Nem a legmozgalmasabb Le Mans-i 24 órást hozta az idei, de a végére megjöttek az izgalmak.
A rajt és az első néhány óra
Szombat délután négykor a teniszlegenda, Roger Federer indította útjára a legendás futamot.
The 93rd edition of the 24 Hours of Le Mans has officially begun and the Porsche #5 has already taken the lead!#LeMans24 #WEC #Rolex pic.twitter.com/hUWMeEeLDU
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025
Az első négy óra alatt a Hypercarban leginkább a Ferrarik, és a #6-os Porsche mutatott elképesztő tempót. Az #50-es Ferrari több mint egy óra után átvette a vezetést, amíg a #6-os Porsche az utolsó helyről feljött a dobogós helyekre, és ott mozgolódtak. Az első balesetig egy órát kellett várni, amikor a #93-as Peugeot, Paul di Restával csapódott falnak. Az autó motorborítása leszakadt, de azonkívül nem sérült semmi, így vissza tudott térni a versenybe, nagy hátránnyal. Négy óra után a #40-es Ferrari volt az élen, a #6-os Porsche és a #83-as Ferrari előtt.
Paul Di Resta slides into the barrier and #93 loses body work
An early incident for Peugeot but the car is back on track!
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/FKWQwiQlu3
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 14, 2025
NEW LEADER ALERT @FerrariHypercar #50 leading the 24 Hours of Le Mans. #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/1ZrVePZjmK
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025
Ekkor az LMP2-ben a #43-as Inter Europol állt az első helyen, mögöttük a #48-as VDS Panis Racinggel és a #9-es Iron Lynx-el. A kategóriában a #25-ös Algarve került balesetbe, miatta volt teljes pályás sárga jelzés.
Az LMGT3-ban volt az első olyan baleset, ahol ki is esett valaki. A #88-as Proton Ford csapódott falnak, miután leesett az egyik kereke, így az első kiesők lettek. Az élen ekkor a #21-es Vista AF Corse volt, viszont nem volt messze tőlük a Valentino Rossi-féle #46-os BMW, míg a harmadik a tavalyi bajnok #92-es kék Manthey Porsche.
Yellow flag
#88 Proton Competition loses a wheel and collides with the barrier.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu #WEC #LeMans24 #Ford #Mustang pic.twitter.com/4UAyUGASTr
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 14, 2025
Az éjszaka és a reggel
Fireworks , fireworks #LeMans24 pic.twitter.com/05ep1m8c11
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025
A verseny egyharmadánál a #83-as sárga Ferrari volt az élen, közvetlenül a márkatárs #51-es előtt. Sokáig a három Ferrari haladt az első három helyen, azonban a rajt után szépen felzárkózó #6-os Porsche a kiállások során néha beleszólt a sorba. A Ferrari hármas vezetése akkor szakadt meg végleg, amikor Miguel Molina figyelmen kívül hagyott egy dupla sárga zászlót, emiatt a #50-es Ferrari áthajtásos büntetést kapott. Ez a hiba a csapatot a negyedik helyre taszította a #6-os Porsche mögé. Az este folyamán rengeteg büntetést osztott ki a versenyirányítás, gyakorlatilag percenként jött erről felirat. A legjobb tízben megtalálhatóak voltak még a BMW-k, a Cadillacek, a #8-as Toyota és a két gyári Porsche is. Összesen tizenhat autó volt azonos körön belül.
Az LMP2-es kategóriában az Inter Europol autója állt a mezőny élén, utánuk a VDS Panis Racing #48-as autója haladt. Szorosan ott volt még a két IDEC Sport, a két Proton és az AO by TF autója is.
A GT3-asok között sokáig a #46-os BMW állt az élen, akiket a #92-es Manthey Porsche követett, de Rossiék előnye volt, hogy több, mint egy percnél állt. A top 10-ből nem maradt ki a #21-es Ferrari, a két Lexus, valamint az #85-ös Iron Dames sem.
