Kilenc éve, 2016. december 2-án Nico Rosberg döbbenetes bejelentést tett: visszavonult a Forma-1-től.
A döntés azért döbbentett meg mindenkit, mert mindössze pár nappal korábban szerezte meg első – és ma már tudjuk, hogy egyetlen – világbajnoki címét, ráadásul pár hónappal korábban hosszabbított szerződést csapatával, a Mercedesszel.
Merész időzítést választott a bejelentéshez, hiszen épp aznap az FIA díjátadóján vette át a világbajnoki címért járó trófeát.
„Gyermekkorom óta dédelgetett álmomat teljesítettem, de nem vagyok hajlandó ugyanilyen nagy áldozatot még egyszer meghozni” – mondta akkor.
Kiemelte, hogy családjával szeretne több időt tölteni. Így Rosberg valóban a csúcson hagyta abba.
Rosberg döntése azonban mindenkit váratlanul ért, még a csapatfőnökét, Toto Wolffot is, de elfogadta versenyzője döntését.
Lewis Hamilton, aki sokáig csapattársa és riválisa volt, annyit mondott, hogy őt nem lepte meg a bejelentés. Hamilton emlékeztetett, hogy Rosbergnek ez volt az első vb-címe 10 év versenyzés után, és már saját családja is volt, így számára érthető volt, hogy Nico befejezte karrierjét.
Azóta Nico Rosberg a pályán kívül is sikereket ért el.
Kommentátorként ismerhetjük: a német RTL és a brit Sky Sports F1-műsorában gyakorta szakértőként dolgozik.
Fenntarthatósági vállalkozóként, befektetőként pedig ma már zöldpolitikai mentor is: 2018-ban „GreenTec Entrepreneur of the Year” díjjal ismerték el környezetvédelmi innovációkban vállalt szerepét. 2019-ben megalapította a Greentech Festival világfesztivált, amely a klímatudatos technológiák élvonalát mutatja be, továbbá német „Cápák között” (Die Höhle der Löwen) műsorában több évadában is jelen volt potenciális befektetőként.
Tagja a Young Global Leaders közösségének, és rendszeres résztvevője a davosi Világgazdasági Fórumnak, ahol innovatív mobilitási és társadalmi projektekben közreműködik. Emellett számos elektromos és mobilitási startupba fektetett be (például a Lilium repülőtaxi és a Volocopter légijármű-kezdeményezésekbe), valamint résztulajdonos a Formula E sorozatban is.
Vállalkozóként, csapattulajdonosként az Extreme E-ben (elektromos tereprali sorozat) is jelen van: létrehozta és vezette a Rosberg Xtreme Racing csapatot, amely 2021-ben és 2023-ban is bajnoki címet nyert, ráirányítva a figyelmet a versenyzés zöld jövőjére. Emellett új energiahordozókkal és oldtimer autókkal foglalkozó vállalkozásokat is alapított, és befektet helyi, fenntartható fejlesztésű vállalkozásokba.
Tartalomgyártóként és vloggerként is funkcionál: 2017-ben saját YouTube-csatornát indított, ahol egyéni autós- és életstílus-videókat és „Beyond Victory” podcastot készített. Csatornáján azonban egy éve nem jelent meg új tartalom.
Rosberg tehát a Forma-1 után sem unatkozik, immáron vállalkozóként ér el eredményeket.





