Unalmasan kezdődött, majd a végén egy káosz „sprintversennyel” ért véget a Spanyol Nagydíj, amit Oscar Piastri nyert.
A 66 körös verseny pole pozícióját Oscar Piastri foglalta el, mellette pedig csapattársa, Lando Norris várta a lámpék kialvását. A második sort Max Verstappen és George Russell tölötte meg, mögöttük pedig Lewis Hamilton és Andrea Kimi Antonelli, majd Charles Leclerc és Pierre Gasly sorakozott fel. Yuki Tsunoda az utolsó rajthelyet szerezte meg szombaton, helyette ma a boxutcából rajtolt.
A szombati naphoz képest a legnagyobb változás, hogy 20 helyett csak 19 autó állt rajthoz. Lance Stroll ugyanis kézsérülése miatt kihagyta a versenyt. Mivel azonban a kvalifikáción még ő vett részt, az Astron Martinnak nem volt lehetősége a tartalékversenyzőt, Felipe Drugovich-ot indítani a helyén.
Tsunodán kívül mindenki lágy keverékű Pirelliken vágott neki a versenynek.
Piastri jól kapta el a rajtot, Norris kevésbé. Utóbbi Verstappen meg is előzte, Norris mögé pedig Hamilton került.
Nico Hülkenberg azonban 5 helyet javítva a 10. helyre jött fel a rajtot követően. Később azonban visszajátszásból kiderült, hogy koccolt a rajt után, ami következtében levágott egy kanyart, ez járult hozzá az előrelépéséhez. Az esetet vizsgálták is a versenybírák, de nem szankcionálták.
A harmadik körre Verstappen Piastri nyakába érkezett, egy körrel később azonban némileg elhúzott az ausztrál a hollandtól.
A rajtot követően Albon autójának első szárnya megsérült, majd a 7. körben ki is ment a boxba kerék- és szárnycserére.
Eközben a két Ferrari egymással csatázott, ezzel lassan magukra húzva a Mercedeseket. A 10. körben Hamilton maga elé engedte Leclerc-t, Norris pedig már Verstappen sarkában loholt. A holland arra panaszkodott, hogy nincs tapadása az autójának. A 13. körben vissza is szerezte Norris a második helyet.
Ezidő alatt többen is kereket cseréltek, köztük Carlos Sainz, akinek kiállása nagyon lassúra sikerült így vissza is esett az utolsó helyre.
A 14. körben Verstappen is kereket cserélt, Alonso pedig meglátogatta a kavicságyat, de vissza tudott gurulni a pályára.
Norris a 22. körben cserélt kereket, ami nem volt a leggyorsabb. Őt követte a boxban Antonelli, majd a következő körben Piastri si cserélt.
Miután mindenki túlesett egy boxkiálláson, Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Hamilton volt a sorrend. Közülük csak Verstappen futott lágy gumikon, míg a többiek már közepesekre váltottak.
Lawson, Alonso és Albon csatázott a hátsóbb régióban, mire letört Albon első szárnyvéglapja. A Williams versenyzője 10 másodperces büntetést kapott, pályaelhagyással való előnyszerzés miatt. A brit-thai versenyző előbb letöltötte a 10 másodpercet a boxutcában, majd a következő körben ismét a boxba hajtott és kiállni kényszerült a versenyből.
A 30. körben Verstappen ismét kereket cserélt, és a két Ferrari közé beékelődve tért vissza a pályára.
A 48. körben Verstappen harmadjára is kereket cserélt, ezúttal a közepeseket cserélte ismét lágyakra. A következő körben Norris is cserélt (másodjára), és vissza tudott térni Verstappen elé a mésodik helyre. Majd a rákövetkező körben Piastri is cserélt, és visszaállt az élre.
Az 52. körben Lawson Bearmannel csatázott, mikor mögéjük érkezett a leköröző Norris és Bearman. A nagy helyezkedés közepette Norris némileg feltartással szembesült, Verstappen egy árnyalattal könnyebben jutott túl rajtuk, de ez sem volt zökkenőmentes. Az után azonban Alonso viszonylag könnyedén előzte meg (nem lekörözőként) Bearmant.
Az 55. körben Andrea Kimi Antonelli parkolt le a kavicságyban, miután elfüstölt a Mercedes, emiatt jött a biztonsági autó. Ezt többek kihasználták kerékcserére, köztük a McLaren egy dupla kiállással. Piastri kerékcseréjében azonban egy másodperc benne maradt, így Norris feltartódott egy picit.
Verstappen is cserélt, kemény keverékeket kapott, amit senki nem használt rajta kvül. Ő sem értette, miért azt kapott, mire rádión azt a választ kapta a csapattól, hogy már csak ez volt…
A 60. kör végén távozott a biztonsági autó, majd amint Piastri a gázra lépett és elindította a sort, a kemény Pirelliken lévő Verstppen a 4. helyre esett vissza Leclerc-rel szemben. Ráadásul kissé összeütköztek oldalról, a holland le is vágta az egyik kanyart, majd a mögötte érkező Russell is belekoccolt.
Verstappennek szóltak, hogy engedje maga elé Russellt. Ezt előbb meg is tette, majd ahogy a brit mellé ért, Verstappen jobbra mozdult, neki Russellnek.
Küzben Hülkenberg megelőzte Hamiltont a hatodik helyért.
A verenyt végül Piastri nyerte, Norris és Leclerc előtt. A negyedik végül Verstappen előtt Russell lett. A leintés után azonban Verstappen azonnal 10 másodperces időbüntetést kap, amivel a 10. helyre esett vissza.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Diff. | |
---|---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | ||
2 | Lando Norris | McLaren | +2.471 | |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | +10.455 | |
4 | George Russell | Mercedes | +11.359 | |
5 | Nico Hülkenberg | Sauber | +13.648 | |
6 | Lewis Hamilton | Ferrari | +15.508 | |
7 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +16.022 | |
8 | Pierre Gasly | Alpine | +17.882 | |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin | +21.564 | |
10 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +21.826 | |
11 | Liam Lawson | Racing Bulls | +25.532 | |
12 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +25.996 | |
13 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +28.822 | |
14 | Carlos Sainz | Williams | +29.309 | |
15 | Franco Colapinto | Alpine | +31.381 | |
16 | Esteban Ocon | Haas | +32.197 | |
17 | Oliver Bearman | Haas | +37.065 | |
Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | kiesett | ||
Alexander Albon | Williams | kiesett |