Motorsportol.hu
2025. október 14, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.01.24.
Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Fotó: LAT Images/Haas F1 Media

ADVERTISEMENT

A Ferrari ügyfélcsapataként a Haas F1-es alakulata hagyományosan a maranellói csapattól vásárolta a motorját és egyéb alkatrészeit. Ayao Komatsu azonban elárulta, hogy 2025-ben lemondanak a Ferrari első felfüggesztéséről és sajátot alkalmaznak.

Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke túl sok információt azonban – érthető módon – nem akart elárulni az autó fejlesztéséről. Amikor arról kérdezték, hogy az új autó radikálisan újra lesz-e tervezve, atr felelte, hogy a változások nem mindig láthatóak külsőleg, szabad szemmel.

Ez is érdekelhet

Íme a dátum, amikortól Apple TV+ előfizetéssel is lehet nézni az F1-et

Íme a dátum, amikortól Apple TV+ előfizetéssel is lehet nézni az F1-et

2025.10.14.
A korábbi világbajnok szerint Verstappen nyeri a világbajnokságot – azt is elmondta, miért

A korábbi világbajnok szerint Verstappen nyeri a világbajnokságot – azt is elmondta, miért

2025.10.14.

„Amikor Gene [Haas] azt mondja, hogy ó, nézd meg, mit csinál a másik, az a látható rész csak egy kis része a történetnek” – mondta Komatsu.

„Emlékszem, Gene Silverstone-ban azt mondta, hogy fel-alá járkált a rajtrácson, és azt mondta: ‘Ó, tudod, mindenkinek más-más megoldásai vannak’.”

„De ez csak a legfelső szint. A padló alatti rész, amit nem látsz, na ott vannak a trükkök.”

„Ha úgy gondolod, hogy az autó radikálisan más, az csak rajtad áll. Ami a koncepciót illeti, ez egy evolúciója annak, amit egész évben tanultunk.”

Komatsu elismerte, hogy a Haas egy új monocoque-kal vág neki 2025-nek.

„Tavaly elég jól fejlesztettük az autót, de vannak bizonyos korlátok, amiket el kellett fogadnunk” – magyarázta.

„És aztán olyan dolgok, amiket mondjuk a szezon közepén megtanultunk arról, hogyan lehet bizonyos teljesítményt felszabadítani.”

„De nem tudtuk megtenni a monocoque konstrukció, a futómű kialakítása miatt. Szóval ez olyasmi, amiről eldöntöttük, hogyan akarunk változtatni az idei autón.”

De a Komatsu azt is bevallotta, hogy a Haas a Ferrari ügyfélcsapataként gyakran támaszkodott a maranellóiakra a motorok és a felfüggesztés kritikus alkatrészeinek biztosításában. A 2025-ös évre azonban más utat választanak.

„Mindig a Ferrari legutóbbi beszállításával mentünk – és nem azért, mert ez egy megalapozott döntés volt, hanem mert ez volt a legbiztonságosabb és legegyszerűbb választás” – mondta.

Megjegyezte, hogy a Haas tervező-, fejlesztő- és teljesítménycsapatainak több tagja idén valóban tanulmányokat futtatott, hogy elemezzék, milyen előnyökkel járna, ha a Ferrari legújabb első felfüggesztését vennék át, vagy ha a tavaly használt első felfüggesztésüket fejlesztenék tovább.

Komatsu rámutatott, hogy az új technológia bevezetésekor csapata „hibalehetőséget” vállalna, vagyis a Haas teljesítménye csökkenne az új elemekhez való alkalmazkodás során.

„Helyre kell állni, és aztán [megnézni], hogy ez mennyi potenciált szabadít fel, összehasonlítva azzal, hogy [mi történik, ha] nem hagyjuk abba a fejlesztést, mert mi átvittük az első felfüggesztést. Mennyi potenciál maradt abban?” – magyarázta.

„Elvégeztek egy megfelelő tanulmányt, majd a következtetés az volt, hogy meg kell csinálnunk az átvitelt.”
„Jó, hogy elvégeztünk egy megfelelő tanulmányt, így volt önbizalmunk, hogy aztán meghozzuk ezt a döntést, míg korábban nem volt.”

A Ferrari számára ez azt jelenti, hogy kevesebb adat áll majd rendelkezésükre az első felfüggesztés teljesítményét illetően is, mivel kevesebb autón fogja ezt a felfüggesztést használni.

Source: planetf1.com
Tags: Ayao KomatsuF1FerrariForma-1Haas F1 Team
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

2026-ban két amerikai F1 csapat lesz. Neked melyik a szimpatikusabb?
24 Szavazat · 24 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Idegbe jött a McLaren pilótája, amikor leigazolták Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Visszavonul a ralitól a kétszeres világbajnok, hogy a Forma-1-ben versenyezhessen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Oscar Piastri lelépne a McLarentől?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.