Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Briatore 2026-ban már nyerne, 2027-ben pedig a bajnoki címért menne az Alpine-nal!

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.12.17.
Briatore 2026-ban már nyerne, 2027-ben pedig a bajnoki címért menne az Alpine-nal!

Fotó: Alpine

Flavio Briatore, az Alpine vezető tanácsadója meghatározta a francia alakulat célkitűzéseit az F1-ben a következő három szezonra. Jövőre a legjobb hat közé kerülést, 2026-ban dobogós helyezéseket és győzelmeket, 2027-ben pedig a világbajnoki címért való bátor küzdelmet tűzte ki célul.

Az Alpine az idén elérte a 2023-ban elért hatodik helyezését a Forma-1 konstruktőri tabelláján, de csak 65 pontot szerzett, ami körülbelül fele a tavalyi eredményének. A csapat borzasztóan kezdte a 2024-es idényét, a bajnokság első nyolc fordulójában mindössze két első tíz helyezést ért el. A szezon második felében elért kiemelkedő javulásnak köszönhetően azonban az Alpine a hatodik helyre ugrott fel a tabellán.

Ez is érdekelhet

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

2025.05.19.
F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

2025.05.18.

A csapat legkiemelkedőbb pillanata a Brazil Nagydíjon következett be, ahol az esős körülmények között elért két dobogós helyezés a kiaknázatlan potenciálra utalt. Pierre Gasly Katarban egy ötödik, Abu Dhabiban pedig egy hetedik hellyel javított ezen a lendületen. Briatore az Alpine kései formajavulását a csapat A524-esén Austinban végrehajtott stratégiai frissítésnek tulajdonította, egy olyan fejlesztési csomagnak, amelyet eredetileg hosszú távú előnyökre gyártottak. Az Auto Motor und Sportnak ennyit mondott:

„Nagyot léptünk előre a fejlesztésünkben, és a Haas, valamint a Toro Rosso (Visa RB) szintjére javultunk, de ez már egy lépés volt 2025-re. Nem érte volna meg ez a fáradság pár 2024-es futamért. Tulajdonképpen már kipipáltuk azt az évet is. Ezért mondtam a mérnököknek: csak akkor hozzuk el ezt a fejlesztést, ha az jövőre segít nekünk.”

Előre tekintve Briatore bizakodó, hogy az Alpine képes lesz a szezon végi lendületére építeni és kihasználni a 2026-os szabályváltozásokat. Azonban mielőtt a csapat teljes mértékben ráfordulna a 2026-os és 2027-es törekvéseire, a 2025-ös év kritikus ugródeszkaként fog szolgálni. Az olasz arra számít, hogy alakulata folyamatosan az első hat helyen fog végezni, alkalmanként dobogós helyezésekkel, miközben tovább finomítja az autóját és annak a működését:

„Az Alpine-nak jövőre mindig az első hatban kell végeznie, talán olykor egy-egy dobogós helyezéssel. Fejlesztenünk kell az autónkon, hogy ezt elérjük, de ennek lehetségesnek kell lennie. Aerodinamikailag sokkal több mozgásterünk van még, mint a Ferrarinak vagy a McLarennek. 2026-ban már a futamok 50 százalékán szeretnénk a dobogóra állni. Akkor automatikusan megnyerünk egy-egy versenyt. 2027-ben pedig már a bajnoki címért kell versenyeznünk.”

Briatore ambiciózus menetrendje kulcsfontosságú operatív változásokon is nyugszik, többek között azon, hogy az Alpine úgy döntött, hogy 2026-tól lemond a Renault motorról, és a Mercedes ügyfele lesz. Ezt az ellentmondásos lépést szükségesnek nevezte egy olyan csapatnál, amely tartós sikerre törekszik:

„Luca De Meóval, a Renault vezérigazgatójával most lehetőségem van arra, hogy mindent meglépjünk, amit a következő három-öt évben szeretnénk. Az első dolog az volt, hogy megszabadultunk a saját motorunktól. Ez azt jelenti, hogy búcsút mondunk valaminek, ami csak viszi a pénzt, de nem hoz nekünk semmit. A Mercedes 2026-ra a legjobb motort és a legjobb sebességváltót adja majd nekünk. Amennyiben nyerni akarsz, akkor az alkatrészeid 80-90 százalékának a legjobbnak kell lennie. Nincs szükséged hátráltatásra. 2002-ben a Renault-nak kiváló motorja volt. Annyira jó volt, hogy később még a Red Bullnak is el tudtuk azt adni. Mi a helyzet a sebességváltóval? Azzal nem nyerhetsz versenyeket, csak elveszíthetsz néhányat a hibája miatt.”

Briatore az Alpine jelenlegi állapotát a Renault 2002-es helyzetéhez hasonlította, közvetlenül azelőtt, hogy a csapat 2005-ben és 2006-ban kétszeres világbajnokká vált. De hisz abban, hogy az Alpine most sokkal erősebb helyzetben van:

„A 2002-es állapotunk volt ilyen, de jobb helyzetben vagyunk az Alpine-nal, mint akkor a Renault-val. A csapat 2002-ben totálisan szét volt esve, mindenki vitatkozott mindenkivel.”

Egy egyértelmű ütemtervvel és célokkal a kezében az Alpine vezetése nagy tétben fogad arra, hogy a középmezőnyből bajnoki esélyessé tudnak válni. A 2026-os szabályváltozások és a hosszú távú nyereségre való újbóli összpontosítás potenciális kiindulópontot jelent a sikerhez, de hogy a terv meghozza-e a gyümölcsét, még nem tudni.

Észt bajnokesélyest igazolt az F1-es Alpine csapat

Source: f1i.com
Tags: Abu DhabiAlpine F1 TeamAustinBrazil NagydíjF1FerrariFlavio BriatoreForma-1Haas F1 TeamKatarLuca De MeoMcLaren RacingMercedesPierre GaslyRed Bull RacingRenaultToro RossoVisa Cash App RB
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
207 Szavazat · 207 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.