Motorsportol.hu
2025. szeptember 9, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Kora Marc Márqueze volt az a magyar származású versenyző, aki Agostinit is képes volt sarokba állítani

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2025.01.03.
Kora Marc Márqueze volt az a magyar származású versenyző, aki Agostinit is képes volt sarokba állítani

Fotó: Isle of Man TT Pics

ADVERTISEMENT

A csodabogár, aki sosem tartotta be edzője utasításait kezdetben, majd később úgy döntött, elhagyja az országot, hogy nemzetközi sikereket érjen el. Ma lenne 89 éves Marsovszky Gyula.

Lehetett az a Budai vár, vagy akár Tihany, a magyar reménység  garantáltan meghódította az országot. Tihany azért is emlékezetes, mert közel 25 ezer néző szeme láttára biztosította be magának Marsovszky a második helyet. Ám azt akkor talán még ő sem gondolta, hogy magyar földön utoljára ér el ilyen sikert. Közbeszólt ugyanis az 1956-os forradalom, amikor úgy döntött, elhagyja az országot.

Ez is érdekelhet

Agostini: „Le kell borulnunk Márquez előtt, nem kifütyülni.”

Agostini: „Le kell borulnunk Márquez előtt, nem kifütyülni.”

2025.08.05.
Álex Márquezt még ma este megműtik Madridban kéztörése miatt

Álex Márquezt még ma este megműtik Madridban kéztörése miatt

2025.06.29.

Svájcban telepedett le, de a nyelvvel meggyűlt a baja. Édesapja motorszerelő volt, így ezt a hivatást vitte magával Genfbe, és próbált egyről a kettőre jutni egy számára idegen országban. Szerencsére sikeresen vitte a vállalkozást, így elegendő pénzt gyűjtött, hogy 3 évvel később vásárolhasson magának egy ütött-kopott Norton motort a korszak egyik nagy klasszisától, Florian Camathiastől, aki az oldalkocsis versenyek csodagyereke volt. Marsovszky kezelésbe is vette a frissen vásárolt gépet, és igyekezett a legjobbat kihozni belőle, mivel a terve és álma az volt, hogy az 500 köbcentisek között indul majd a nyergében.

Amikor végre elkészült és elvihette egy próbakörre, a rendőrök gyorsan kedvét szegték, arra hivatkozva, hogy túl hangos a motor. Mivel akkor még nem élt a környéken, így nem tudta, hogy Svájcban az autó-és motorversenyek 1954-ben tiltólistára kerültek egy halálos balesetet követően. Ő azonban nem volt rest, egészen Franciaországig gurult, hogy tesztelhesse a járgányt.

Ott is indult először nagydíjon, 1961-ben, addigra szerezte meg a versenyzéshez szükséges engedélyt. A Clermont Ferrand-i pályán a futam előtt olyan futott, hogy mindenki csak ámult és bámult, hogy ilyen a világon nincs. Mindezt ráadásul egy régebbi fejlesztésű motorral. A nagydíjon később a negyedik helyet szerezte meg. Benevezett a következőre is, az Isle of Man versenyre, ami azonban elsőre nem sikerült jól, nem tudta befejezni a futamot. Több indulást nem engedhetett magának, hiába lángolt benne a szenvedély a sportág iránt. A következő évben azonban sikerrel teljesítette a távot.

Az áttörést azonban az 1964-es idény hozta meg. A Finn Nagydíjon a harmadik lett egy Matchless-szel, mely első dobogós helyezését jelentette. 2 évvel később már két géposztályban is kipróbálhatta magát, de mi, mai motorsport-követők talán az 1968-as szezonból emlékszünk a nevére. Ő volt az a pilóta, aki szemrebbenés nélkül felvette a harcot a kor nagy nevével, Giacomo Agostinivel. 1969-ben konkrétan a második helyen zárt az olasz mögött az összetettben.

Magyarországra kevésbé jutottak el a róla szóló hírek, míg Svájcban igazi hős volt. Az 1970-es szezonban is párhuzamosan versenyzett, a 250-esek közt 7., az 500-asok között 13. volt. Ám kísértette a sorsot számtalan alkalommal, mivel egy-egy sérülés nem igazán vetette vissza a szerepléstől. Előfordult, hogy meg sem várta, hogy felépüljön teljesen egy bukásból, idő előtt motorra ült. Aztán megtörtént az a bukás, ami végül karrierje végét jelentette.

39 évesen vonult vissza, majd átlagemberként élt tovább Genfben és taxisofőrként dolgozott a 2004-ben bekövetkezett haláláig.

Ma ünnepelné 85. születésnapját a MotoGP halhatatlan legendája, Phil Read

Tags: Florian CamathiasGenfGiacomo AgostiniIsle of Man TTMarsovszky Gyula
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Mikor biztosítja be Kiss Norbi a 7. bajnoki címét?
95 Szavazat · 95 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

    Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Schumacher kapcsolatba került a McLarennel, miután a Cadillacet kikosarazta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Van valaki, aki nagyon hiányzik Hamiltonnak a Ferrarinál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hogyan tudott Leclerc mobiltelefonálni a dombon ülve a Holland Nagydíj alatt?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu