki…”
Bortoleto hozzátette: „Nem láttam őt, így nem tudtam, hogy valóban ott van. Tudtam, hogy van egy másik pilóta – csak egy srác volt mögöttem – és amint a mögöttem lévő srác megelőzött, megpróbáltam kinyitni a kanyart, és Fernando ott volt.”
Bortoletónak a majdnem ütközést lényegesen kínosabbá tette, hogy Alonso a menedzsere. A brazil versenyző az A14 Management tagja. Ők segítettek neki F1-es ülést szerezni a Saubernél, miután egymás után nyerte meg a Formula 3-as és Formula 2-es bajnoki címeket. Bár Bortoleto helye a rajtrácson kétségtelenül megérdemelt, a 20 éves versenyzőnek nehéz volt a Forma-1-ben történt indulása. Az időjárás viszontagságos melbourne-i szezonnyitón balesetet szenvedett, majd mindössze egyetlen alkalommal végzett a 18. helynél előrébb. A pályán tapasztalt nehézségei ellenére Bortoleto nem adja fel a reményt, árulta el Jeddahban:
„Amennyiben megnézzük George Russellt a Forma-1-es pályafutása elején, azt hiszem, hogy az első F1-es szezonjában egy pontot sem szerzett, vagy valami hasonló. Mára pedig az egyik legjobb versenyző a rajtrácson, és remek munkát végez. Nem mondanám, hogy most a bajnoki címért harcol, de folyamatosan a dobogóra ér, vagy küzd a dolgokért. Szóval minden a türelemről szól. Most nem sokat tudok tenni. Csak tanulni, megpróbálok versenyzőként fejlődni ezen nehéz pillanatokban. Minden versenyhétvégén egyre jobb munkát végezni. És igen, jobbá válni, mert most még nem a pontokért harcolok. Ez a reális helyzet épp.”
Alonso szerint a V10-es motorok visszahozása olyan lenne, mintha újra Halo nélkül versenyeznének