Lezajlott a WEC idei szezonjának utolsó futama.
A Bahreini 8 órással zárult a WEC 2025-ös kiírása, ahol a Hypercar kategóriában négy esélyes is volt a végső sikerre. A legesélyesebb az #51-es Ferrari volt, a kihívó a #83-as privát Ferrari, és a búcsúzó #6-os Porsche volt, de volt sansza a #12-es Cadillacnek is.
Az LMGT3-ban hárman mentek a világbajnokságért, ahol a #92-es Manthey Porsche állt az élen, akit a #21-es Vista AF Corse és #81-es TF Sport Corvette követett.
Az időmérő
A pénteki időmérő megalapozta az izgalmakat a szombati futamra, a Hypercarban a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t a csapattárs #8-as autó előtt. A bahreini aszfaltcsík tipikus Toyota pályának mondható, mert 2017 óta megállás nélkül ők nyertek, és összesen nyolcszor diadalmaskodtak Szahírban.
A második sorban szintén egy gyártó helyezkedett el, a Peugeot, a #94-es #93-as sorrendben. Az első bajnokaspiráns az ötödik helyről indult, a #12-es Cadillac, hozzájuk legközelebb a hetedikről az #51-es Ferrari. A #83-as Ferrari csak a tizenkettedik helyről, a #6-os Porsche pedig a tök utolsó, a tizennyolcadik helyről várta a zöld zászlót.
Az LMGT3-ban szintén kevert volt az időmérőn elfoglalt pozíciók többsége. A kategória rajtelsőségét a #78-as Akkodis ASP Team Lexusa szerezte meg a #60-as és #61-es Iron Lynx Mercedesek előtt. Az első bajnoki címért menő csapat, az a #21-es AF Corse Ferrari volt, akik a nyolcadik helyről indultak. Tizennegyedik helyről próbált feltörni a #81-es Corvette, és az utolsó előtti helyről az éllovas #92-es Manthey Porsche.
A verseny
A futam meglehetősen simán indult, egy-két kicsúszáson és megpördülésen kívül folyamatosan haladt a nyolcórás. Az első sárga zászlóig a negyedik óráig kellett várni. Ekkor a Hypercarban a Toyoták uralkodtak, a Ferrarikon kívül, a Peugeot-ok, és a #009-es Aston Martin mozgott a legjobb öt körül.
Az LMGT3-ban a pole-ból induló #78-as Lexus már korán kiesett műszaki hiba miatt, de a testvérautó, a #87-es vette át tőlük a vezetést. a #27-es Heart of Racing Team Aston Martin volt még tűz közelben, ahogy a #61-es Iron Lynx Mercedes. A #92-es Porsche ekkor már a negyedik helyen is állt, amivel a bajnoki cím már félig a zsebükben volt.
Négy és fél óra volt hátra, amikor jött a verseny első baleste. A hármas kanyarból kijőve a #20-as BMW-vel csatázva Jenson Button a #38-as Cadillackel meglökte az #54-es Vista AF Corse Ferrarit, amely belerongyolt a gumifalba. Ezt követően jött a biztonsági autó és sokat állt a futam, mert javítani kellett a falat. Buttonékat később harminc másodperces stopgo büntetésre ítélték.
Ezután már jobban átrendeződött a mezőny, de az élen továbbra is a két Toyota volt. Az #51-es Ferrari a harmadik, a #6-os Porsche amíg a #83-as Ferrari a tizedik pozícióban leselkedett. Pontszerzésen kívül, a tizenegyedik helyen állt a #12-es Cadillac. Az LMGT3-ban a helyzet változatlan volt.
A futam felén túl
Az egyetlen alkalom, amikor a Toyota elvesztette vezetői pozícióját, az a verseny felénél volt, amikor #009 Aston Martin az élre tört friss gumikkal. A történelmi élen töltött körök sokáig nem tartottak, mert egy teljes pályás sárga zászlós etapban történő szabályszegésért áthajtásos büntetést kaptak. Ezután a #8-as Toyota a #7-es előtt haladt, miután Hartley az előző órában, de előbbi csapat az Aston Martinéhoz hasonló büntetést kapott, így a #7-es legénység megörökölte a vezetést.
Az LMGT3-ban magabiztosan vezetett a #78-as Lexus, hol a #61-es Mercedes, hol a #92-es Porsche előtt. A #21-es Ferrari többnyire a legjobb ötön körül autózott, amíg #81-es Corvette a pontszerző helyeken kívül. Ők abban bízhattak, hogy a #92-es autóval valami probléma lesz, de nem volt.
Az utolsó óráig nem volt verseny megszakítás, de vicces jelent annál inkább. Az ötödik helyért ment a #31-es Team WRT BMW-vel Augusto Farfus és a #33-as TF Sport Corvette-tel Dani Juncadella. Ők ketten öldöklő csatát vívtak, és a legtöbbször Farfus nagyon keményen védekezett. Amikor Juncadella sikeresen elment Farfus mellett, akkor bemutatott neki.
A Ferrari először lett bajnok a WEC-ben, amíg a Manthey duplázott
Egy óránál kevesebb maradt, amikor a pálya szélén megállt a #15-ös BMW. Ez miatt bejött a biztonsági autó, aminek hála összerántotta a mezőnyt. A késői izgalmakban a #7 Toyota megőrizte előnyét és húsz másodperces különbséggel nyerte a versenyt. A Bahreini 8 órás győztese már az ötödik órában eldőlt, a második helyért folytatódott a küzdelem, és a csapatok a verseny végéig különböző stratégiákat alkalmaztak.
