Carlos Sainz azt állította, hogy a 2024-es szezon második része megmutatta, hogy több Forma-1-es versenyzőis képes „hétről hétre” legyőzni Max Verstappent, ha az autók erőviszonyai kiegyenlítettebbek.
A szezon elején úgy tűnt, hogy a holland simán zsebre vágja majd a negyedik világbajnoki címét. Végül meg is szerezte azt, de közel sem volt ez olyan sima ügy, mint eleinte sejtettük. Verstappen az első 10 versenyhétvégén hét győzelmet aratott, és ezzel jelentős pontelőnyt szerzett. Utána azonban visszaesett az ő és a Red Bull teljesítménye, miközben a McLaren, a Ferrari, sőt a Mercedes is erősödött. Végül az egyéni bajnoki címet „csak” Las Vegasban biztosította be magának a holland, míg a Red Bull csak a 3. helyen zárt a konstruktőri versenyben.
Verstappen korábban azt állította, hogy a Ferrari vagy a McLaren autóival már korábban bezsebelte volna a bajnoki címet, arra hivatkozva, hogy a Red Bullnak nem volt a legjobb csomagja a 2024-es szezonban.
De bár dicsérte volt csapattársa elismerését, Sainz úgy véli, a nyári szünet óta kialakult kép bebizonyította, hogy mások is képesek Verstappen szintjén versenyezni.
„Bármennyire is úgy gondolom, hogy Max hihetetlen munkát végzett idén, a szezon második fele csak azt mutatja, hogy nyolc versenyző egy tizeden belül van, mindannyian hétről hétre meg tudtuk verni őt” – idézte Sainzot a Motorsport Week.
„Rendkívül jól tudott dominálni egy domináns autóval, és rendkívül jól tudott nem hibázni a szezon második felében.”
„És ez adta neki, részemről az év versenyzője és a bajnoki címet.”
„De a szezon második fele csak azt mutatja, hogy amikor mindannyian egyenlő, vagy közel egyenlő gépezetben ülünk, akkor mindannyian képesek vagyunk egymás ellen menni és megnehezíteni egymás életét.”
A Red Bull gondjai az Olasz Nagydíjon mélypontra jutottak, amikor Verstappen azt hangoztatta, hogy a csapat a sportág eddigi legdominánsabb autójából egy „szörnyeteget” csinált.
Verstappen sem legyőzhetetlen
Sainz úgy fogalmazott, hogy az ilyen kirohanások elkerülhetetlenek voltak, miután Verstappenre nagyobb nyomás kezdett nehezedni. Ez pedig azt bizonyítja, hogy a holland sem immunis a mentális teherre.
„Mindenki elkezd hibázni, amikor nyomás alatt van, és mindenki elkezd panaszkodni az autójára, és mindenki elkezd panaszkodni a médiában az autójára” –magyarázta Sainz.
„Az egész a nyomás kezeléséről szól, és arról, hogy ne legyen meg ez a mozgástér.”
„Amikor nincs két-három tizedes előnyöd a legközelebbi riválisodhoz vagy a csapattársadhoz képest, hirtelen megnő a nyomás, és hát mindenki ember.”