A FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem arra vár, hogy megtudja, év végén újraválasztják-e egy újabb ciklusra.
Ellene jelenleg két indulóról tudni, Tim Mayer és Laura Villars személyében, és a választás a Forma-1 számára fontos időpontban kerül megrendezésre.
A következő szezonban új F1-szabályok lépnek életbe, amelyek a sport történetének egyik legnagyobb változását jelentik. Nagyobb hangsúlyt kap a hibrid hajtásegységek által termelt elektromos energia, az aktív aerodinamika pedig a DRS eltávolítását jelenti az autókból.
Néhány csapat máris aggodalmakat fogalmazott meg a jövő évi motorokkal kapcsolatban, és állítólag már megkezdődtek a tárgyalások a V8-as motorok 2030 utáni újrabevezetéséről is, mivel aggodalmak vannak a jövő évi hajtásegységek teljesítményével kapcsolatban.
Van még egy változás, amely a közeljövőben bekövetkezhet, és amelyről a Formula One Group vezérigazgatója, Stefano Domenicali is beszélt. Ez inkább a sport szervezésével kapcsolatos, mint a pályán történtekkel, és Ben Sulayem nem tűnik rajongójának.
A Motorsport.com egy riportjában további részleteket közölt a Forma-1 naptárának jövőjéről.
Jelenleg nincs terv a Forma-1 versenynaptárának a jelenlegi 24 versenyhétvégén túli kiterjesztésére. Max Verstappen szerint az F1 versenynaptára, illetve annak hossza és sűrűsége már megbetegíti a versenyzőket, ami tavaly be is igazolódott, amikor Kevin Magnussen nem indult a Sao Pauló-i Nagydíjon, és Oliver Bearmannek kellett helyettesítene.
A jelentés szerint azonban a Forma-1 fontolgatja, hogy 2027-től hatról „körülbelül 10-12-re” növeli a sprintversenyes hétvégék számát.
Domenicali meg akarja vitatni a sprintversenyek legfontosabb változásait az F1-es csapatokkal, mert úgy véli, hogy a rajongók sokkal jobban érdekeltek a versenyszerű eseményekben, mint a háromórás edzésekben.
A Viaplay-nek nyilatkozva Ben Sulayem elmondta véleményét a változásról, és így fogalmazott: „Kereskedelmi szempontból megértem az álláspontjukat.”
Stefano jó barátom, hetente körülbelül ötször beszélünk, de mindig szem előtt tartom a munkatársainkra nehezedő további terhelést.”
„Már így is sokat utaznak, és nagyon fárasztó, ha még több versenyt kell lefedniük.”
„Azt is meg kell kérdezni magunktól, hogy ez jó-e a csapatoknak. Több érdek is forog kockán. Ha csak a sportra koncentrálunk, akkor kereskedelmi problémákba ütközünk, és fordítva. Meg kell találni a kettő közötti egyensúlyt.”
Ebben a szezonban már három sprintversenyre került sor: Kínában, Miamiban és Belgiumban, és további háromra kerül sor az Egyesült Államok Nagydíján, Interlagosban és Katarban.