A Williams spanyol versenyzőjének, Carlos Sainznak eleve nem volt jó versenye Mexikóban, de végül ezen felül műszaki hiba miatt még ki is esett.
A versenybírók virtuális biztonsági autót rendeltek el emiatt, mivel Sainz autója a pálya bukóterében maradt.
Az utolsó 5 körben Max Verstappen és Oscar Piastri is elkezdte csökkenteni a távolságot az előttük haladó pilótáktól. A lágy gumikon haladó holland Charles Leclerc mögött haladt, míg Oscar Piastri Oliver Bearmant üldözte. Verstappen és Piastri is be tudott kerülni a DRS-távolságon belülre, amikor Carlos Sainz leparkolta autóját.
Először csak sárga zászló volt a szakaszon, de hamarosan virtuális biztonsági autóra (VSC) váltottak. Bár az utolsó kanyarokat ismét zöld zászló alatt teljesítették, már sem Max Verstappen, sem Oscar Piastri nem tudott előzni. Ennek eredményeként sokan felhördültek, hogy vajon valóban szükség volt-e a VSC-re.
Az FIA a verseny után közleményt adott ki, amelyben tisztázta, miért döntöttek a 70. körben a VSC mellett.
„A verseny későbbi szakaszában, a 70. körben Sainz megpördült és a 14-es kanyar külső oldalán lévő bukótérben állt meg. Autója egy kitett helyen állt meg. Az autó ezután füstölni kezdett, és a versenyirányítás tűzről szóló értesítést kapott, ami egyértelművé tette, hogy a mentéshez a pályabírók beavatkozása szükséges” – áll a közleményben.
„Ahogyan az a pályabírók bevetésekor szokásos eljárás, a verseny semlegesítve lett, ebben az esetben virtuális biztonsági autó (VSC) került bevetésre, amíg az autót biztonságos helyre, a korlátok mögé nem vitték. A VSC azonnal véget ért, amint az autó védett helyzetbe került, és a verseny zöld zászlóval folytatódott.”
Norris sérthetetlen volt Mexikóban, Leclerc-t a VSC mentette meg Verstappentől






