Lewis Hamilton és ferraris versenymérnöke, Riccardo Adami közötti kapcsolatot Robert Doornbos, a korábbi versenyző kritizálta, aki szerint a két fél között „nincs kémia”.
A hétszeres világbajnok Hamilton a Mercedesnél töltött sikeres 12 év után a 2025-ös szezontól átigazolt a Ferrarihoz. Hamiltonnak időbe telt, mire alkalmazkodott az új csapathoz, és bár Kínában sprintversenyt nyert, idén még nem állhatott fel a dobogóra nagydíjon.
Jelenleg Hamilton 146 ponttal a hatodik helyen áll az egyéni pontversenyében, csapattársa, Charles Leclerc mögött, aki 210 ponttal az ötödik helyen áll.
Hamilton eddigi teljesítményét értékelve Doornbos úgy véli, hogy a brit versenyző és versenymérnöke közötti kapcsolat lehet a probléma.
„Szerintem azért, mert egyszerűen nincs kémia a mérnök és a pilóta között” – mondta az egykori versenyző a The Pit Talk Podcast című műsorban.
„Lewis és Ricky [Adami], a mérnöke közötti kommunikáció nem úgy hat, mintha egymásra lennének hangolódva.”
Doornbos szerint Hamilton büntetésének kezelése a Mexikói Nagydíjon azt mutatta, hogy nem igazán vannak a helyzet magaslatán. Hamilton 10 másodperces büntetést kapott Mexikóban, mert elhagyta a pályát és tartós előnyt szerzett a Red Bull versenyzőjével, Max Verstappennel folytatott küzdelem során.
A verseny során kiszabott büntetések a nagydíj után népszerű témává váltak, egyesek szerint a Ferrari utasíthatta volna Hamiltont, hogy zárja be a mögötte lévő rést, miután visszatért a pályára, hogy elkerülje a büntetést.
„Ricky azt mondja: ’10 másodperces [büntetést] kaptunk emiatt és emiatt a helyzet miatt.’ Lewis azt mondta: ‘Igen, de nagyon nehéz volt ott maradni.’ Ismerjük Lewist. Nem hiszem, hogy a helyzet magaslatán vannak” – folytatta Doornbos.
„Ha győzelmekért, bajnokságokért és dobogós helyezésekért akarsz küzdeni, akkor minden lehetőséget meg kell ragadnod, hogy a maximumot hozd ki belőle.”






