Jack Doohan visszatérhet a mezőnybe, de nem az Alpine-nal.
Jack Doohan Forma-1-es karrierje nem tartott sokáig. A tavalyi szezonzárón már beült az Alpine-ba Esteban Ocon helyett, és szerződéssel rendelkezett a 2025-ös évre, mindössze hat futamot kapott. A helye akkor került veszélybe, amikor Franco Colapintót bejelentette az Alpine tesztpilótának, ami későbbi teljes szezonos szerződést foglalt magába. Végül az Emilia Romagna Nagydíjon az ausztrál újonc már nem versenyzett, azóta pedig „munkanélküli”.
A francia csapat, amely jövőre már Mercedes motorokkal fog versenyezni, még mindig kivár a jövő évi versenyzőpárosa bejelentése mellett. Pierre Gasly helyét bebetonozták, de a mellette lévő másodszámú ülés még vár a gazdájára. Jelenleg Colapintoé az a hely, de alatt is rezeg a léc nem kicsit. A csapat tartalékosát, Paul Aront egy ideje rebesgetik, de akár kívülről is érkezhet versenyző. Doohant nem fogja figyelembe venni az Alpine, ezt már a Flavio Briatore kijelentette, így a fiatal versenyző nyugodtan nézelődhet más csapatoknál.
A neves Forma-1-es újságíró, Chris Medland szerint Doohan apját, Mick Doohant látták beszélgetni a Haas főnökével, Ayao Komatsóval. A Haasnak jelenleg csak egy tesztversenyzője van, Ryō Hirakawa személyében, akit pont az Alpine-tól csábítottak el idén. A japán pilóta viszont a WEC-ben versenyzik, így nem formulaautóval szerzett tapasztalatot. Ezért az amerikaiaknak nincs megbízható tartalékpilótája, különösen akkor, ha Oliver Bearman versenyeltiltást kap mivel már csak egy büntetőpont hiányzik hozzá.
A Pit Pass F1 podcastban Medland a Doohan és Haas közti kapcsolatokról beszélt:
„Jack Doohan, aki idén bejutott az F1-be, de már nem versenyez, potenciálisan a Haashoz igazolhat. A mai napon a paddockban hallottam, hogy valójában a Toyota is érdeklődik iránta, így talán egy Super Formula és néhány japán verseny segíthetne neki visszanyerni versenyformáját, és Doohan újra versenyezhetne. Versenyzni akar, Miami óta nem ült F1-es autóban, és újra pályára akar gurulni.”
Medland szerint ez nem több, mint puszta érdeklődés, de komolyan mérlegelik a visszatérés lehetőségeit:
„Ez azzal is járna, hogy tartalékosként a Haasnál és a tavalyi autókkal is versenyezne, ami csak annyit jelentene, hogy készenlétben állna, ha tartalékos pilótára lenne szükség, és erősítené a rendelkezésre álló pilóták körét. Mick Doohan ma délután hosszú ideig beszélgetett Ayao Komatsóval. Megfigyeltem, és láttam, hogy a hétvégén már párszor ott járt. Úgy gondolom, hogy a Doohanék körülnéznek, és lehetőségeket keresnek, mert úgy tűnik, hogy az Alpine-nál nem nyílik meg újra az ajtó. Eddig az ifjabb Doohan abban reménykedett, hogy a szezon későbbi részében kap egy lehetőséget, ha Colapintónak nem mennek jól a dolgok. De úgy tűnik, az Alpine az év végéig az argentinnal marad és meglátjuk, mi lesz a versenyzői üléssel. De egyértelmű, hogy Doohan nem hiszi, hogy visszakapja a versenyzői ülést, ezért más lehetőségeket keres.”
Steve Nielsen elárulta, mikor dönt az Alpine a végleges 2026-os F1-es pilótapárosukról