Az első igazán nagy dráma fél háromkor érkezett. Ekkor az élről a #46-os BMW-nél Kelvin van der Linde alatt megállt a technika. Vissza tudott menni a boxba, később a versenybe is, de fel kellett adniuk a versenyt.
⚠️ Kevin van der Linde went straight on at the Porsche Curves. The #46 @BMWMotorsport is stuck in the gravel — slow zone in place! #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/YLm0wzBFmX
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Ezt követően tizenegy óra után elérkezett az idei Le Mans első biztonsági autója. Cem Bölükbasi ütközött a falba a Nielsen Racing #24-es autóval. Itt teljesen felfordult a sorrend. A Hypercarban a #8-as Toyota lépett fel komolyan, akik a safety car előtt voltak a boxban. A gyári Ferrarik visszaestek a hatodik-hetedik helyekre, de erőből később visszajöttek. Reggel hétre már a #83-as élen álló Ferrarit megelőzte az #51-es.
#24 @RacingNielsen car went off into the tyre barrier at Tertre Rouge (driver ok☑️) — first safety car of the race is out! #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/oJ5xb8Ky0r
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
A zöld zászló után az LMP2-ben a #48-as VDS Panis Racing vezetett, a #9-es Iron Lynx, a #43-as Inter Europol, illetve a két IDEC Sport előtt. Az IDEC Genesis-féle autójának ki kellett állnia, André Lottererrel a volán mögött, mikor elhagyta az autó egyik kerekét.
Heartbreaking moment for @IDECSportRacing #18 — André Lotterer loses the right rear wheel on the Mulsanne Straight. A tough blow for the team. #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/THBuuoszaR
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Rossiék kiesésével simán haladhatott az élen a #92-es Porsche, a legkomolyabb kihívójuk a #81-es Ferrari volt.
A Le Mans legnehezebb részei, a reggel és a délelőtt
Már bőven vasárnap reggel volt, amikor a három Ferrari kisajátította a dobogót, és komoly dominanciát mutattak. Ekkor a #6-os Porsche és a #8-as Toyota volt az, akik némi eséllyel rendelkeztek a Ferrarik ellen.
Az LMP2-ben a #43-as Inter Europol csatázott a VDS Panis Racinggel az élen, a GT3-ban továbbra is az első a #93-es Manthey Porsche volt. Mögötte a #21-es Vista AF Corse Ferrari kapaszkodott. A hölgyek, az Iron Dames alakulata pedig többször is bajba került. Először a #87-es Lexus pöckölte meg és forgott ki a kavicságyba, majd műszaki hiba miatt kellett félreállniuk, azonban tovább tudtak menni.
The #85 @IronDames_ Porsche was in trouble at the Michelin chicane, as Rahel Frey was hit by the #87 Akkodis ASP Team Lexus. The car was stuck in the gravel.
Thanks to the marshals’ assistance , the car is back in action! pic.twitter.com/UMmYKvrbmw
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
A reggeli után, a #83-as Ferrarival Robert Kubica diktált erős tempót, viszont ezzel problémákba vitte az olasz márkát.
A hajrá, ami a verseny legnagyobb izgalmait hozta
Délhez érve #83-as Ferrari vezette a futamot a két testvérautó előtt. Majdnem drámai véget ért az #51-es autó futama, mert Alessandro Pier Guidi megforgott a boxba menet és enyhén a kavicságyba csúszott. Végül az olasz megúszta az elakadást. Korábban a #83-asnál Robert Kubica hajtotta Antonio Giovinazzit, és kettejük játékába a Ferrari bele akart szólni. Kubica panaszkodott a rádión, hogy tudna gyorsabban menni, majd Giovinazzit megkérték, hogy engedje el társát, ami végül nem történt meg.
