Nincs könnyű helyzetben a Red Bull fiatalja.
Nem most éli fénykorát a német autósport. Jövőre ugyan versenyezni fog az Audi a Forma-1-ben, így két csapata lesz az országnak, hiszen ott lesz a Mercedes is. Versenyzői fronton már nem ilyen bíztató a helyzet. A Forma-1 rajtrácsán a veterán Nico Hülkenberg az egyedüli germán, akinek valljuk be őszintén már sok ideje nincs a királykategóriában. Az utánpótlás terén nem a legbíztatóbb a helyzete annak az országnak, aki Michael Schumacherrel és Sebastian Vettellel csúcsra vitték a nemzetet, hét, illetve négy világbajnoki címmel.
A legjobb helyzetből Oliver Goethe vághat neki a 2026-os évnek, aki a Forma-1-hez legközelebb álló nevelőszériában, a Formula 2-ben lesz foglalkoztatott. Idén a Formula 3-ban is volt egy német fiú, Tim Tramnitz személyében, aki negyedikként végzett a sorozatban, így adta magát, hogy fellépjen az F2-be. Azonban a motorsport kegyetlen oldala közrejátszott.
A Formula 2-ben biztosan volt érdeklődés iránta, például a Formula 3-as csapata iránt, az MP Motorsport részéről, csak ennek hatalmas ára volt. Egy F2-es ülés évente körülbelül két és fél millió euróba (nagyjából kilencszázkilencven-millió forint) kerül. Ezt Tramnitz az ADAC és a Red Bull szponzorai segítségével remélt fedezni. Azonban az általuk felajánlott pénz nem volt elég egy üléshez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az MP Motorsport idén az eddig Red Bull kötelékébe tartozó Goethével és a rutinos Richard Verschoorral állt fel. Utóbbi távozott és a Premától menekülő Gabriele Mini vette át a helyét. A jövő évi pilótakeringőben már csak egy hely maradt, méghozzá a nem túl veretes eredményeket felmutató Van Amersfoort Racingnél. Ott a WEC-ből érkező Nicolás Varrone melletti autó szabad, de minden bizonnyal egy pénzeszsák érkezését várják.
Egyelőre nem tudni, hogy Tramnitz le tud-e csapni arra a helyre. Az viszont előfordulhat, hogy amennyiben nem, akkor elveszítheti helyét a Red Bull akadémiáján, amelynek 2023 óta tagja. Az energiaitalos istálló nem támogat olyan pilótát, aki nem versenyez egy prominens formula kategóriában.
Ami már megkapta a bejelentését, hogy az akadémiai vezető Guillaume Rocquelin lesz, aki Helmut Marko pozícióját kapja meg. Az Abu Dhabi Nagydíj után lett hivatalos, hogy az osztrák szakember húsz év után a távozik a Red Bulltól, aki az általános tanácsadói szerep mellett a Red Bull Junior Team vezetője volt.
Imádja a Hungaroringet, miközben a Forma-1-et tűzte ki célul a Red Bull német juniorja






