Kimi Räikkönen az egyik legegyedibb személyisége a Forma-1 történetének. Sok rajongó szerette nyers, egyszavas őszinteségéért.
Räikkönen a generációjának egyik legjobb pilótája volt, és továbbra is a Ferrari utolsó világbajnoka. Összesen 21 futamot nyert, és az egyike annak a hét pilótának, akik több mint 100 dobogós helyezést értek el. A finn pilóta az Alfa Romeónál töltött három év után a 2021-es idény végén visszavonult. Ez volt a második időszaka, amelyet a sportban töltött, miután 2009-ben egyszer már távozott. Räikkönen ahogy kezelte a nyomást, amiatt kapta az „Iceman” becenevet. A Sky Sports Olasz Nagydíj közvetítésében Nico Rosberg és Martin Brundle egyetértettek abban, hogy egy jelenlegi versenyző is rendelkezik ezen tulajdonsággal.
Oscar Piastri 34 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot Monzában, miután megszerezte hetedik győzelmét idén. Csapattársa, Lando Norris múlt heti kiesése miatt remek helyzetbe került a bajnoki címért zajló küzdelemben. Ralf Schumacher azonban úgy véli, hogy a nyomás Norrisról Piastrira ment át. Tekintve, hogy ez még csak a harmadik szezonja, az ausztrálnak talán megbocsátható, ha ilyen körülmények között befeszül. Rosberg szerint azonban Piastri mindig ugyanazt a magatartást hozza. A teljes szezonban alig követett el hibát, ami bizalmat ébreszt a garázsban:
„Megérdemelné a régi Kimi Räikkönen becenevét, ami az Iceman. Átadhatja a stafétát Oscar Piastrinak! Mindig ugyanazt a teljesítményt mutatja, legyen szó nyomásról, nyomás nélküliről, győzelemről, vereségről, mindig azonos.”
Brundle szerint Piastri interjúkban adott válaszai olykor Räikkönenre emlékeztetik:
„Igen hasonlóak. Nem használnak három szót már, ha kettő is elég.”
Piastri állítólag megszállottan tanulmányozza az adatokat, ami egy újabb szintje a versenyzéshez való klinikai-jellegű hozzáállásához. Rosberg maga is ezt azonosította be fegyverként a Mercedesnél Lewis Hamiltonnal vívott házi csatáiban. Sokan azt jósolták, hogy Piastri és Norris meg fognak törni, tekintve, hogy mi forog kockán. De mindketten mindig hamar elhárították az esetleges feszültségeket. Például a Magyar Nagydíjon Norris Piastri mögött ment, de egy alternatív egykiállásos stratégiával kiharcolta a győzelmet. Ez eltért a tipikus F1-es taktikáktól.
Egyes csapatfőnökök úgy gondolják, hogy Piastrinak joga volt dühösnek lenni, mivel nem saját hibájából veszítette el a győzelmet. De függetlenül attól, hogy magánemberként sérelmezte-e a helyzetet, a médiában diplomatikus hangnemben tartotta össze a csapatot.
Piastri cáfolja, hogy trükközne Norrisszal is a versenyhétvégéken