Heinz-Harald Frentzen egykori Forma-1-es pilóta visszaemlékszik a Williamshez történt átigazolására, és arra, hogy mit váltott ki az akkor sikeres csapatból.
A kilencvenes években a Williams utolsó sikerszériáját élte meg a Forma-1-ben, és ez az utolsó, Adrian Newey által tervezett autóval ért véget 1997-ben. 1992 óta kulcsszerepet játszott a sikeres tervezéseivel. A Williams mindössze hat szezon alatt négy versenyzői és öt konstruktőri címet ünnepelhetett. Heinz-Harald Frentzen érkezése a csapathoz ugyanakkor megpecsételte Newey távozását 1996 végén, ahogy azt a német a Beyond The Grid Forma-1-es podcastban elárulta. A Saubertől érkezvén a Williamsnél a regnáló világbajnok Damon Hillt váltotta:
„Mindenki azt kérdezte, hogy miért, amikor olyan nehezen indult a szezon. Ezért mindenki megkérdőjelezte Franket a Williamsnél.”
Frentzen az első három futamon nem tudott pontot szerezni (pontokat akkor az elsőtől a hatodik helyig kaptak), míg csapattársa, Jacques Villeneuve kétszer is nyert, ezért így folytatta:
„Aztán megtudtuk, hogy Adrian Newey elhagyta a csapatot, mert Frank és Patrick úgy döntött, hogy felvesz engem a csapatba, anélkül, hogy erről tájékoztatták volna őt.”
Ez a Williamsnek a sikerei egyik fontos pillérének elvesztését jelentette. Villeneuve világbajnok lett, míg Frenzten fele annyi ponttal (81:42) a második helyen végzett a bajnokságban, Michael Schumacher kizárása után:
„Igen nagy volt a nyomás. Az elején egyszerűen nem is értettem az autót. Mire megbarátkoztam vele, a szezon már a felénél járt, és gyakorlatilag vége is volt nekem. A legnagyobb gond nekem az volt, hogy Jacques ismerte az autót, tudta az összes trükköt, én pedig soha nem láttam még ilyet.”
Arra a kérdésre, hogy milyen volt a viszonya Villeneuve-vel akkoriban, ennyit mondott:
„Nagyon örült, hogy megvert, nem volt igazán rossz a viszonyunk. Bármikor találkozhattunk meginni egy sört. Keringett egy történet, hogy csak szórakozott velem. Egyértelműen nem, mert láttam, hogy hol volt meg az előnye. Jacques Villeneuve és Jock Clear verhetetlen páros voltak. Jock mindent tudott az autóról és ismerte az összes trükköt. Természetesen Jacques-nak dolgozott, nem pedig alám. Néha feltettem neki pár kérdést, és ő is próbált olykor segíteni nekem, de nem volt az olyan, mint amilyennek látszott.”
Ennek ellenére Frentzen nagy tanulságot vont le a Williamshez való váltása után:
„A Williamsnél rájöttem, hogy nem elég gyorsnak lenni versenyzőként. Megértettem, hogy csak akkor lehetsz gyors, ha 100 százalékig ismered az autót. Azonban nem értettem a Williams autóját – azt, hogy miképp működik. Például olyan kapcsolók és funkciók voltak, amiket addig sosem láttam. Ez az autó messze meghaladt mindent, mint amilyeneket korábban vezettem.”
Az F1 futamgyőztes elárulta, hogy egy ártatlan poén miatt nem csatlakozhatott a McLarenhez