Categories: F1

Reagált az Audi a V10-es motorokhoz való esetleges visszatérésre az F1-ben

Az Audi válaszolt a Forma-1 új erőforrás-szabályzatának két év után történő elvetésével kapcsolatos találgatásokra.

Az új szabályok a következő idényben lépnek életbe, és nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromos hajtásra, a változtatásokat eredetileg azért hozták, hogy új gyártókat csábítsanak a bajnokságba, mint erőforrás-beszállítókat. Ez a terv bevált, hiszen a Honda megfordította az évtized elején hozott döntését, miszerint hivatalos minőségben elhagyja a királykategóriát, bár a japánok azóta is partnerei maradtak a Red Bullnak és a Racing Bullsnak, de a következő szezontól már csak az Aston Martinnak szállít.

A Cadillac új F1-es csapata két évig a Ferrari motorjait használja majd, mielőtt 2028-tól saját erőforrással állna rajthoz, míg a Ford a Red Bull házon belüli hajtáslánc-projektjéhez csatlakozott.

Az Audi az egyetlen új márka, amely saját kapacitással csatlakozik az új szabályok hajnalán, és a Saubert átveszi, hogy teljes értékű gyári csapattá váljon. Az új szezon első két hétvégéjén elhangzott hírek szerint azonban a V10-es motorok visszatérhetnek a Forma-1-be, és a pletykák szerint ezeket a terveket 2028-ig felgyorsíthatják, ami azt jelenti, hogy az új feleket csábító szabályok már két év múlva semmissé válhatnak. Az Audi szóvivője a GPBlognak adott nyilatkozatában reagált a pletykákra:

„A közelgő szabályváltozások, köztük a 2026-os szezonra meghatározott új hibridmotoros szabályok kulcsfontosságú tényezőt jelentettek az Audinak a Forma-1-be való belépés mellett. Ezek az erőforrás-szabályok ugyanazt a technológiai fejlődést tükrözik, amely az Audi utcai autóinak innovációját is motiválja.”

A weboldal azonban úgy tudja, hogy a jelenleg rendelkezésre álló információk hiányában nincs arra utaló jel, hogy bármilyen következménye lenne az Audira nézve annak, amennyiben a szabályokat 2031 előtt módosítanák.

A német márka a következő szezonban a Red Bull korábbi sportigazgatója, Jonathan Wheatley csapatfőnökként és a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Mattia Binotto irányítása mellett csatlakozik a mezőnyhöz.

Vámosi Péter

Recent Posts

Kiss Norbert szombat után vasárnap is duplázott Misanóban

A szombatihoz hasonlóan a vasárnapi két futamot is megnyerte a címvédő és hatszoros Európa-bajnok Kiss…

3 perc ago

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…

1 óra ago

MotoGP-ből a világ tetejére: Karel Abraham megmászta a Mount Everestet

Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…

11 óra ago

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

Az Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen diadalmaskodott. Mögötte Lando Norris és Oscar Piastri értek célba. Ezzel…

12 óra ago

F2: Szombaton az Aston Marin, vasárnap a McLaren ifjonca állt a dobogó csúcsára

  A Formula 2 imolai hétvégéjén Jak Crawford és Alexander Dunne diadalmaskodtak. Jak Crawford a…

13 óra ago

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Max Verstappen a rajtot követően magához ragadta a vezetést az Emilia-Romagna Nagydíjon, majd győzelemre is…

14 óra ago