Visszatért a paddockba Iker Lecuona, aztán ha már ott volt interjút adott.
A legutóbbi Aragóniai Nagydíjon feltűnt egy ismerős arc, méghozzá Iker Lecuona. A fiatal spanyol versenyző nem a pályára tért vissza, csak szimplán megjelent, mint néző, hiszen még mindig lábadozik a Balaton Parkban elszenvedett sérüléséből, mert azóta harcképtelen. Azonban azóta nem unatkozott, a felépülés mellett szerződést kötött a gyári Ducatival, ennek értelmében jövőre már Nicolo Bulega csapattársa lesz. Ezen kívül sok beszédtémát nem túlzottan szolgáltatott, ezért semmi sem gátolta meg, hogy többi interjút adjon, többek között a GPOne-nak, ahol elég kemény dolgokat mondott, többek között beleszállt Andrea Iannonéba.
Mint ismeretes, a Magyar Nagydíj első futamának első körében a második kanyarban történő tömegbukást Iannone idézte elő. A GoEleven versenyzője megbicsaklott és magával vitte Danilo Petruccit és Lecuonát, aztán a balesetre reagálva egy másik baleset is történt, amibe Ryan Vickers, Remy Gardner, Garrett Gerloff és Yari Montella keveredett bele.
A balesetet nem úszta meg sem Lecuona, akinek a csuklója eltört, Gardner pedig hátfájdalmak miatt kiesett a hétvégéről. A legérdekesebb Gerloff esete volt, aki teljesítette az első futamot, de utána derékfájdalmak miatt visszalépett. Hasonló sorsa jutott Iannone is, aki vasárnap reggel fújt visszavonulót, nyaki és mellkasi zúzódások miatt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A legrosszabbul Lecuona járt, aki azóta sem versenyzett. A jövőre már ducatisként versenyző spanyol elárulta, hogy többek írtak neki üzenetet a baleset után, de egy bizonyos valaki nem.
„Szeretnék nagyon igazságos lenni ezzel kapcsolatban. Topraktól (Razgatlioglu), (Jonathan) Reától, valamint a (Sam és Alex) Lowes fivérektől és sok más versenyzőtől is kaptam üzeneteket. Iannonétól viszont nem. Versenyzőként egy szar volt, emberként pedig még szarabb. Mindenkinek megvan a saját véleménye, de ez az enyém a balatoni eseményekről, és szerintem ez egyértelmű.” – árulta el a baleset utáni időkről.
A huszonöt éves pilóta a balatoni fordulóval együtt már három hétvégét kihagyott. Az utolsó két futam, az estorili és jerezi egymást követő héten lesz, de addig lesz még egy hét pihenő. A kétszeres dobogós célja, hogy már Portugáliában ott legyen.
„Most az a célom, hogy Portugáliában versenyezzek, és Jerezben a lehető legjobban zárjam le ezt a kalandot. Mint tudjátok, a Hondával való együttműködésünk véget ér. Hálás vagyok mindenért, amit az évek során együtt elértünk. Ma azonban arra kell koncentrálnom, hogy hogyan álljak szembe a szezon végével, és hogyan javítsak fizikai állapotomon.” – értékelt.
Amennyiben egészséges tud lenni akkor adott, hogy az utolsó futamot követő teszten már az új csapatánál motorozzon. Erről még nem tudott konkrétumot mondani.
„Minden attól függ, hogy Estorilban vagy Jerezben tudok-e motorozni. Ha nem tudok, akkor 2026-ig nem ülök Ducatira. Bár már az utolsó verseny után megtehetném. Először fel kell mérnem a fizikai állapotomat, és ugyanakkor tiszteletet akarok tanúsítani a Honda iránt. Ha nem indulok az utolsó két versenyen, akkor megvárom, hogy kipróbálhassam a Ducatit.” – mondta a tervekről.
Az interjú végén megkapta azt a kérdést, hogy egy másik kategóriában egy spanyol versenyző Hondáról Ducatira váltva sikert sikerre halmoz. Ez vajon neki is sikerülhet?
„Nem akarok erről sokat beszélni, mert még a Honda alkalmazásában állok.” – válaszolta mosolyogva.
Bulega győzelmével zárult az aragóni forduló, aki megint más világban volt Razgatliogluval