Toto Wolff szerint az F1 új, 2026-os szabályozása taktikusabbá teszi majd a versenyzést, és a küzdelem hasonlatos lesz egy „sakkjátszmához”.
A 2026-ban az erőforrások elektromosabbá válnak, az aerodinamikai szabályokat pedig teljesen átalakítják. Az aktív aerodinamika például lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy mozgatható első és hátsó szárnyakat használjanak.
Az új hajtásegységekkel kapcsolatban azonban aggodalmak merültek fel. Felmerült az a lehetőség, hogy a versenyzőknek lemerülhet az akkumulátoruk az energiaigényes pályákon, ami arra kényszerítheti őket, hogy visszafogottabban vezessenek.
„Láttam, hogy néz ki a szimulátorban. Más, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszabb” – véleményezte a helyzetet Wolff.
„Lehet, hogy egy teljesen új szemszög kerül bevezetésre – egyfajta sakkjátszmához hasonlóan, hogy hogyan kezeled az energiát, hol támadsz, hol védekezel.”
„Érdekesnek tartom. De várjunk.”
„Várjuk meg, hogy izgalmas lesz-e vagy sem. Valószínűleg hat hónap múlva tudni fogjuk.”
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brownja hozzátette: „De meglepődnék, ha a Forma-1 nem lenne nagyon izgalmas – mindig az. A mérnökök nagyon okosak. Lehet, hogy valaki előnyre vagy hátrányra tesz szert az év elején.”
„De a csapatok nagyon okosak. A Forma-1-ben a világ legjobb mérnökei dolgoznak. Tehát ha az elején kicsit szétesik a mezőny, nem fog sokáig tartani, amíg újra összeáll. Biztos vagyok benne, hogy izgalmas lesz. Nem aggódom emiatt.”
2026 jelentős év lesz a Red Bull számára is, főleg azért, mert a Forddal együttműködve a Red Bull Powertrains-en keresztül saját motorjuk fog debütálni.
A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies nem aggódik a rajongók számára nyújtott látványosság miatt.
„Én is így gondolom. Nem aggódom” – mondta Mekies. „Úgy gondolom, hogy az ismeretlenbe való ugrás nagyon pozitív érzéssel tölt el minket, és ez valószínűleg most fontosabb, mint az, hogy aggódjunk amiatt, mi történhet vagy mi nem történhet.”






