Motorsportol.hu
2025. október 18, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Olasz sajtó: A Red Bull állítólag megbukott az RB20 frontális töréstesztjén!

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2023.12.29.
Olasz sajtó: A Red Bull állítólag megbukott az RB20 frontális töréstesztjén!

Fotó: Magenta Stills/Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A világbajnok csapat karácsony előtt vetette alá az első 2024-es vázát a dinamikus homlokegyenest homologizációs tesztnek Cranfieldben, de a Red Bull orra nem nyelte el megfelelően az energiát, ami így a karosszériában is kárt okozott volna.

Milton Keynes-ben most azon dolgoztak, hogy az RB20-ast kikönnyítsék és még jobban a súlyhatárhoz közelítsék. A tesztet megismétlik egy további karbon réteggel, de az FIA által elrendelt gyárbezárás miatt az autó időzítését újra kell gondolni. A hír nagy kíváncsiságra adhat okot ezen fázisban, amikor az FIA szabályzat érvényben van. Ez azt jelenti, hogy az F1-es csapatok munkatársai szabadságon vannak, a gyárak pedig legalább az új év kezdetéig zárva vannak. A Red Bull pedig állítólag megbukott a frontális törésteszten a régóta várt RB20-as első példányával.
Az együléses versenyautó a rendkívüli RB19-es figyelemreméltó továbbfejlesztése lenne. elődjével Max Verstappen megnyerte harmadik pilóta-világbajnoki címét. A Milton Keynes-i csapat pedig 22 nagydíjon 21 sikert felsorakoztató konstruktőrök bajnoki címét gyűjtötte be.

Ez is érdekelhet

Rossz szimuláció okozta a Ferrari szingapúri fékhűtési problémáit

Rossz szimuláció okozta a Ferrari szingapúri fékhűtési problémáit

2025.10.18.
Olvasóink szerint ez az F1-es motorgyártó viszi majd a prímet 2026-ban

Olvasóink szerint ez az F1-es motorgyártó viszi majd a prímet 2026-ban

2025.10.18.

A Red Bull tehát nem kapta meg a Nemzetközi Szövetségtől a homologizációs matricát a karosszériájára. Karácsony előtt megsemmisült a Cranfieldben zajló törésteszteken. Itt minden brit csapat dinamikai teszteknek veti alá az új autóját. Azt még nem tudni, hogy ez a „baleset” hátráltatja-e a világbajnok csapat menetrendjét. Eredetileg február 10-e körül tűzték volna ki az autó bemutatását: a pontos dátumot még nem tették hivatalossá, és a negatív törésteszt eredményétől függhet ez.

A Red Bullnak nem idegenek az ilyen problémák. A cég „filozófiája” az, hogy a végletekig feszegetik a határokat. Kockáztatják, hogy nem mennek át a frontális teszten, hogy a lehető legkönnyebb orr és váz legyen. Gyakran csak egy karbonréteg hozzáadásával teljesítik az FIA biztonsági határértékeit, hogy egy heves frontális ütközés esetén elnyeljék az energiát.

A spekulációk szerint elképzelhető, hogy a súlygyarapítás érdekében az RB20-as orra rövidebb, vagy üregesebb lesz, tekintve, hogy a világbajnok autó még a 798 kg-os határérték felett volt, Adrian Newey pedig a határérték alá akar menni a Milton Keynes-i új alkotásával. Nyilván a világbajnok csapat már megtette az ellenlépéseket, de a tevékenység leállítása azzal a kockázattal jár, hogy ez az autó jóváhagyására is kihatással lesz. A 2-es számú alváznak is hamarosan homologizációra kell mennie: a többi csapat pedig csak reménykedhet, hogy a Pierre Waché által irányított tökéletes rendszerben is lehetnek… repedések.

A Red Bull lecseréli 2027-re a hidegháború óta működő szélcsatornáját

Tags: Adrian NeweyCranfieldF1FIAForma-1Milton KeynesPierre WacheRed Bull Racingtörésteszt
Vámosi Péter

Vámosi Péter

2026-ban két amerikai F1 csapat lesz. Neked melyik a szimpatikusabb?
62 Szavazat · 62 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Máris komolyan érdeklődik Leclerc iránt egy csapat, amennyiben távozna a Ferraritól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az Aston Martin reagált Alonso legújabb visszavonulási szándékára

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Mercedes tagadja hogy trükközés eredményeként nyertek volna Szingapúrban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.