Marc Márquez elismerte nem tudott arról, hogy akár megbüntethetik a sprint után.
Marc Márquez meglehetősen eseménydús sprintet teljesített, a második helyről rajtolt és már az első körben átvette a vezetést csapattársától, Francesco Bagnaiától. Azonban a verseny felénél mindkét Ducati visszalassított, a nem megfelelő guminyomás miatt. A hatodik körben azonban szándékosan visszaesett a KTM-es Pedro Acosta mögé, miután a műszerfalon figyelmeztetést kapott, hogy túl alacsony az első abroncsnyomása. Az utolsó körben visszaállt az élre, hogy megszerezze a győzelmet. Aztán a leintést követően azonnal vizsgálat alá helyezték, ezzel egy nyolc másodperces időbüntetést kockáztatva, ami miatt kiesett volna a pontszerző helyekről elveszítve a győzelmet.
Márquez a MotoGP később elmagyarázta, hogy a versenyigazgatóság rendszerének hibája vezetett a vizsgálathoz, ami viszont a stewardok további intézkedést mellőző döntését eredményezte. Miután már tizenegyedik sprintgyőzelmét megszerezve a médiának nyilatkozva elismerte, hogy nem tudta, hogy vizsgálat folyik ellene, csak miután tisztázták:
„Az a jó, hogy amikor a parc fermében megkérdezték tőlem, nem tudtam, hogy vizsgálat alatt állok. Akkor mondták, hogy vizsgálat alatt állok. Meg voltam győződve, mert láttam a műszerfalon, hogy megvagyok. De lehetett az a hátsó guminyomás is, ami néha szintén egy trükkös pont lehet. Érdekes verseny volt az első nyomás szempontjából. Az érzés viszont szuper jó volt. Nagyon jól motoroztam. Úgy értem, jól érzem magam a motorral, de az igaz, hogy az első nyomással kapcsolatos probléma egy kicsit megnehezítette a dolgokat.”
A nyolcszoros bajnok elmagyarázta, hogy a hétvégi száraz pályás tesztek hiánya és a Ducati elvárása, hogy az új, rendkívül tapadós brnói aszfalt megváltoztatja a motor első gumijának működését, okozhatta a nyomásproblémát:
„Az a tény, hogy tegnap nem mentünk száraz pályán, és az, hogy új aszfalt borítja a pályát, ami szuperül működik, de így a motor egyensúlya sokat változott. Szóval, nagyon furcsán motorozunk. Arra számítottak, hogy ez még jobban megnöveli a nyomást. De nem így történt. Ahogy mondtam, az első nyomással kapcsolatban általában nem beszélgetünk a csapattal, mert hiszünk a csapatban, mert nagyon jó munkát végeznek. A mérnökök számára a legegyszerűbb dolog, ha nagy nyomást tesznek bele, és a versenyző panaszkodni fog. De ők mindig arra törekszenek, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák számunkra. De már van tapasztalatunk a jövőre és a következő napra.”
Márquez megjegyezte, hogy az első guminyomás nem volt messze attól, ahol lennie kellett, de azonnal jobb lett, amikor Acostát elengedte:
„Szuper közel voltunk a megfelelő nyomáshoz. Amint átvettem a szélárnyékot Pedrótól, már az első körben láttam, hogy belül vagyok a nyomáson. Szóval, ez nem fogja megváltoztatni a motor karakterét. Az viszont egy kicsit jobban fog változni, hogy több gumi lesz a pályán. Szóval tovább kell mennünk, és meg kell próbálnunk megérteni, hogy mit tudunk csinálni.”
Hiába szórakozott a guminyomással Márquez, ismét sprintet nyert Acosta és Bastianini előtt