Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Leclerc megtörte az átkot és megnyerte az álló háborút a hazai futamán

Csonka Nikolett by Csonka Nikolett
2024.05.26.
Leclerc megtörte az átkot és megnyerte az álló háborút a hazai futamán

Fotó: Antonin Vincent / DPPI/Scuderia Ferrari Press Office

Charles Leclerc nyerte a 2024-es Monacói Nagydíjat, a második helyen Oscar Piastri futott be, míg a harmadik Carlos Sainz lett.

A rajt után a mezőny fele simán eljött, majd ám az egyes és a kettes szektor határán Carlos Sainz defektet kapott és ki is ment a bukótérbe (rásodródott az ausztrálra). Mindaddig Oscar Piastri ott lihegett Charles Leclerc nyakában. Ám a hátsó traktusban Sergio Pérez és a két Haas csúnyán összeakadt, így piros zászlóval megszakították a versenyt. Törmelék halom került a pályára, miközben a csúnyán összetört autók árván várták, hogy kiemeljék őket.

Ez is érdekelhet

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

2025.07.05.
Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

2025.07.05.

A visszajátszásokból annyi kiderült, hogy Kevin Magnussen indította az esetet, mikor a mexikói mögé húzódott. A Red Bull versenyzője hátulról kapta az ütést, és végül a falnak ment a megpöckölés után Nico Hülkenberg mögöttük haladt, ám rajta vesztett csapattársa értelmetlen manőverén.

A két Alpine egymással kakaskodott, ezúttal Esteban Ocon volt agresszív. A piros zászlónak köszönhetően viszont szerelhették mindkét autót. Ocon versenygépén a sérüléseket nem tudta orvosolni a csapat, így a francia már nem állt vissza a rajtrácsra az újraindításnál.

15:44-kor indult újra a verseny, immár 76 körrel. Szinte mindenki kereket cserélt (Logan Sargeant kivételével), így a kötelező kerékcserét letudta a mezőny. Ezúttal probléma nélkül indultak el a versenyzők. George Russell azonnal támadni kezdte Lando Norrist. A Mercedes versenyzőjének konstrukcióján közepesek voltak, így könnyen betapadtak az első körökben. Ám a gumik óvásának érdekében a 25 éves pilóta végül leszakadt honfitársáról.

Mindaddig Piastrinak jelentettek, hogy a padlólemez sérülése jól látható az adatokban, így idegesebb lehet az autó.

A Sauber úgy döntött, hogy egy kicsit megfűszerezi az eseményeket, így kerékcserére hívták be Valtteri Bottast. A finn így az utolsó helyre került, csapattársa elé. Bottas 4 másodperccel gyorsabb köridőt autózott a friss gumikon az élmezőnyhöz képest. Piastri is kezdte megunni az autókázást, és megpróbált benézni Leclerc mellé. Egy körrel ezelőtt pont erre figyelmeztette a csapatot Sainz az eseményeket nézve.

Amint a finn felért Guanyu Zho mögé a menetelés megakadt, és besorolt csapattársa mögé a 34 éves versenyző.

Norrisnak jelentették, hogy Sainz gumijai már szemcsésednek, miközben mindenki kivárásra játszott a versenyben maradt pilóták közül.

Fernando Alonso eközben ,,mozdonyvezetőnek állt, és Daniel Ricciardo, Logan Sargeant, Guanyu Zhou és Valtteri Bottas előtt diktálta az iramot, lassítva így ellenfeleit.

A monacói sakkjátszma alatt Piastri nem értette, miért marad lassítja annyira a mezőnyt a versenyt vezető Charles Leclerc. Tom Stallard elmagyarázta a fiatal versenyzőnek, hogy a Ferrari a negyedik helyen autózó Lando Norristól fél, mivel Carlos Sainznak már nincs új sárga oldalfalú abroncsa. Így csak lágyra válthatnának, ám az még túl korai lenne.

Az élmezőny lassan felért az Alonso vezette szerelvényre, míg a 8. pozícióban autózó Yuki Tsunoda is elegendő előnyt  autózott ki ahhoz, hogy egy boxkiállás esetén a spanyol világbajnok elé kerüljön.

Féltávnál Charles Leclerc állt az élen, őt Oscar Piastri és Carlos Sainz követte. Lando Norris, George Russell, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Yuki Tsunoda, Alex Albon és Pierre Gasly fért be még az első 10-be.

Lance Stroll a 43. körben kerékcserét hajtott végre. Alonso segítségével kaptak egy ingyen kiállást, így simán visszakerült a kanadai a csapattársa elé.

Charles Leclerc tovább próbálkozott a Ferrarinál, hogy gyorsabban mehessen, de a csapat gyorsan elvetette az ötleltet. Mindeközben a korábban kereket cserélő Stroll elhagyta az abroncsa futófelületet a boxbejáratnál. A rádión a kanadai defektet jelentett az Aston Martinnak. A visszajátszásokból kiderült, hogy érintőre vette a falat, ezért adta fel a harcot a hátsó kerék.

A Mercedes nem várt tovább, de George Russell helyett Lewis Hamilton kapott friss gumikat. A Red Bull is reagált, így berántották Max Verstappent is, Russell viszont kint maradt. Pozíció csere viszont nem történt, a háromszoros világbajnok a hatodik helyre ért vissza, míg mögé a hétszeres bajnok sorolt be. Valtteri Bottas mindaddig megelőzte Logan Sargeantet.

Stroll az alagútban előzte meg Zhout, majd Sargeantet is maga mögé gyűrte. Mindaddig Sainz és Norris kezdett macska-egér játékba. Verstappen utolérte Russellt, de elmennie nem sikerült mellette.

Piastri visszalassított, így Sainz közelítette meg, miközben Norris tovább üldözte egykori csapattársát.

Tags: AlpineCarlos SainzCharles LeclercEsteban OconF1Fernando AlonsoFerrariForma-1George RussellHaasKevin MagnussenLando NorrisMax VerstappenMcLarenMercedesMonacói NagydíjNico HülkenbergRed Bull RacingSergio Pérez
Csonka Nikolett

Csonka Nikolett

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
57 Szavazat · 71 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.