Az ezüstérmes a #8-as számú Toyota lett, így a japán márka kettős győzelmet aratott, amivel az első és egyetlen sikerüket szerezték idén. A bronzérmet az #50-es Ferrari szerezte meg a miután helyet cseréltek az #51-essel.
Az #51-es legénységnek a negyedik hely is elég volt a világbajnoki cím bebiztosítására. Az Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi hármas az első címüket szerezték meg, ahogy a 2023-ban visszatérő Ferrarinak is. A gyártói bajnokságot is simán behúzta a Ferrari a Porsche előtt, így dupla sikert könyvelhetnek el.
Nem mellesleg FIA világbajnokságban 2008 után értek el sikert, mert akkoriban a Forma-1-ben lettek konstruktőri bajnokok.
A bajnokság második helyezettje a #83-as Ferrari lett, akik a privát bajnoki címet megszerezték. A pozíciócserének hála az 50-es Ferrari a bajnokságban a harmadik helyre ugrott, és az olasz márka kisajátította az első három helyet a tabellán.
A Porsche búcsúversenye csalódással végződött. A két gyári autó a verseny második felében komolyan visszaesett a rangsorban. A #6-os a tizenharmadik, az #5-ös a tizennegyedik lett.
A kihívónak szánt #12-es Cadillac a futamon a hatodik helyen, a bajnokságban az ötödik helyen végzett a #6-os Porsche után.
Az LMGT3-ban a #27-es Aston Martin egy rövid ideig megfosztotta a #87-es Lexust a vezetéstől, viszont végleg nem tudták. A végén még a #61-es Mercedes is meg tudta előzni a #27-es csapatot, akik így harmadikok lettek. A Mercedes a második helyével a szezonbeli első dobogós helyezésüket érték el, nem mellesleg Bahrein előtt nem végeztek a nyolcadiknál jobb helyen.
A bajnokságot viszont a Manthey húzta be Ryan Hardwickkal, Richard Lietzcel és Riccardo Perával. A német csapat a Porschével a második egymást követő LMGT3-as címüket szerezték meg, miután tavaly először bajnokok lettek.
A végeredmény:
Hypercar:
| Helyezés | Csapat | Versenyzők |
| 1st | #7 Toyota Gazoo Racing | M. Conway, K. Kobayashi, N. de Vries |
| 2nd | #8 Toyota Gazoo Racing | S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa |
| 3rd | #51 Ferrari | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
| 4th | #50 Ferrari | A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen |
| 5th | #83 AF Corse | R. Kubica, Y. Ye, P. Hanson |
| 6th | #12 Cadillac Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
| 7th | #009 Aston Martin Thor | A. Riberas, M. Sorenson, R. De Angelis |
| 8th | #20 BMW Team WRT | R. Rast, R. Frijns, S. van der Linde |
| 9th | #93 Peugeot | P. di Resta, M. Jensen, J.E Vergne |
| 10th | #94 Peugeot | L. Duval, M. Jakobsen, T. Pourchaire |
| 11th | #35 Alpine | P-L. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
| 12th | #36 Alpine | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
| 13th | #6 Porsche Penske | K. Estre, M. Campbell, L. Vanthoor |
| 14th | #5 Porsche Penske | J. Andlauer, M. Jaminet, L. Heinrich |
| 15th | #007 Aston Martin Thor | H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn |
| 16th | #38 Cadillac Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
| 17th | #99 Proton | N. Jani, N. Pino, N.Varrone |
| Kiesett | #15 BMW Team WRT | D. Vanthoor, R. Marciello, K. Magnussen |
LMGT3:
| Helyezés | Csapat | Versenyzők |
| 1st | #87 Akkodis ASP | P. Umbrerescu, C.Schmid, J.M. Lopez |
| 2nd | #61 Iron Lynx | M. Berry, L. Hodenius, M. Martin |
| 3rd | #27 Heart of Racing Team | I. James, Z. Robichon, M.Drudi |
| 4nd | #92 Manthey | R. Hardwick, R. Pera, R. Lietz |
| 5th | #21 AF Corse | F. Heriau, S. Mann, A. Rovera |
| 6th | #33 TF Sport | B. Keating, J. Edgar, D. Juncadella |
| 7th | #31 The Bend Team WRT | Y. Shahin, T. Boguslavskiy, A. Farfus |
| 8th | #77 Proton | B. Sousa, B. Tuck, B. Barker |
| 9th | #95 United Autosports | D. Leung, S. Gelael, M. Sato. |
| 10th | #88 Proton | S. Gattuso, G. Levorato, D. Olsen |
| 11th | #81 TF Sport | T. van Rompuy, R. Andrade, C. Eastwood |
| 12th | #85 Iron Dames | C. Martin, R. Frey, M. Gatting |
| 13th | #60 Iron Lynx | A. Gilbert, L Hanafin, F. Rueda |
| 14th | #10 Racing Spirit of Le Mans | A. McIntosh, E. Barrichello, V.H. Clot |
| 15th | #46 Team WRT | A. Al Harthy, V. Rossi, K. van der Linde |
| 16th | #59 United Autosports | J. Cottingham, S. Baud, G. Saucy |
| Kiesett | #54 AF Corse | T. Flohr, F. Castellacci, D. Rigon |
| Kiesett | #78 Akkodis ASP | A. Robin, F. Gehrsitz, B. Barnicoat |






