Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy a Forma-1-es autók lassabbak lesznek.
A szövetség számításai alapján a kezdeti időszakban a köridők 1-2,5 másodperccel maradhatnak majd el a mostaniaktól. Nikolas Tombazis, az FIA együléses igazgatója szerint azonban ez a nézőknek és a versenyzőknek is hamar természetessé válik majd.
„A történelemben mindig voltak gyorsabb és lassabb korszakok, és néhány futam után megszokja az ember.– mondta Tombazis a Motorsport.com-nak.
„Kicsit meglepőnek találom, hogy az emberek miért foglalkoznak ezzel. Nyilvánvaló, hogy ha olyan lassú autókat gyártanánk, mint az F2-esek vagy hasonlóak, akkor az embereknek biztosan lenne hozzáfűznivalójuk, de ez egyáltalán nem így van.”
A 2026-os autók főként a kisebb leszorítóerő miatt lesznek lassabbak a kanyarokban, ugyanakkor a hosszú egyenesekben gyorsabbnak ígérkeznek. Az FIA számára azonban nem a köridő, hanem a szorosabb versenyzés a prioritás.
Az új érában megszűnik a DRS, helyét az aktív aerodinamika és a Manual Override Mode veszi át – ez utóbbi a „push-to-pass” rendszerekhez hasonlóan extra teljesítményt ad majd előzés közben.
Tombazis szerint a rendszer célja, hogy az előzés ne legyen túl könnyű, de ne is váljon lehetetlenné: „Éppen annyi pluszt kell adnia, hogy az előzés nehéz, de megvalósítható legyen.”
Sokkban az F1: a csapatok az egyik legfontosabb elem tervezésével bajban vannak 2026-ra