A McLaren csapatfőnöke elmagyarázta, miért szenvedett a wokingi csapat hirtelen vereséget Max Verstappentől az Olasz Nagydíj pole pozíciójáért zajló küzdelemben.
A holland új monzai körrekordot állított fel, és megszerezte a pole pozíciót. Lando Norris és Oscar Piastri pedig kénytelenek voltak beérni a második és harmadik hellyel. A négyszeres világbajnok alig egy tizedmásodperccel volt gyorsabb Norrisnál, míg Piastri már több mint két tizedmásodperccel maradt el a Red Bull pilótájától. Ez az első hétvége több futam óta, amikor a McLaren valódi fenyegetéssel nézett szembe, annak ellenére, hogy nem mindig szerezte meg a polet. A papayák gyakran jelentős előnnyel büszkélkedhettek a hosszú távú tempóban, azonban Verstappen is nagyon ígéretesnek tűnt már az edzéseken. A Ferrari pilótája, Charles Leclerc is képben volt, de Stella pedig elmagyarázta, hogy a közelmúltbeli magyarországi és zandvoorti futamokkal ellentétben Monza miért nem felel meg az MCL39 erősségeinek. A RacingNews365-öt is is magában foglaló kiválasztott médiának beszélt erről:
„Úgy gondolom, hogy pár technikai ok miatt itt nem tudtuk megismételni azt a versenyképességet, amit Zandvoortban és Magyarországon felmutattunk. Az autó itt is igen versenyképes a kanyarokban, szinte minden kanyarban mi vagyunk a leggyorsabbak. De a kanyarok viszonylag rövidek. Csak hat van, és az autónk nem a leggyorsabb az egyenesekben. Tehát némileg nyerünk a kanyarokban, de elég sok időt veszítünk az egyenesekben. Összességében tehát nem lehetünk annyira dominánsak, mint más pályákon. Általánosságban azt mondanám, hogy az autónk tervezésének köszönhetően a kocsi a hátsó szárny magasabb állásában éri el a legjobb hatékonyságot. És tudjuk, hogy ez hasonlít 2024-hez, amikor csökkentettük a hátsó szárny szintjét, akkor az autó, szerintem a többi versenytárshoz képest, egy kicsit veszített az általános aerodinamikai hatékonyságából. A tapadás szintje is nagyon magas, ahogy láthattuk a monzai köridőket, amelyek 1:18 körül vannak, ami kifejezetten lenyűgöző.
Ez azt jelenti, hogy nemcsak kevés a kanyar, hanem ezek a kanyarok is nagyon rövidek. Olyan későn fékezünk, majd hamar gyorsítunk, hogy az úgynevezett tapadásban szegény zóna nagyon korlátozott. Ha tehát a McLaren kialakítását vesszük figyelembe, akkor ez nem a leghatékonyabb alacsony légellenállásnál. Az a tény, hogy a tapadás nagyon magas, és a pálya kialakítása ellentétes Zandvoorttal és Magyarországgal, szerintem jól magyarázza, hogy miért nem tudunk itt jelentős előnyt élvezni. Ettől függetlenül a pole pozíció megszerzésére is esélyünk volt.”
Verstappen tört borsot a McLarenek orra alá a Ferrari hazájában szombaton