Sebastian Vettel továbbra is a V10-esek visszatérése mögött áll.
A korábbi Forma-1-es pilóta, Sebastian Vettel bírálta a sorozat jelenlegi szabályozását, azzal érvelve, hogy fel kellene adni a közúti relevancia iránti törekvést, és helyette fontolóra kellene venni a természetes szívó V10-es motorok visszatérését.
Az Auto Motor und Sportnak adott interjújában a négyszeres bajnok megkérdőjelezte az F1 irányvonalát és műszaki szabályozását, különös tekintettel a drága és bonyolult hibrid motorok használatára.
„A jelenlegi motor túl drága. A „Hybrid” matricán kívül nem történt semmilyen átvitel a sorozatgyártásba, mert túl bonyolult és túl drága volt” – mondta Vettel.
„Sport szempontjából a versenynek a lehető legszorosabbnak kell lennie, anélkül, hogy ez káros hatással lenne a Forma-1 szellemiségére. És az emberek számára továbbra is elérhetőnek kell tartani a sportot.” – folytatta, mielőtt felvetette a kérdést, hogy mit kell tennie a bajnokságnak a sikerének folytatásához.
„A nagydíj egy nagy esemény, amelyre sokan ellátogatnak. Ez lehetőséget ad számomra, hogy számos új témát vizsgáljak meg. Hogyan juttassam el a nézőket a pályára és vissza? Mit fogyasztanak az emberek a pályán? Honnan származnak a dolgok? Hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy ez egy nagyszerű esemény legyen?”
A korábbi Red Bull pilóta továbbá a sorozatban a közúti relevancia fontosságát vitatta. Hozzátéve, hogy az F1 rajongói profitálhatnának a V10-es motorok visszatéréséből.
„Még megtapasztalhattam, milyen érzés és milyen hangja van egy V10-es motornak. Ez is része a shownak és a Forma-1-es élménynek.”
Sainz nem elégedett a 2026-os szabályokkal, inkább a V10-esekre szavazna
„Régen nem csak azért mentél el a versenypályára, hogy megnézd, ki nyer, hanem azért is, hogy magadba szívd az egész esemény varázsát” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
„Úgy gondolom, hogy van egy generáció, amelynek a V10 hangja már nem olyan fontos, mint nekünk, de még mindig izgatja őket. A kérdés az, hogy a motorformulának relevánsnak kell-e lennie a közúti autók gyártása szempontjából. Szerintem nem.”
Bár ez kevésbé tűnik környezetbarátnak, mint a 2026-os szabályváltozások, amelyek szerint az autó teljesítményének 50%-a elektromos energiából származik, a német hozzáfűzte, hogy a nagyobb motorok bevezetését úgy kell végrehajtani, hogy az a környezetre gyakorolt hatást minimálisra csökkentsék.
„Ez eltávolodik ettől az átalakulástól, és inkább a szórakozás felé mozdul el. Ragaszkodnunk kell ahhoz, amit ismerünk, de környezetvédelmi szempontból jobban kell csinálnunk.”
„A cipő, amit veszek, olyan módon kell gyártani, hogy ne károsítsa a környezetet, és biztosítsa a tisztességes munkakörülményeket. Ugyanez vonatkozik az autókra és a motorsport eseményekre is.”
„Sajnálatos lenne, ha a motorsport, ahogyan azt ismerjük, megszűnne. Teljesen normális, hogy változik.” – zárta gondolatait Vettel.