Régi szokás a motorsportokban, hogy a győztes, vagy a dobogósok szétlocsolnak egy üveg pezsgőt az ünneplés részeként. És ha már szilveszter van, éjfélkor pedig majd durrannak mindenkinél a pezsgősüvegek, ez a legideálisabb nap, hogy sorra vegyük, milyen pezsgő szponzorok voltak már a Forma-1-ben.
Az a hagyomány hogy megjelenik a pezsgő a dobogón, az 1950-es Francia Nagydíjon kezdődött, amikor a Moët & Chandon, egy helyi francia borászat egy üveg pezsgőt adományozott a verseny győztesének, Juan Manuel Fangiónak. Később, 1966-ban ez a márka lett az F1 első hivatalos pezsgő szállító szponzora.
A pezsgő dobogóról való szétlocsolása először az 1966-os Le Mans-i 24 órás versenyen történt meg, véletlenül. A futamgyőztes Jo Siffert üvege véletlenül kilökte a dugót, így azt utána a versenyző a közönségre spriccelte. A következő évben, az 1967-es Le Mans-i 24 órás versenyen Dan Gurney locsolt pezsgőt a dobogóról. Ezt követően pedig az ünneplés ezen módja felkeltette a többi versenyző figyelmét is, így lett belőle hagyomány.
Az első pezsgő szállító az F1-be tehát a Moët & Chandon volt, egészen 2000-ig, de abban az évben már váltás történt, és érkezett a G.H. Mumm, amely 2015-ig szolgáltatta az italt a dobogósoknak.
A 2016-os szezonnyitó Ausztrál Nagydíjtól kezdve a 2017-es Spanyol Nagydíjig láthattuk a pódiumon a Chandont, majd a 2017-es Monacói Nagydíjtól a Carbon váltotta.
A Carbonnak 2021-ig volt eredetileg szerződése a Forma-1-gyel, azonban idő előtt felbontotta azt. Az ok a koronavírus volt. A 2020-as szezon csak nyáron kezdődött a járvány miatt, Ausztriában, a Red Bull Ringen, a Carbon helyett pedig így ismét a Moët & Chandon „ugrott be”.
A 2021-es szezon óta pedig a Ferrari Trento szállítja az italokat az F1 dobogósainak. Az italmárkának pedig nincsen köze az azonos nevű autómárkához, sőt régebbi is annál: 1902-ben jött létre.
Bocsánatot kért Lando Norris a magyaroktól az összetört Herendi miatt