16 év telt el azóta, hogy a BMW utoljára aktívan versenyzett a Forma-1-ben, akkor még a Sauberrel, gyári alakulatként.
Nem szeretünk rossz híreket közölni, de ez a helyzet valószínűleg nem fog egyhamar megváltozni. A múlt hétvégi Nürburgring 24 órás versenyt megelőzően – amelyet a BMW nyert – az M Motorsport vezetője, Andreas Roos a TopGearnek nyilatkozott:
„Nekünk fontos, hogy egy versenyautóknak legyen közúti relevanciája. Nem látunk semmilyen kapcsolatot a Forma-1 szabályaival, ezért jelenleg sokkal inkább megfelel a hiperautó-versenyzés a WEC-ben és az IMSA-ban.”
Ez ismert. A közúti versenyekhez való kapcsolódás már évek óta fontos a BMW-nél, egészen a hetvenes évek végének M1 Procar-jáig nyúlik vissza. Ez is a fő oka annak, hogy Roos és csapata azt csinálja, amit, ezért így folytatta:
„A motorsport nálunk egy laboratórium, ahol tesztelhetjük a legsportosabb közúti autóinkat. Fontos, hogy legyen egy versenyzési „piramisunk”, ezért vezettük be az M2 Racinget belépő szintként, és így haladunk a GT4-en át egészen a hiperautókig. Az M Hybrid V8 ugyanazt a motort használja, mint az M5 vagy az XM. Nem teljesen azonos, de vannak kapcsolatok a hiperautónk és az utcai autó fejlesztése között.”
Igen, a csodálatos kettős-vesés hűtőrácsú M Hybrid V8. Erőteljesnek tűnik, de továbbra is messze van a háromszoros Le Mans-győztes Ferrari 499P-től. Ha ez megváltozik, akkor a szabálykönyvet alaposan át kell alakítani, állítja Roos:
„Ha a Ferrari nem rontotta volna el, akkor az első, második és harmadik helyet szerezték volna meg idén Le Mans-ban. Nem azért megyünk Le Mans-ba, hogy negyedik, ötödik vagy hatodik legyünk. Az autó fejlesztése folytatódik, de a szabályokat megalkotóknak meg kell találniuk a megfelelő eszközt az összes autó kiegyensúlyozására. Nem akarom azt mondani, hogy jelenleg a Ferrari élvez tisztességtelen előnyt, de van egy olyan autójuk, amellyel egyszerűen nem tudunk versenyezni.”