Bagnaia füstölgő Ducatija nem adta fel Japánban, ahol Marc Márquez történelmet írt és világbajnok lett!
A vasárnapi futam egyértelműen Marc Márquez világbajnoki diadalmenetéről szólt. Korábban soha nem fordult elő, hogy egy versenyző öt év szünet után hódítsa vissza a világbajnoki címet, így történelmi pillanatnak lehetett szemtanúja a közönség.
A körülmények ideálisnak bizonyultak: 27 fokos levegő és 37 fokos aszfalthőmérséklet várta a mezőnyt a rajtnál. Két hiányzóval indult a futam: Jorge Martín szombaton a sprintversenyen bukott és kulcscsonttörést szenvedett, míg Ogura a misanói kézsérülése miatt kényszerült visszalépni a hétvége további küzdelmeitől.
A rajt után Bagnaia fordult elsőként, nyomában szorosan Pedro Acostával. Bár Marc Márquez nem kapta el igazán jól a startot, de így is megőrizte a harmadik helyet. Mir hátrébb csúszott, Quartararo is megelőzte. Marc Márquez egyetlen kihívója, Álex Márquez nem tudott javítani helyezésén a rajtnál. Elöl Bagnaia hamar elkezdte növelni előnyét. Az ötödik körre már több mint másfél másodperces előnnyel vezetett.
Marco Bezzecchi fokozatosan kezdett előrébb kapaszkodni: előbb megelőzte Morbidellit, majd nagy lendülettel Mir nyomába eredt a negyedik helyért.
An all-Italian battle for 5th ⚔️
Beautiful overtake by Bez #JapaneseGP pic.twitter.com/mzD2InNFii
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
A verseny harmadához érve Bagnaia már közel két és fél másodperces előnnyel vezette a mezőnyt. Acosta azonban nem tudta leszakítani magáról Marc Márquezt, akit szorosan követett Joan Mir is.
@PeccoBagnaia‘s pace is allowing him to extend his advantage to 2 seconds!
And @JoanMirOfficial looks like he’s sizing @marcmarquez93 up #JapaneseGP pic.twitter.com/WIQSJ3w2uj
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
Marc Márquez a tizenegyedik körben szánta el magát a támadásra, és határozott manőverrel megelőzte Acostát. Ekkorra Bagnaia előnye az élen már közel négy másodpercre nőtt.
Acosta nem tudta tartani a gyári Ducati tempóját, és egyre inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Mir és Bezzecchi is közeledett. Tíz körrel a leintés előtt Mir már egyértelmű támadási pozícióban volt, majd egy határozott manőverrel feljött a harmadik helyre. Gyorsan el is húzott, így Acostának immár Bezzecchit kellett tartania maga mögött, miközben Morbidelli is megkezdte a felzárkózást.
Kilenc körrel a leintés előtt a füstöt eregető Ducati szolgáltatta az izgalmakat az élen. A bokszból Tardozzi és Dall’Igna feszült figyelemmel kísérte a történéseket. Bagnaia tempóján azonban nem látszott, hogy a motor meghibásodna, ugyanakkor a füst még több alkalommal is feltűnt a futam során.
A pretty alarming sight @PeccoBagnaia might have an issue there, but he’s not losing ground! ⚠️#JapaneseGP pic.twitter.com/8AgqsWRyxf
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
Miközben a füstjeleket küldő Ducatit figyelhettük, Bezzecchi és Morbidelli is elment Acosta mellett, így a fiatal KTM-tehetség visszaesett a hatodik helyre. Acosta tempója teljesen beesett, Álex Márquez is megérkezett rá. Acosta hibázott, a bukást ugyan el tudta kerülni, de visszaesett a 19. pozícióba.
Eközben Bagnaia motorja folyamatosan eregette a füstöt és előnye is olvadt Marc Márquezzel szemben. Néhány körrel a leintés előtt Millernek sem volt szerencséje a technikával, leszakadt a lánc Yamahájáról, így feladni kényszerült a versenyt,
The smoke is back for @PeccoBagnaia ⚠️#JapaneseGP pic.twitter.com/dVF5nzocRh
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
Bagnaia Ducatija végül kibírta a futam végéig és megnyerte a versenyt, Mir pedig a harmadik helyen ért célba. A figyelem azonban Marc Márquezre irányult, aki elképesztő teljesítményével történelmet írt és a sok nehézség után újra felért a csúcsra. 2184 nap után újra világbajnok, immár kilencszeres!
Az ünneplés során egy hatalmas kivetítőn mutatták meg Marc Márquez nagy visszatérését, amit a spanyol hős sem bírt ki könnyek nélkül.
Pure emotions.
It’s all about this ❤️#MoreThanANumber pic.twitter.com/yyVm8y6l0y
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
Officially etched in history @marcmarquez93 #MoreThanANumber pic.twitter.com/zMBQ6kO1ji
— MotoGP™ (@MotoGP) September 28, 2025
Végeredmény:
Helyezés | Versenyző | Csapat | Különbség |
---|---|---|---|
1 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | |
2 | Marc Márquez | Ducati Lenovo Team | +4,196 |
3 | Joan Mir | Honda HRC Castrol | +6,858 |
4 | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | +10,128 |
5 | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +10,421 |
6 | Alex Márquez | BK8 Gresini Racing MotoGP | +14,544 |
7 | Raul Fernandez | Trackhouse MotoGP Team | +17,588 |
8 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP Team | +21,160 |
9 | Johann Zarco | CASTROL Honda LCR | +21,733 |
10 | Fermin Aldeguer | BK8 Gresini Racing MotoGP | +23,107 |
11 | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 | +23,616 |
12 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | +23,882 |
13 | Fabio Di Giannantonio | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +29,359 |
14 | Miguel Oliveira | Prima Pramac Yamaha MotoGP | +30,788 |
15 | Somkiat Chantra | IDEMITSU Honda LCR | +30,990 |
16 | Maverick Viñales | Red Bull KTM Tech3 | +31,712 |
17 | Pedro Acosta | Red Bull KTM Factory Racing | +34,157 |
18 | Alex Rins | Monster Energy Yamaha MotoGP Team | +34,792 |
Nem ért célba | Jack Miller | Prima Pramac Yamaha MotoGP | 21 kör |
Nem ért célba | Takaaki Nakagami | Honda HRC Test Team | 19 kör |
Nem ért célba | Luca Marini | Honda HRC Castrol | 2 kör |