Végre teljes lett a 2026-os rajtrács, ahol sok izgalamas páros lesz.
Miután az LCR bejelentette Diogo Moreira érkezését, ezzel minden hely elkelt a MotoGP jövő évi rajtrácsán. A 2026-os szezon egy átmeneti év lesz, mert 2027-ben jön a nagy szabályváltozások, ezért a legtöbb versenyző csak a jövő évre rendelkezik szerződéssel.
Ducati Lenovo Team: Marc Márquez, Francesco Bagnaia
A gyári Ducati tudhatja magáénak a rajtrács legerősebb párosítását. Marc Márquez jött, látott és győzött, és a csapat bajnoki címet is behúzta az olaszokkal, annak ellenére, hogy Bagnaia küszködik idén. Mindketten a 2026-os évre rendelkeznek szerződéssel, és ha úgy adja magát, akkor egyikőjük, akár mindketten nézelődhetnek másfelé.
BK8 Gresini Racing: Álex Márquez, Fermín Aldeguer
Az idei szezonban Marc Márquez kihívója a tesó volt, aki a remek teljesítményével kiérdemelt jövőre egy gyári motort. Így a kontraktusa utolsó évébe lépve a csapatnál negyedik szezonjában megmutathatja mire képes, ami akár vízválasztó is lehet az esetében.
Az idei év újonca esete már más, hiszen ő a Ducatival kötött egyezményt 2026-ig, és a jövő évre papíron garantált volt a gyári motor. Ez viszont nem fog megtörténni, de szerződésében lévő plusz további két éves opciót meghosszabbíthatja az olasz márka, ha elégedettek a teljesítményével, és ekkor már nem biztos, hogy a Gresininél fogja róni a köröket.
Pertamina Enduro VR46 Racing Team: Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli
Valentino Rossi csapatánál úgy igazán sosem volt kérdés, hogy kik lesznek jövőre a pilóták. Di Giannantonio 2026-ig szerződéssel rendelkezik a Ducatival, így a szabályváltozások előtt akár szétnézhet. A MotoGP rosszfiújának, Morbidellinek nem volt kontraktusa 2026-ra, de jövőre is marad a mentoránál, azonban kérdés, hogy a Pedro Acostával való hírek, miszerint érkezhetett volna, mennyire lesz újra napirenden.
Aprilia Racing: Marco Bezzecchi, Jorge Martín
Változatlan felállással vág neki a 2026-os évnek az Aprilia, amely az idei szezon feléhez érve futamgyőzelemre esélyes konstrukcióvá vált. Bezzecchi lett a csapat vezére, aki az összetett harmadik helyért harcol. A tavalyi világbajnokot, Martínt a sérülései miatt nem lehetett úgy igazán látni a motoron, és a kis balhéja után végül kiegyezett a maradásban. Tavaly mindketten többéves kontraktust írtak alá, ami a 2026-os szezonig szól. Így amennyiben egyik pilótának távozni lesz kedve, megteheti az új rendszerben.
Trackhouse MotoGP Team: Raúl Fernández, Ai Ogura
Az Aprilia szatelit istállója sem változik jövőre, az idei párossal indul majd. Fernández és Ogura is 2026-ig rendelkezik szerződéssel.
A japán újonc Moto2-es világbajnokként lépett fel a királykategóriába, és ennek méltóan indította a szezonját. Viszont a sérülések közbeszóltak az idényben, ezért nem tudta a teljes potenciáját megmutatni. Fernández már a negyedik évét teljesíti a MotoGP-ben, és idénre kezdte el szállítani az erős pontszerzéseket. A spanyolnak hasonló teljesítményre lesz szüksége, ha maradni szeretne 2027-ben is.
Red Bull KTM Factory Racing: Pedro Acosta, Brad Binder
Talán kevésbé szokta emlegetni a közvélemény, de a KTM gyári alakulata is félelmetesen erős párost tudhat. Acosta a csapat szupertehetsége, aki erősebb motort szeretne, mert képes lenne a világbajnoki címekért menni, Binder pedig az elmúlt évek egyik legkonzisztensebb versenyzője.
