Categories: F1

Reagált az Audi a V10-es motorokhoz való esetleges visszatérésre az F1-ben

Az Audi válaszolt a Forma-1 új erőforrás-szabályzatának két év után történő elvetésével kapcsolatos találgatásokra.

Az új szabályok a következő idényben lépnek életbe, és nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromos hajtásra, a változtatásokat eredetileg azért hozták, hogy új gyártókat csábítsanak a bajnokságba, mint erőforrás-beszállítókat. Ez a terv bevált, hiszen a Honda megfordította az évtized elején hozott döntését, miszerint hivatalos minőségben elhagyja a királykategóriát, bár a japánok azóta is partnerei maradtak a Red Bullnak és a Racing Bullsnak, de a következő szezontól már csak az Aston Martinnak szállít.

A Cadillac új F1-es csapata két évig a Ferrari motorjait használja majd, mielőtt 2028-tól saját erőforrással állna rajthoz, míg a Ford a Red Bull házon belüli hajtáslánc-projektjéhez csatlakozott.

Az Audi az egyetlen új márka, amely saját kapacitással csatlakozik az új szabályok hajnalán, és a Saubert átveszi, hogy teljes értékű gyári csapattá váljon. Az új szezon első két hétvégéjén elhangzott hírek szerint azonban a V10-es motorok visszatérhetnek a Forma-1-be, és a pletykák szerint ezeket a terveket 2028-ig felgyorsíthatják, ami azt jelenti, hogy az új feleket csábító szabályok már két év múlva semmissé válhatnak. Az Audi szóvivője a GPBlognak adott nyilatkozatában reagált a pletykákra:

„A közelgő szabályváltozások, köztük a 2026-os szezonra meghatározott új hibridmotoros szabályok kulcsfontosságú tényezőt jelentettek az Audinak a Forma-1-be való belépés mellett. Ezek az erőforrás-szabályok ugyanazt a technológiai fejlődést tükrözik, amely az Audi utcai autóinak innovációját is motiválja.”

A weboldal azonban úgy tudja, hogy a jelenleg rendelkezésre álló információk hiányában nincs arra utaló jel, hogy bármilyen következménye lenne az Audira nézve annak, amennyiben a szabályokat 2031 előtt módosítanák.

A német márka a következő szezonban a Red Bull korábbi sportigazgatója, Jonathan Wheatley csapatfőnökként és a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Mattia Binotto irányítása mellett csatlakozik a mezőnyhöz.

Vámosi Péter

Recent Posts

Colapinto halálos fenyegetést is kapott, rajongói reakciót várnak az F1-től

Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…

6 óra ago

Halálos kimenetelű balesetben elhunyt a Moto2-es géposztály korábbi csillaga

Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…

6 óra ago

A McLaren újra esélyt ad Brad Pittnek, hogy elérje a vágyott 320 km/órás sebességet

Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…

7 óra ago

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik…

8 óra ago

„Szörnyű, egyszerűen nem élvezem” – közölte Verstappen

Max Verstappen, a regnáló világbajnok, elmondta véleményét a vörös szőnyeges megjelenésekről.  A holland négyszeres világbajnok…

9 óra ago

A Libertyvel visszatérhet egy legendás pálya is?

Az Európai Bizottság zöld utat adott a Dorna felvásárlására irányuló Liberty Media-üzletnek. Ezzel világszerte sok…

10 óra ago