Vitathatatlan, hogy Max Verstappen őrülten gyors, amit elképesztő, csapattársaival szembeni időmérős statisztikája is megmutat.
Max Verstappen csapattársának lenni olyan lehet, mint a MotoGP-ben Marc Márquez garázsának másik oldalán. Red Bullon belüli fölénye az elmúlt években egészen elképesztő méreteket öltött. Csapattársnak lenni mellette az egyik legnehezebb feladat. Jövőre Isack Hadjar próbálkozhat meg ezzel a kihívással, de a számok alapján nem sok jóra számíthat.
Amióta Verstappent 2016-ban, a spanyol verseny előtt felhozták a Red Bullhoz, minden garázsszomszédja alulmaradt vele szemben. Kezdetben Daniel Ricciardo fel tudta venni vele a versenyt, az első időszakban gyakran jobbnak is bizonyult az időmérőkön. A 2016-os szezonban 11–6-ra verte Verstappent, és 2017 elején is Ricciardo kezdett erősebben. Ezt követően azonban fokozatosan átbillent a mérleg nyelve, és Verstappen vette át az irányítást a csapaton belül.
A közös időszakuk hátralévő 37 futamán Verstappen már 27 alkalommal rajtolt Ricciardo elől, ami jól jelezte az erőviszonyok megváltozását. Ricciardo 2018 végén távozott, és onnantól kezdve Verstappen időmérős fölénye még elképesztőbb szintre emelkedett.
2019 óta – leszámítva a sprintidőmérőket – 152 kvalifikáción vett részt, ezek közül 140-en legyőzte az aktuális csapattársát, és mindössze 12 alkalommal kapott ki. A közelmúlt még beszédesebb: az idei szezonban 24–0-ra lemosta Liam Lawsont és Yuki Tsunodát, míg 2024-ben Sergio Pérez ellen 23–1 lett az eredmény.
Mindez azt jelenti, hogy Verstappen 2026-ot már egy 31 futamos, megszakítás nélküli időmérős veretlenségi sorozattal kezdi meg csapattársaival szemben. Ezek után nem túlzás kijelenteni: bárki is ül mellé a másik Red Bullba, az minden idők egyik legnehezebb feladatára vállalkozik. Hadjar előtt óriási kihívás áll.