Acosta többéves megállapodást kötött érkezésekor, ami 2026-ig tart, és vélhetően a KTM mindent megtesz, hogy megtartsa. Bindert szintén szerződés köti a KTM-hez 2026-ig. A szezon előtt még az sem volt biztos, hogy a márka marad a MotoGP-ben, viszont mostanra már kezdenek visszatérni a tőlük elvárt útra.
Red Bull KTM Tech3: Enea Bastianini, Maverick Viñales
A Tech3 idénre teljes sorcserét hajtott végre, aminek következtében elég magas polcról érkeztek a pilóták. Bastianini a gyári Ducatiról ült át a KTM-re, amíg Viñales a gyári Apriliáról. A hétszeres futamgyőztes olasz eddig nem igazán tudott komoly eredményeket felmutatni új csapatnál, ahogy a csapattársa sem, de ő főként a sérülése miatt. Tavaly többéves szerződést írtak alá, ami 2026-ra is érvényes, ezzel az ő szereplésük nincs veszélyben.
A Tech3-nál tehát új versenyző nem, de új tulajdonosi kör lesz. Günther Steinerrel az élen egy befektetői csoport beszállt csapatba, ezért érdemes lesz rájuk figyelni a jövőben, akár az ülések szempontjából is.
Monster Energy Yamaha MotoGP Team: Fabio Quartararo, Álex Rins
A Yamahánál már tudható volt, hogy Quartararóval és Rinsszel 2026-ig állnak a szerződésben. Rins gyenge teljesítménye miatt felröppentek a pletykák, hogy az élő szerződése ellenére kikerülhet a csapattól. Az szinte egyértelmű, hogy a MotoGP szupersztárja akkor marad a japánoknál, ha 2026-ban pozitívan látja a jövőt. Az idei szezonban 2021 világbajnoka bőven erőn felül teljesít, mivel a csomag alatta nem versenyképes, és ennek többször hangot is ad.
Mindenesetre Quartararo a pilótapiac egyik tényezője lehet, amennyiben elege lesz a Yamahából.
Prima Pramac Yamaha MotoGP: Jack Miller, Toprak Razgatlıoğlu
Az egyik legnagyobb figyelmet fogja kapni a Pramac a jövő évben, hiszen érkezik Razgatlıoğlu a Superbike-ból. A jelenleg még kétszeres Superbike-világbajnok egy hosszú huzavona után teszi át a székhelyét a MotoGP-be, ahol újonc lesz. Miller pedig egy újabb lehetőséget kap a csapattól, miután Miguel Olivera nem hozta az elvártat.
Razgatlıoğlu a Yamahával kötött szerződést, ami 2027-ig érvényes, így akár egy sikeres debütáló év után felléphet a gyári alakulathoz. Miller pedig csak egy évet hosszabbított a márkával, így hajtania kell, ha maradni szeretne tovább.
Honda HRC Castrol: Luca Marini, Joan Mir
A Honda sokat volt a középpontban, ugyanis mikor a Martín-féle perpatvar ment, akkor az egyszeres MotoGP-világbajnok utalt rá, hogy egy gyári csapathoz menekülne, és az a Honda. A lehetőség még inkább megvalósulni látszott, mikor Marini egy borzalmas tesztbalesetet elszenvedett, és Mir esett-kelt.
A szebb időket megélt csapat végül marad az aktuális felállásánál, akik csak a jövő évre rendelkeznek érvényes szerződéssel.
LCR Team Honda: Johann Zarco, Diogo Moreira
A Honda kisebb csapata, amellyel Zarco elképesztően jól kezdte a szezont, hiszen a Francia Nagydíjat megnyerte, ismét leszerződtetett egy újoncot. Moreirát, a Moto2 második helyen álló brazil pilótáját hozza fel a királykategóriába, aki Somkiat Chantrát váltja. Az LCR nem bízta a véletlenre, mindkét pilótájával elköteleződött 2027-ig, így az ő helyezetük elég korán tisztázódott.
Összesítve tehét két (Razgatlioglu, Moreira) újonca lesz a mezőnynek, és két (Oliveria, Chantra) távozója. Hárman (Zarco, Moreira, Razgatlioglu) biztosan rendelkeznek szerződéssel 2027-ig, és egy (Aldeguer) esetben 2027-ig opcióval.
Az idény március elsején kezdődik majd Thaiföldön.
A mezőny:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon