Az Alpine kölcsönadja versenyzőjét a Saubernek, így náluk gurul pályára a Forma-1-ben.
Az idei szabályok értelmében minden csapatnak kötelessége négyszer egy újonc pilótát autóba ültetni az első szabadedzésen. Ezenfelül úgy a szólnak a regulák, hogy minden teljes szezonos pilótának minimum kétszer kell átadnia a helyen.
Most ezért tud debütálni Paul Aron, de egy csavarral. Az észt pilóta az Alpine tartalékosa az évre, de a franciák már mind a négy alkalmat elhasználták. Ugyanis, az év elején Jack Doohan volt újonc, aztán Franco Colapinto érkezett, akivel szintén elhasználták a két alkalmat.
A Saubernél is vezet egy újonc, Gabriel Bortoleto, akivel szintén kipipálták a két alkalmat. Viszont maradt még két edzés, amikor Nico Hülkenbegnek kell átadnia az autóját. Így egy kooperálással az Alpine és a Sauber között, Aron lesz az, aki a veterán pilóta helyett ül be, már most Angliában. Az ideiglenes vezetés kiterjed majd a Magyar Nagydíjra is.
A bejelentést követően Aron így nyilatkozott:
„Köszönöm az Alpine-nak, hogy megállapodtunk. Az a vágyam, hogy egy napon teljesen munkaidőben versenyezhessek a Forma-1-ben, így minden lehetőség, hogy versenykörülmények között pályára léphessek, fontos ugródeszka. Közben továbbra is a fejlődésemre koncentrálok az Alpine-nak. és Budapesten.”
A Sauber megerősítette, hogy a huszonegy éves versenyző visszatér az Alpine-hoz a hétvége hátralevő részére, miután teljesítette FP1-es feladatait.
Flavio Briatore hozzátette, hogy ez nagyszerű lehetőség Aron számára:
„Érdekünk áll, hogy minden vezetésben lehetőleg fiatalosan maximalizáljunk tehetségünk számára. Ezért jó, hogy megállapodtunk a Sauberrel, hogy Paul Silverstone-ban és Budapesten is van szabadedzés. a fejlődését, és értékes pályaidőt nyerjen.”
Egyelőre azt nem tudni, mennyire számolnak komolyan Aronnal. Mindenesetre egy feltűnően jó autózás akár előtérbe helyezheti őt.
Hány versenyzőt alkalmazhat az Alpine a 2025-ös F1-es szezonban?