Motorsportol.hu
2025. november 9, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Hibátlan mérleggel távozik Norris Brazíliából, Verstappen a boxból indulva dobogóra állt, Piastri a büntetése után ötödik lett

Silló Barnabás by Silló Barnabás
2025.11.09.
Hibátlan mérleggel távozik Norris Brazíliából, Verstappen a boxból indulva dobogóra állt, Piastri a büntetése után ötödik lett

Fotó: Hector Vivas/Getty Images/McLaren

ADVERTISEMENT

Az eseménydús Sao Pauló-i Nagydíjat Lando Norris megnyerte, ezzel tovább tudta növelni előnyét a bajnokságban.

A szezon huszonegyedik futamán a pole pozícióból Lando Norris indulhatott, mellőle Andrea Kimi Antonelli, akivel így a Forma-1 egyik legfiatalabb első sorát alkotta. Oscar Piastri egy sorral hátrébb, a negyedik helyről várta a startot. Max Verstappen autóján egy katasztrofális időmérőt követően inkább változtatásokat hajtott végre a Red Bull, így a címvédő a boxból rajtolt.

Ez is érdekelhet

Vajon miért döntött Colapinto mellett az Alpine?

Vajon miért döntött Colapinto mellett az Alpine?

2025.11.09.
Egy nagydíj, amit elfelejthet Hamilton: „Ez is egy újabb elvesztegetett hétvége lesz”

Egy nagydíj, amit elfelejthet Hamilton: „Ez is egy újabb elvesztegetett hétvége lesz”

2025.11.09.

Az időjárás komoly tényező volt a hétvégén, a futam rajtjánál száraz volt minden, de borult, és a futam során várható volt a csapadék.

A Pirelli szerint a legoptimálisabb stratégia a két kiállás volt, de elképzelhető volt az egy kiállás is. A mezőnyben megosztott volt a rajtnál a gumiválasztás, volt, aki lágyon, közepesen és keményen indult.

A futam

A piros lámpák kialvását Norris az élről hibátlanul kapta el, Antonelli csak követni tudta. Piastri nem tudta legyűrni Charles Leclerc-t, és inkább Isack Hadjarral csatázott a negyedik helyért.

Az első kör nem telt el sárga zászló nélkül, a hazai hős, Gabriel Bortoleto volt orral a falban. Miután a második körre fordult a mezőny jött a safety car, mert a Sauber nem tudott elmenni a pályáról. Lewis Hamilton, aki a rajtot követően hátrébb csúszott, első vezetőszárny nélkül haladt a hátsó egyenesben.

Mint kiderült, a kettő versenyző egymástól függetlenül került bajba: Bortoleto Lance Strollal ért össze a tizes kanyarban, Hamilton a célegyenesben ment neki Franco Colapinto bal hátsó kerekével.

Az újraindítás sem zajlott le baleset nélkül. A mezőny nagyon együtt volt, az első kanyarban Piastri, Antonelli és Leclerc egymás mellett fordult el, és mindhárman összeértek. Piastri indította a lavinát, Antonelli ahogy ráesett Leclerc-re a ferraris bal első kereke kitört. Miután lement egy kör virtuális biztonsági autó volt érvényben. Verstappen közben már a tizenharmadik volt, de defektet kapott, így mehetett ki kereket cserélni. Ezzel a tizennyolcadik helyig csúszott vissza.

A kilencedik körben ismét elindult a futam, és a két McLaren az élen simán mehetett. Antonelli viszonylag megúszta a balesetet, de lemaradt Piastritól és a két Racing Bulls tapadt rá. Hadjart, George Russellt és Liam Lawsont követően Oliver Bearman, Pierre Gasly, Alex Albon és Carlos Sainz alkotta a pontszerzők sorát.

Yuki Tsunoda és Lance Stroll összeérését vizsgálta a versenyirányítás, amiben utóbbi megforgott, később előbbinek egy tíz másodperces büntetést.

A tizenharmadik körben Verstappen megelőzte Hamiltont, majd nem sokkal később Colapintót is. Egy körrel később Hamilton ismét kiment a boxba, ekkor csak kerekeket cseréltek. A Colapintóval való összeérésért egy öt másodpercet kapott, akinek a versenye már alapból katasztrofális volt.

A versenyfelügyelők az egyes kanyaros incidensben is döntést hoztak, Piastrit találták bűnösnek, aki egy tíz másodperces büntetést kapott.

A tervezett kerékcseréket Bearman és Sainz kezdte a tizennyolcadik körben, mindketten közepesekre váltottak. Egy körrel később Hadjar és Gasly is kiment, amiből arra lehetett készülni, hogy két kiállásos futam volt kialakulóban.

