Lewis Hamilton megfogalmazta véleményét a Forma-1 jelenlegi generációs autóiról, mivel az Abu Dhabi Nagydíj az utolsó futam, mielőtt a szabályok jelentősen megváltoznak a 2026-os szezontól kezdve.
Nem meglepő, hogy a hétszeres bajnok véleménye negativ, miután négy évig küzdött a talajhatású autók ellen. Az Abu Dhabii verseny előtt a Ferrari pilóta világossá tette, hogy az elmúlt pár év vezetése nem okozott neki örömet:
„Egy dolog sem fog hiányozni ezekből az autókból, ennyire egyszerű. Egyszerűen nem élveztem.”
Amikor arra kérték, hogy hasonlítsa össze a szívóhatású autók korszakát a korábbi szabályokkal, a 105-szörös futamgyőztes áttekintette a sikeresebb korszakait:
„2017 remek volt, mert nagyobb, szélesebb autók voltak. Egyszerűen izmosabbnak tűntek és nagyobb leszorítóerővel bírtak. Csúcs volt. Ez a generáció valószínűleg a legrosszabb volt amit vezettem, azt mondanám. Imádkozom, hogy a következő ne legyen ennél is rosszabb.”
2026-tól a királykategória új szabályozási csomaggal lép életbe, amely csökkenti a leszorítóerőt, jelentősen megváltoztatja a hajtásláncot és aktív aerodinamikát vezet be. Hamilton elkezdte a szimulátoros munkát a Ferrarival, és bár nem kritizálta a változásokat, elismerte, hogy bizonytalan:
„Szerintem igazán nehéz megjósolni, hogy milyen lesz. Nem akarok túl sok negatív dolgot mondani róla. Annyira más az egész, és nem vagyok biztos benne, hogy tetszeni fog. De talán meglepődöm, és végül fantasztikus lesz. Talán az előzés hihetetlen lesz, és könnyebb. Nem tudom még. Kevesebb lesz a leszorítóerő, de nagyobb a nyomaték. El tudom képzelni, hogy esőben vezetni pokolian nehéz lesz. Sokkal nehezebb, mint amilyen az ma.”
Úgy véli, hogy szerinte eléggé más lesz a verseny, mivel a pilóták láthatóbb módon fogják kezelni az energiát és a hibrid rendszert:
„Nem tudom, hogy tetszeni fog-e az, ahogy a egyenesekben visszaváltunk, és mások lesznek a boost paraméterek. De ez hatalmas kihívás mindannyiunknak, és szerintem ez az, ami igazán jellemzi ezt a sportot. Arról szól, hogy folyamatosan új kihívások elé állítjuk magunkat. Ha mindig ugyanazt csinálnánk, az egyszerű lenne.”
3 pilóta nem volt jelen a közös F1-es vacsorán, amit egy versenyző fizetett






