A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság egy vadonatúj alakulatot üdvözöl a Ruppert Motorsportot.
Ők egy új név a kamionversenyzésben csúcsán, de egy olyan istálló, amely mély gyökerekkel rendelkezik a motorsportban. Bár a Ruppert Motorsport új a kamionok között, több mint 40 éves motorsport-tapasztalattal rendelkezik. A csapat alapítója, Christian Ruppert utasként kezdte az oldalkocsis motokrosszban, mielőtt átnyergelt a quadversenyzésre, majd a KTM Duke Battle Cupban versenyzett. A karrierje több mint egy évtizeden át az IDM oldalkocsis bajnokságban folytatódott, legutóbb pedig az istállója 2022-ben és 2024-ben a Dakar Classic-on vett részt. Ugyanebben az évben beneveztek a holland kamionos bajnokságba is – ami egy olyan ugródeszka volt, amely lángra lobbantotta a szenvedélyüket a szakág iránt.
A csapat a Dakar Classic során találkozott Marco Klingenhöferrel, aki meghívta őket egy versenykamion tesztelésére Mostba. Az élmény beindította a lángot, és mindössze két forduló után a holland sorozatba a Ruppert Motorsport teljesen belevágott. Christian fia, Matias Ruppert, aki saját tapasztalattal is bír, hiszen 3,5 éves kora óta motorozik, és a második Dakar-indulásukkor csatlakozott a csapathoz, így nyilatkozott:
„Mi egy ízig-vérig családi alakulat vagyunk.”
Christian Ruppert felesége is komolyan részt vesz a csapat életében, hiszen először oldalkocsis utasként, később pedig másodpilótaként vett részt mindkét Dakar-klasszikuson. Eredetileg csak egy versenykamiont akartak vásárolni a holland bajnokságban való részvételhez, de a lehetőségek korlátozottnak bizonyultak. Egy Sascha Lenzzel folytatott egyeztetés mindent megváltoztatott, magyarázták:
„Sascha azt mondta, hogy ennek a versenykamionnak az Európa-bajnokságban van a helye. Mi sosem szerettük a félmegoldásokat. Ha valamibe belevágunk, egyértelműen a csúcsra törünk – akárcsak a Dakaron.”
A csapatnak novemberig nem volt biztosított kamionja, és rövid ideig fontolgatták, hogy 2026-ra halasztják a bemutatkozásukat, azonban Matias így folytatta:
„Saschának, Stefan Honensnek és másoknak köszönhetően a versenyzői közösségben sikerült megvalósítanunk ezt. Közel álltunk ahhoz, hogy egy évig elhalasszuk, és 2026-ig várjunk, de mindenki összefogott, hogy segítsen nekünk 2025-re sínen lenni.”
Bár a csapat fő célja a bemutatkozó szezonban a tanulás, versenyképesek is szeretnének lenni, szögezte le Matias:
„Szeretnénk lépést tartani a mezőnnyel, és elkerülni, hogy nagyon lemaradjunk.”
Most és a Nürburgring azok a pályák, amelyeket a legjobban várnak – mind a dél-németországi bázisukhoz való közelségük, mind Christian Ruppert korábbi versenyekről szerzett pozitív tapasztalatai miatt. Mint sok magáncsapatnak, a legnagyobb kihívást az anyagiak és az idő jelenti, mondta zárszóként:
„Mindannyiunknak teljes munkaidős állása van, így a versenyzést e mellett csináljuk. Minden ünnepnap, minden hétvége a kamion és a szervizjárművek felkészítésével telik. Nehéz, de azért csináljuk, mert szeretjük ezt a sportágat.”
A Ruppert Motorsport készen áll tehát, hogy az európai színpadon is megállja a helyét, és letegye a névjegyét a 2025-ös idényben.
Ezért tért vissza René Reinert a „Kék Balu”-val a Kamion Eb-re