Egy korábban nem ismert történettel állt elő Esteban Ocon.
Már igazán rutinos versenyzőnek számít Esteban Ocon, aki idén került a Haashoz, öt Alpine-nál eltöltött év után. A Forma-1-ben 2016-ban debütált még a Manornál, amikor a Belga Nagydíj előtt a csapat akkori pilótájától, Rio Haryantotól. A hosszú pályafutása alatt megtapasztalhatta a mennyt és a poklot, mikor 2019-ben kikerült a mezőnyből, de egy évvel később visszatért, és azóta állandó tagja a rajtrácsnak.
Az egyszeri futamgyőztes karrierje során elszenvedett néhány balesetet. A legemlékezetesebb a 2022-es Miami Nagydíj harmadik szabadedzésén történt, amikor a tizenhármas kanyarnál a falba pördült.
Erről mesélt el egy eddig nem ismert történetet, egy francia YouTube-csatorna, a Legend mélyreható interjújában, amikor a riporter, Guillaume Pley felhozta a részleges amnéziában szenvedő francia rögbijátékos, Sebastien Chabal esetét, amelynek oka valószínűleg a karrierje során elszenvedett számos agyrázkódás.
„Volt néhány súlyos balesetem” – kezdte Ocon. „Kopogok a fán, ezek a balesetek soha nem voltak túl hevesek, annak ellenére, hogy néhányuk meghaladta a negyven G-erőt, és majdnem kiütött. Néha elmosódott a látásom, vagy három-négy napig fájt a fejem…”
„Negyvenkét G-erőt kaptam. Azoknak, akik látják azt a balesetet, nem olyan durva, de egy betonfalnak ütközöttem. Ez Miamiban történt 2022-ben. Lesodródtam, és a falnak ütközöttem. Mindkét térdem megsérült, ami után alig tudtam járni.” – mesélte a francia pilóta, akinek másfél percbe telt, mire kiszabadította magát az autóból.
Az interjúban elárulta, hogy a baleset hatásait továbbvitte másnapra is, amikor hirtelen rosszul lett egy vétlen pillanatban.
„Emlékszem, másnap reggel zuhanyozás közben összeestem. Elvesztettem az egyensúlyomat és elestem. Egyáltalán nem voltam jól. Aztán végül az utolsó helyről indulva, a nyolcadik helyen végeztem a versenyen. Vöröset pisáltam, ami nem volt túl jó!” – mondta az utóhatásokról.
A 2022-es év egyébként Ocon F1-es karrierjében az legjobb volt. Nyolcadik lett az év végi elszámolásban, és rendszeresen az erős pontszerzők között végzett. Akkor az Alpine is nagyon erős volt, igaz kevésbé megbízható. A franciák negyedikek lettek a konstruktőri bajnokságban, amit azóta sem sikerült elérniük.