A Le Mans-i 24 órás után egy hónappal Brazíliában folytatódott a WEC szezonja, ahol folyamatos verseny volt.
Brazíliába utazott a mezőny Le Mans után, amellyel elkezdődött a bajnokság második fele. Idén eddig csak Ferrarik nyertek, így a bajnokságban is ők álltak legelől. Az LMGT3-ban szorosabb volt a bajnoki tabella, ott a #92-es Manthey Porsche állt az élen, öt ponttal a #21-es AF Corse Ferrari előtt.
Az időmérőn nem okozott akkora meglepetést az, hogy a Hypercarban ismét Cadillac elsősor lett, ahogyan Le Mans-ban is. Végül a #12-es egységet feltartás miatt egy hellyel hátrébb sorolták a kvalifikációt követően, így az #5-ös Porsche lépett fel a másik #38-as Cadillac mellé. A legjobb Ferrari az a #83-as autó volt, mindössze a nyolcadik helyen.
Az LMGT3-ban szenzáció született, hiszen az egyik hazai hőssel az élen, Eduardo Barrichellóval, a #10-es Racing Spirit of Léman lett az első. Mögötte a két Akkodis ASP Lexus indulhatott, #87-es és #78-as sorrendben. A bajnokságban főesélyként tartott #92-es Porsche mindössze a tizenharmadik, a #21-es Ferrari tizenötödik helyről várhatta a zöld zászlót.
A futam
Hypercar
A 6 órás Brazil Nagydíj Le Mans-hoz hasonlóan alakult, ahol alig volt megszakítás. A technikás interlagosi pályán a kialakult erősorrend alapján haladtak végig a csapatok. Végül semmi sem veszélyeztette a #12-es Cadillacet (Will Stevens, Norman Nato, Alex Lynn), akik ötvenhét másodperccel előzték a csapattárs, #38-ast (Jenson Button, Sébastien Bourdais, Earl Bamber). A #12-es egységen még egy boxutcai áthajtásos büntetést sem babrált ki, magabiztosan verték a mezőnyt. Ezzel a Cadillac első WEC sikerét ünnepelhette, ráadásul kettős győzelemmel. Nem mellesleg amerikai márka még sosem nyert abszolút összetettet a WEC-ben.
Harmadik helyen az #5-ös Porsche futott be, Julian Andlauerrel és Michael Christensennel. Az #5-ös Porsche meg tudta szorongatni a #38-as Cadillacet, de megelőzni nem. Negyedik helyen már körhátrányban a másik gyári Porsche, a #6-os (Kévin Estre, Laurens Vanthoor) ért célba.
Ötödik egy újabb német gyártó lett, méghozzá a #20-as BMW. A Sheldon van der Linde, René Rast és Marco Wittman alkotta trió ott ért célba, ahonnan elrajtolt. A #20-as autó egy teljes pályás sárga zászló alatti gyorshajtásért kapott büntetésből tért vissza, és ment el a futam záró szakaszában a két Peugeot mellett. A Loic Duval és Malthe Jakobsen által vezetett #94-es Peugeot lett a hatodik, ami az idei legjobb eredménye a franciáknak. A hatodik helyezett Peugeot után a Paul di Resta és Mikkel Jensen által terelgetett #93-as testvérautó ért be.
Csak a nyolcadik lett a legjobb Ferrari, a Kubica-féle #83-as. A két gyári Ferrari pont nélkül maradt, aminek hála a riválisok tudtak egy kicsit közeledni a bajnoki éllovas #51-esre.
Kilencedik lett a Mick Schumacher fémjelezte #36-os Alpine, és tizedik a #99-es Proton Porsche.
A Toyoták talán történelmük legrosszabb eredményeit könyvelték el, hiszen csak tizennegyedik és tizenötödik helyen értek célba. Ez azt jelentette, hogy a Toyota a 2021-ben kezdődött Hypercar korszakban először nem tudott pontot szerezni legalább az egyik autójával.
A két Aston Martin fogta közre a két Toyotát, a #009-es lett a tizenharmadik, a #007-es pedig a tizenhatodik.
LMGT3
A GT3-as kategóriában szintén történelem íródott, mert a #78-as Lexus szerezte meg a győzelmet, ami a japán márka első győzelmét jelentette. José María López, Clemens Schmid és Razvan Umbrarescu hármasa a futam nagy részében vezetett, és harminchét másodperces előnnyel értek célba a #81-es TF Sport Corvette előtt, amelyet egy boxutcai gyorshajtásért kapott büntetés sem tett tönkre.
Harmadik lett a pole pozícióból induló #10-es Aston Martin, amit Barrichello vitt a célba. Nem volt egyszerű menete az első dobogóját szerző Racing Spirit of Léman csapatnak, mert a lábtöréséből még mindig lábadozó Michelle Gattinggal a volán mögött megküzdött #85-ös Iron Damesszel.
Hatodik lett a GT éllovas #92-es Manthey Porsche, amellyel növelni tudta az előnyét a bajnokságban.
Tizedik helyen ért célba a #46-os Team WRT BMW, aminek Valentino Rossi is a tagja. A #21-es Ferrari sem tudott pontot szerezni, tizenharmadikként végzett a csapat.
A végeredmény:
Full race results from the Rolex 6 Hours of São Paulo #WEC #6HSaoPaulo pic.twitter.com/KzRxpmfLBj
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 14, 2025
LMGT3 ⬇️ pic.twitter.com/xIfSz6slFj
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 14, 2025
Kubicáékkal nyert a Ferrari Le Mans-ban, ezzel sorozatban harmadjára húzták be a legendás versenyt