Bőven alulmúlja a várakozásokat idén a Ferrari. Az olaszok a nagycsapatok közül egyedüliként nem tudtak még futamot nyerni, sőt Lewis Hamilton még csak dobogóra sem tudott állni.
Márpedig a tavaly év végén – amikor hajszállal maradtak le a konstruktőri világbajnoki címről – igencsak komoly reményekkel vágtak neki 2025-nek, főleg Lewis Hamilton érkeztével.
Aztán hamar kiderült, hogy minden csak álom, ahogy a hétszeres bajnok újbóli szárnyalása is. Idén is Leclerc viszi a hátán a csapatot, több dobogós helye van, de összességében az eredmények csalódás.
Ez pedig a legutóbbi, brazil versenyen csúcsosodott ki, ahol dupla kiesést könyvelhettek el, idén másodszor.
Ezzel pedig a konstruktőri tabellán visszaestek a negyedik helyre. E futam után a Ferrari elnöke John Elkann a pilótákat hibáztatta a rossz eredményekért.
Azonban ilyenkor mindig felmerül a csapatfőnök, jelen esetben Frederic Vasseur felelőssége is. A francia szakember 2023-ban érkezett Maranellóba, ahol két év alatt sokat léptek előre, aztán idén újra a szakadékban találták magukat.
Ez pedig egy Ferrari szintű csapatnál – ahol már egyre türelmetlenebb a szurkolótábor – nem nagyon szokott beleférni.
Eddig ugyan nem érkezett olyan nyilatkozat, ahol csapatfőnök váltásról esne szót, de a planetf1.com arról cikkez, hogy bizony nem lenne meglepetés a francia menesztése.
Viszont akkor ki az, aki sikerre vezethetné a vörösöket?
Nem kérdés, hogy a legjobb elérhető opció, a Red Bull egykori sikerkovácsa, a jelenleg csapat nélküli Christian Horner lehet.
A brit hatalmas erősítés lehetne az olaszoknak, viszont több sajtóhír is arról számolt be, hogy az ő esetében más csapatok jöhetnek szóba. Állítólag volt is megkeresés a brit felé, de ő elutasította az ajánlatot korábban.
Így viszont házon belül jöhet a megmentő. Annak az Antonella Coletta személyében, aki nagyon rövid idő alatt csúcsra juttatta a Ferrari sportautós részlegét.
Mint ismert az olaszok 2023-ban tértek vissza a WEC legmagasabb kategóriájába, és azóta verhetetlenek a le mans-i 24 órás versenyen, ráadásul az elmúlt három évet három különböző autóval és pilóta felállással nyerték meg.
Idén pedig abszolút értékelésben is csúcsra értek, ugyanis a hétvégi bahreini WEC-szezonzárón vált biztossá, hogy a Ferrari lett a sorozat világbajnoka.
Ezzel az olaszok Kimi Räikkönen 2007-es Forma-1-es bajnoki címe óta először szereztek az autósportban világbajnoki címet, és ezt mind Coletta vezetése alatt.
Így viszont egyértelmű, hogy ha Vasseurnak mennie kell, akkor csak is az 58 éves olasz szakember kerülhet a helyére, a Forma-1-es projekt élére, ami tudjuk, egy teljesen más kávéház…
Ugyan a Toyota tarolt a szezonzárón, a Ferrari húzott be mindent a világbajnokságban