Alessandro Pier Guidi loses control in the #51 works Ferrari on pit-in! And loses the lead to the #83 AF Corse Ferrari. Anything can still happen in this race! #LeMans24 pic.twitter.com/VJWo0wFbB7
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Délben már a #83-assal Yifei Ye haladt az élen, fél perccel az #50-es és negyvenöt másodperccel az #51-es előtt. Viszont egy váratlan vendég érkezett Ferrarik csatájába. A #6-os Porsche percen belül volt, ráéreztek a kerékcseréknél a jó taktikára, és elkezdett felzárkózni a Ferrarikra. Közben a #8-as Toyota kiszállt a meccsből, mikor rosszul rögzítették a kocsin a bal első kereket, így Ryo Hirakawának vissza kellett mennie a boxba, és a legjobb tízből kiesett.
Toyota Gazoo Racing went off the track at Dunlop Curve with the #8. The car is forced to go back to the pits due to a puncture caused by the incident.#LeMans24 pic.twitter.com/xQRrt2WGRX
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
A többi kategóriában nem volt változás, az LMP2-ben még mindig az #43-as Inter Europol vezetett #48-as VDS Panis Racing előtt. Az LMGT3-ban sem volt másképp, a #92-es Manthey Porsche diktálta a tempót a #21-es Vista AF Corse Ferrari előtt. A kategóriában a #78-as Lexus közben egy csúnya baleset után kiesett, ezután ötvenegy induló állt még versenyben, ami azt jelentette, hogy nem lesz rekorddöntés a célbaérőket illetően.
Kubica közben a két gyári Ferrarit hibába hajszolta, ami miatt a #6-os Porsche feljött a második helyre. A dráma itt nem állt meg, Kubica arra panaszkodott, hogy a fejét nem tudja elfordítani, ami nem a legkényelmesebb a számára. Ezért nem ment ki a boxba, minden kínnal megcsinálja már a maradék időt.
The #6 Porsche is back on the podium after overtaking the #51 Ferrari!
With 2 hours to go, it’s all wide open again… #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/LAWL4p8Rmb
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Közben a két Hypercar BMW, akik tisztességesen haladtak a pontszerző helyeken, nem maradtak ki a technikai bajból, mert mindkettő kocsinak ki kellett állnia a boxba. A legnagyobb kedvezményezett ebből a két Alpine, és a #94-es Peugeot lett.
Az utolsó kerékcseréknél a #83-asnál négy új gumit raktak fel, ami előnyt jelentett az üldözők ellen. Kubica beosztott előnyét, ami a verseny végéig tizenkét másodperc körül stagnált. Az LMP2-ben pedig jött egy mindent eldöntő büntetés, az éllovas #43-as Inter Europol kapott áthajtásos büntetést, miután letöltötte büntetését, a #48-as Panis Racing mögé jött vissza, azonban a pályán megelőzte a riválist. Az LMGT3-ban továbbra is magabiztosan vezetett a #92-es Manthey Porsche, és már a győzelemre készültek. Negyedórával a vége előtt a két gyári Ferrari még elkezdte egymást előzgetni, de rájuk szóltak, hogy fejezzék be.
The battle is intense between the two Ferraris #51 et #50 for the 3rd position !
#LeMans24 pic.twitter.com/r9szYqjBde— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
387 kör után Kubicával az élen a #83-as Af Corse Ferrari behúzta az idei Le Mans-t. A lengyel versenyző Yifei Yevel és Phil Hansonnal osztozik a sikerrel, és mindannyiuknak ez az első abszolút sikere.
‘ !
The #83 499P seals the – . With , , Ferrari has shone… pic.twitter.com/etLfafZIqU
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Az LMP2-ben a #43-as Inter Europol behúzta a győzelmet, Nick Yelloly-val, Tom Dillmannal és Jakub Śmiechowskival.
@IE_Competition wins the LMP2 class for the second time after seeing off the sustained challenge from VDS Panis Racing’s #48 prototype (second).#LeMans24 #WEC #ELMS pic.twitter.com/ckHboA5ceq
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Az LMGT3 #92-es Manthey Porsche sikerrel zárult, ahol Richard Lietz, Ryan Hardwick és Riccardo Pera emelheti magasba a trófeát.
Porsche rules the LMGT3 class once again with the #92 Porsche 911 GT3 R of @manthey_racing 1st Phorm!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/aQwlt6zmIk
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
A végeredmény hamarosan.