A kiállásoknak hála Verstappen már a hatodik volt, emellett megfutotta a leggyorsabb kört.

A harmincadik körben Norrist hívták a boxba, aki lágyakat kapott és eldőlt, hogy két kiállással mennek ők. A bajnoki éllovas Verstappen mögé ért vissza a negyedik helyen, két körrel később nagyon simán megelőzte.

A verseny feléhez érve Russell és Verstappen is megejtette a kerékcseréjét, a mercedeses lágyra, a Red Bull pilótája közepesről közepesre váltott. Ekkor az élmezőnyből csak Piastri nem volt kint.

Ekkor a sorrend Piastri, Norris, Antonelli, Russell, Bearman, Verstappen, Gasly, Lawson, Sainz és Ocon volt.

A harmincnyolcadik körben a Ferrari szólt Hamiltonnak, hogy hajtson be a boxba és adja fel a futamot a tizennyolcadik helyről, a padlólemez-sérülés miatt értelmetlen volt kint köröznie. A Ferrari ezzel nulla ponttal fejezi be a főfutamot. A McLaren Piastrinak szólt, hogy ő is menjen ki a boxba, de kereket cserélni, a büntetése letöltése után lágyakat kapott, és a nyolcadik helyen tért vissza.

Miután nagyrészt rendszereződött a sorrend a boxkiállások után, Norris nyolc másodperccel vezetett Antonelli előtt. Russell volt a harmadik, Verstappen és Piastri követte.

Az ötvenedik körben Norris újra meglátogatta a boxutcát, közepeseket kapott és Verstappen ezzel átvette a vezetést. Nagy kérdés volt, hogy neki kell-e még jönnie, mert az első körökben már a szabály szerinti gumicserét megtette, így nem volt köteles kimennie. Az volt az izgalmas, hogy a gumijai a maradék húsz kört kibírják-e. Piastri csapattársát egy körrel később követte, szintén közepesekkel jött vissza a pályára, a hetedik helyen.

Az ötvenötödik körben végül kihívták Verstappent, aki lágyakat kapott. Ezzel eldőlt, hogy Norris az előnyét csak be kell ossza, és megnyeri a versenyt. Antonelli közben élete eddigi legjobb eredményéért haladt a második helyen. Russell a fékjeivel küzdött, így duplán veszélyben volt a harmadik helye, mert Verstappen nagyon gyorsan lopta a távolságot mögötte.

A hatvanharmadik körben Russellt megelőzte Verstappen a célegyenesben, aki ismét a dobogón volt. A legjobb nem topcsapatos versenyző Bearman volt a hatodik helyen. Hetedikként Lawson haladt, de ő csak egyszer volt kint. Hülkenberg a nyolcadik, Hadjar a kilencedik volt. Az utolsó pontszerző helyen Gasly ment.

Az utolsó körre Norris tíz másodperces előnnyel fordult, a győzelme nem volt veszélyben. Antonelli hősiesen kivédte Verstappen támadásait, így megtartotta második helyét. Russell befutott negyedikként, Piastri nem tudta befogni. A hatodik helyet Bearman szerezte meg, a hetedik helyet megtartotta Lawson negyven körös közepeseken. Hadjar alig maradt le csapattársától, a nyolcadik helyen, viszont a végén megelőzte Hülkenberget. Az utolsó pontszerző helyen Gasly futott be, aki visszatartotta Albont és Ocont.

Norris a bajnokságban már huszonnégy ponttal vezet Piastri előtt, és negyvenkilenccel Verstappen előtt. Két hét múlva folytatás Las Vegasban, lesz mit kiértékelni.

A végeredmény:

RACE CLASSIFICATION

A superb drive completes a perfect weekend for Lando Norris #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/g0yMt4stbU

— Formula 1 (@F1) November 9, 2025

Tags: Andrea Kimi AntonelliBrazíliaCharles LeclercF1FerrariForma-1George RussellLando NorrisLewis HamiltonMax VerstappenMcLaren RacingMercedesOscar PiastriRed Bull RacingSao Pauló-i Nagydíj
Silló Barnabás

Silló Barnabás

Mi lesz a Massa-per vége?
285 Szavazat · 285 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fittipaldi elárulta, ki szerinte a Forma-1 valaha volt legjobb pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Visszatér a Forma-1-be Brazíliában Vettel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Eljegyezte barátnőjét Charles Leclerc

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Szívfacsaró dolog derült ki Verstappenék évfordulóján: Elvesztettek egy gyermeket

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.